    Date: Sat, 14 Jan 2012 20:01:12 +0100
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [?] tcl - do czego to sie moze przydac?

    W dniu 2012-01-14 15:02, f...@N...gazeta.pl pisze:
    > nie znam wogole tego jezyka,
    > do czego to sie moze przydac?
    >
    > czy jest podobne do pythona, czy sa jakies znacznroznice
    > w zastosowaniach itp? (czy ew da sie postawic kewstie
    > 'tcl vs python'?)

    Może niesłusznie, ale bardziej bym porównał tcl do php (skoro pytałeś do
    czego może się przydać). Nie tyle co z przyczyn merytorycznych (składnia
    języka, itp., tcl liznąłem pobieżnie z ciekawości co to za dziwo, więc
    nie podejmę się porównywania) co bardziej w zastosowaniu. O ile php jest
    popularny do "stronek" działających na Apachu, .NET przy windowsowym
    IIS, to tcl jest naturalnym wyborem w przypadku serwera AOL:
    http://www.aolserver.com/
    u nas chyba najmniej popularny i znany.
    A moja ciekawość tcl wzięła się stąd, że przez bardzo długi czas, jeden
    z największych (czy raczej ważniejszych - nadal, a już na pewno jednym z
    najwyższych pagerank) portali polskich na tym zestawie chodził
    (AOL+tcl). Z tego co się orientuję, przeszli na zestaw tradycyjny
    (Apache +php), uwaga będę strzelał, jakieś 3-5 lat temu. Ale nie mam
    zbyt świeżej wiedzy na ten temat. A że to była jedna z pierwszych domen
    zarejestrowanych w polsce to AOL w tamtych czasach wydawał się (chyba?)
    wyborem naturalnym.
    Ze względu na ostatnie kontrowersje związane z tą domeną, waham się czy
    ją podać ;). A co mi tam: www.polska.pl :)

    > co pod winde nalezy sciagnac i zainstalowac gdyby ktos
    > chcial sie pobawic tym pod winda?

    Leniuszek...
    http://sqlitestudio.one.pl/tcltut/tutorial/index.htm

    http://www.tcl.tk/
    Tk is a graphical user interface toolkit that takes developing desktop
    applications to a higher level than conventional approaches. Tk is the
    standard GUI not only for Tcl, but for many other dynamic languages, and
    can produce rich, native applications that run unchanged across Windows,
    Mac OS X, Linux and more.

    > (nie wiem czy bym
    > chcial bo szkoda mi czasu na coskolwiek innego niz c
    > ale moze zdopingowalbym sie by czegos sie o tym tcl-u
    > dowiedziec)

    Patrząc na ilość lokalnych ofert pracy dla programistów tcl-a to chyba
    nie warto :) Nawet nie nie mogę trafić na hosting, który miałby w
    ofercie AOL server.

    Pozdrawiam
    Piotr