  • 11. Data: 2011-06-27 12:50:35
    Temat: Re: [pyt] szukam prostego programu do odwracania kolorow
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Przez telefon zostalem poproszony o wymyslenie rozwiazania tego
    problemu.
    > Mysle, ze rada RTFM bedzie dobra. No, moze RTM bez F. (:

    Dlaczego bez F? Instrukcje bez "Fascinating" sa nudne...

    To raz.

    A dwa to len jestes straszliwy.
    Pieciu minut nie zajelo mi wygooglanie instrukcji do tego,
    co pokazales na obrazku.

    Prosze serdecznie, strona 11: http://www.tinyurl.pl?0J1oWlvr

    A tu link do, hehe, "producenta"
    http://www.veho-uk.com/main/downloads.aspx#

    pozdrawiam serdecznie,
    Vituniu.

  • 12. Data: 2011-06-30 05:46:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jun., 13:01, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
    > Cze.
    >
    > Szukam programu, legalnego i darmowego. I jeszcze prostego do tego...
    >
    > Program ma miec zasadniczo jedna funkcje - odwracanie kolorow pliku do
    > negatywu.
    > Latwo, czyli albo przy jak najmniejszej ilosci klikniec per foto, albo przez
    > zaznaczanie calej grupy fotek.
    > Fotki male, ze skanera do negatywow, takiego za kilkaset zlotych.
    > Operator srednio kumaty w komputerach.
    >
    > Pomozecie?
    > Z gory dziekuje.

    Uzywalem w tym celu bezplatny irfanwiev.
    ma wszystko co potrzebujesz + przydatne czesto inne funkcje jak
    automatyczny balans bieli.
    Wsadowej obrobki nie ma , ale i tak najczesciej kazdy negatyw wymaga
    indywidualnej obrobki.

  • 13. Data: 2011-07-01 06:04:41
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Vituniu <v...@p...fm> napisała rzekomo
> [...]
    > To raz.
    > A dwa to len jestes straszliwy.
    > Pieciu minut nie zajelo mi wygooglanie instrukcji do tego,

    Dobra, powiedzmy, ze w tym menu jest taka pozycja.
    A co mam powiedziec koledze, ktory juz sobie zeskanowal kilkaset klatek
    negatywu?
    Ze na przyszlosc ma czytac instrukcje, to wiem. Ale chcialbym mu tez pomoc
    jakos w zrobieniu pozytow z nich, nawet jesli nie beda najwyzszych lotow.

    --
    Jasio
    Jesli wyszlo ci raz, sprobuj raz jeszcze.

  • 14. Data: 2011-07-01 06:54:01
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Dobra, powiedzmy, ze w tym menu jest taka pozycja.
    > A co mam powiedziec koledze, ktory juz sobie zeskanowal
    > kilkaset klatek negatywu?

    A cisnie mi sie na usta kilka mozliwosci... ;P

    > Ze na przyszlosc ma czytac instrukcje, to wiem.

    Moze jeszcze: "Jesli wyszlo ci raz, sprobuj raz jeszcze."? :P

    > Ale chcialbym mu tez pomoc jakos w zrobieniu
    > pozytow z nich, nawet jesli nie beda najwyzszych lotow.

    IrfanView i przetwarzanie wsadowe.
    Znaczy - ustawic automat, kliknac raz i isc na kawe.

    Tutoriale znajdziesz na sieci.
    O, dla tych, co nie lubia czytac nawet w wersji video sa:
    http://www.youtube.com/watch?v=9y1GQ3b1L4Y

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Obawiam sie, ze efekt moze byc raczej sredni...
    Poczytaj sobie o "zdejmowaniu maski" chocby.

  • 15. Data: 2011-07-01 08:45:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 08:04, Jasio pisze:

    > Dobra, powiedzmy, ze w tym menu jest taka pozycja.
    > A co mam powiedziec koledze, ktory juz sobie zeskanowal kilkaset klatek
    > negatywu?

    Niech przeskanuje jeszcze raz, bo odwracanie zajmie mu więcej czasu,
    nawet jak ma trochę wprawy(do przetwarzania wsadowego też trzeba mieć
    trochę pojęcia o programach do obróbki grafiki, bo nie jest to proste
    odwrócenie negatywu). O odwracaniu negatywu na wielu forach było wiele
    dyskusji i nie jest to łatwa sztuka, bo najpierw trzeba balans bieli
    odpowiednio ustawić, inaczej zdjęcie będzie niebieskie.

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/

  • 16. Data: 2011-07-01 09:26:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > automatyczny balans bieli.
    > Wsadowej obrobki nie ma , ale i tak najczesciej kazdy negatyw wymaga

    sorry ma wsadowa obrobke , zapomnialem , w sumie dosyc wygodna , ale
    nie wiem czy sie w tym przypadku sprawdzi. trza sprobowac.