    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: taka sama konfiguracja dla localhost i produkcji
    Date: Tue, 17 Sep 2019 22:43:52 +0200

    W dniu 2019-09-17 o 20:06, Jivanmukta pisze:

    > CodeIgniter ma w index.php stałą ENVIRONMENT która może mieć wartości
    > development/testing/production. Chciałbym mieć dla testing takie same
    > środowisko jak w hostingu, żebym mógł spokojnie testować aplikację na
    > localhoście. Stąd moje pytanie.

    Teraz rozumiem. Akurat Ignitera nie znam ale powiem Ci jak takie rzeczy
    robi się w Symfony czy w innych frameworkach. Jest to generalnie
    uporządkowane.

    Też występuje zmienna narzucająca tryby pracy aplikacji (dev/prod/co tam
    chcesz). W oparciu o tą zmienną mogą być załadowane różne pliki
    konfiguracyjne, w których można ustawiać poziomy raportowania błędów,
    zmienne środowiskowe ($_ENV itp), ładować lub nie określone bundle i
    wiele innych rzeczy można wtedy zrealizować.

    No i do sedna: nie ma żadnych przeszkód aby na local'u (załóżmy, że w
    trybie prod) załadować plik konfiguracyjny imitujący potrzebne Ci
    zmienne środowiskowe + inne ustawienia (choćby wspomniany przez Ciebie
    poziom raportowania błędów). Przełączysz się między trybami i otrzymasz
    zupełnie inne ustawienia aplikacji. Jeden z wariantów może naśladować
    to, co masz na hostingu.

    Tak naprawdę, to prawie niczego nie trzeba robić aby uzyskać zgodność
    środowiska. Tryb "prod" na lokalu może się zachowywać tak samo jak na
    hostingu. Ja tak właśnie robię. Czyli jeśli chcę na lokalu sprawdzić jak
    działa aplikacja w trybie prod - to zwyczajnie zmieniam tryb na prod.
    Jedyna różnica w prodzie na hostingu i lokalu to duperele typu wskazanie
    na inną bazę czy dorzucenie wymaganych zmiennych środowiskowych w pliku
    konfigurującym. W Symfony są to pliki .env, .env.local Trzymam w nich
    dosłownie parę linijek kodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek