  • Data: 2014-08-06 14:14:17
    Temat: Re: trochę NTG - edytor tekstowy z pracą na blokach tekstu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-05 22:52, slawek pisze:
    > Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jako szukany tekst wpisujesz ^(.{16}).
    > Jako tekst jaki ma być wpisujesz \1";"

    Tutaj wszystko jasne.
    Działa prawidłowo.

    Tu już nie bardzo rozumiem.
    U mnie (Notepad++ v. 6.5.1) nie działa ani pierwsze, ani drugie
    wyszukiwanie. Nigdy nie działałem na wyrażeniach regularnych, więc muszę
    trochę doczytać.

    Widzę to tak:
    \S* -> szukaj znaków "niepustych"
    \s+? -> szukaj spacji występującej jeden lub więcej razy
    nie wiem, co oznacza \sB -> z opisu "pusty string, lecz nie na początku
    lub końcu słowa"

    Samo "(^\S*\s+?)" działa, zaś "(^\S*\s+?)\sB" już nie :(

    > Ok, czasem masz A, więc

    Co to jest "A"?

    > Szukane (^\S*\s+)(\S)\s
    > Zamienić na \1";"\2

    Tu już szukania nie rozumiem. Najpierw jak wyżej, czyli "(^\S*\s+)" a
    potem dowolny znak i znak pusty?
    Nie działa.
    Działa tylko "(^\S*\s+)(\S)"

    Problem taki, że kolumny co jakiś czas przesuwają się w prawo.
    Drugi problem: czasami (np. w nazwach banków) występują po 3 spacje.
    Kolumn mam chyba ok. 30, czasem tekst jednej kolumny dochodzi (bez
    spacji, czyli "dotyka") do kolejnej kolumny.
    Oczywiście na początku, przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy, muszę
    wyzamieniać wszystkie ["] i [;] na znaki neutralne.

    > Co do EXCEL-a, ok, jest taki jaki jest. Ale zauważyłeś, że potrafi
    > importować np. XML ? (...)

    Wiem o imporcie.
    Ale import Excelowy ma jedną wadę: duplikuje (potraja, poczwarza ;)
    itd.) wiersze dla pod-wystąpień gałęzi.

    Przykładowo:

    <Faktura nr="123/2014" DataWyst="14-02-01">
    <Tax vat="17.59" net="219.93" gross="237.52" vatRate="8%" />
    <Tax vat="25.56" net="511.2" gross="536.76" vatRate="5%" />
    </Faktura>

    Natomiast Excel pokaże:

    nr DataWyst vat net gross vatRate
    -- -------- ------ ------ ------ ----
    123/2014 14-02-01 17.59 219.93 237.52 8%
    123/2014 14-02-01 25.56 511.20 536.76 5%

    Przynajmniej wersja 2003.

    Dlatego w Excelu wolę importować przez VBA funkcją oXmlK.Load czy jak to
    tam było - wtedy uzyskuję jeden wiersz dla jednego dokumentu, w którym
    mam wszystkie wystąpienia stawek VAT.

    > Co do EXCEL-a, ok, jest taki jaki jest. Ale zauważyłeś, że potrafi
    > importować np. XML ? Wiesz także że jest coś takiego jak "tekst jako
    > kolumny" (menu "dane" na wstążce)? - czytasz jak leci, a potem tym
    > właśnie porządkujesz. Ewentualnie trochę pracy z VBA/funkcjami i będzie
    > dobrze.

    Jak pisałem, mam wersję 2003. Ona nie ma wstążek.
    Zaczynałem jeszcze od Quattro-Pro, przechodząc przez kilka wersji Excela.
    "Wstążki" są dla mnie niezrozumiałe ;)
    Dlatego nie instalowałem nowszych wersji Office, pomimo, że mam licencje.
    U żony jest v. 2010 z dodatkiem "starego menu" - gdyż też nie potrafiła
    znaleźć pozycji menu na wstążkach.

    Reasumując:
    Chyba w moim przypadku najefektywniej będzie w edytorze tekstu
    "wyprostować" kolumny, następnie tekst zaczytać do Excela z opcją bez
    separatorów, tylko opcją "stała szerokość" i ręcznie położyć znaczniki
    kolumn. Wtedy ewentualnie już nawet makrem mogę dodać "uszy" - czyli
    znaczniki pól tekstowych i zapisać całość jako CSV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam