  • Data: 2014-10-09 17:41:08
    Temat: Re: tablety podrozeja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Trybun" 54365bb2$0$18092$6...@n...neostrada.pl

    > Naprawdę sądzisz że znana nam alternatywa w władaniu krajem dla Tuska byłaby dla
    nas lepsza? I nie chodzi tu tylko o Polskę - czy
    > dla Niemców zmiana Merkel na Kohla

    0. Kohl IMO ledwo żyje.
    1. Kohl i Merkel to jedno.
    (choć obecnie AMerkel jest przez Kohla stawiana w złym świetle)

    Przeciwwagą do Kohla (czyli do Merkel) jest raczej Schröder.

    > i jankesów Obamy na Busha to zmiany na poprawę czegokolwiek?

    > Brutalna prawda jest taka że dawniej w królestwach noszących wszelkie znamiona
    dyktatury przejmowanie pałeczki przez następce
    > prawie zawsze przynosiło jakieś zmiany, bardzo często na lepsze, dzisiejsze
    "demokracje" to błędne koło. Tu nic się nie ma prawa
    > zmieniać.

    IMO zachowanie Tuska (podnoszenie podatków i trwonienie pieniędzy
    podatników) jest doskonałym dowodem poprawności mojego myślenia. :)
    (nie wolno obdarzać zaufaniem tych, którzy nie dotrzymali dobrowolnie
    danych obietnic -- Tusk obiecał obniżanie podatków, ale podniósł VAT,
    zanim skończyła się pierwsza edycja ;) czyli kadencja jego/Tuska
    panowania)

    Warto obrócić scenę polityczną -- z posłów i ministrów uczynić
    ludzi służących narodowi, podczas gdy obecnie ludzie rządzący
    jakby mówią:

    -- Eneuel nie ukorzył się, nie ucałował ręki jaśnie
    oświeconego Pana (Truskolaskiego, Wojnara,
    Rudzińskiego itd.) więc karty parkingowej nie otrzymał.

    Kolejny pretendent do tronu Polski (Kaczyński) może albo tron
    ów potraktować jako sedes (srać i szczać (to z Sienkiewicza)
    na Polaków) albo poważniej czy uczciwiej.

    Warto jednak zauważyć, że każda łódka ustawia się dziobem do
    wysokiej fali -- także ta, którą prowadzi łajdacki kapitan.
    Rudziński rzecz jasna będzie lizał dupę kolejnym władcom, aby
    pokonać tych, których krzywdził za czasów Tuska.

    Od mądrości kolejnych władców zależy kształt rządów i kształt
    życia -- zarówno w RP, jak i poza RP, bo wszędzie są władcy.

    Wybiorą Polacy ludzi mądrych -- mądrzy będą rządzili.
    Wybiorą Polacy ludzi obszernych w barach -- obszerni w barach będą rządzili.
    (ktoś może być i obszerny w barach, i mądry zarazem)

    To nieprawda, że ,,nasza demokracja'' jest fikcją,
    że obecnej ekipy nie można obalić czy wymienić...

    Jednak u progu wyborów (nie tylko wyborów takich jak wybory
    samorządowe czy parlamentarne) są myśli i dążenia ludzkie.
    Jeden człek odda swój głos na RSikorskiego z uwagi na
    RadekTAXI -- inny zaś uzna, że nie potrzebuje furgonetki...

    -=-

    Jeśli zatrudniasz sprzątaczkę swego mieszkania -- Ty pozostajesz
    właścicielem swego mieszkania, choć sprzątaczce wręczasz klucze
    do różnych pomieszczeń, obdarowując tę sprzątaczkę swego rodzaju
    władzą nad sobą. W szczególności sprzątaczka może powiedzieć do
    Ciebie:

    -- Nogi go do góry!

    przejeżdżając pod tymi Twymi nogami mokrą szmatą...

    Naród jest właścicielem państwa, nie zaś ludzie rządzący tym
    państwem w imieniu narodu.

    Jeśli sprzątaczka ,,bierze górę nad Tobą'' -- jak najszybciej
    powinieneś tę sprzątaczkę usunąć z powierzonego jej stanowiska.
    Jeśli sprzątaczka będzie oburzała się:

    -- To oburzające, że byłam podsłuchiwana u Sowy wtedy, gdy
    omawiałam z innymi pracownikami Trybuna obrabowanie sejfu
    tegoż Trybuna!

    to raczej należy sprzątaczce wyjaśnić, iż posunęła się za daleko.

    Co jednak wtedy, gdy sprzątaczka policjantom i sąsiadom po cichu obieca:

    -- Gdy obrabuję sejf Trybuna, dam wam wszystkim po garści ryżu!

    -=-

    Ciężko rządzić ludźmi bogatymi -- bo ,,w razie czego'' trzeba im dać
    nie po garści ryżu, ale po bochenku chleba, czasami nawet wzbogaconym
    kostka masła. ;) Łatwo rządzić nędzarzami, bo nawet garść ryżu sypana
    na cała rodzinę -- może wystarczyć. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'