-
Data: 2013-07-23 01:08:47
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]BartekK wrote:
> Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
> (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
> przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
> potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
> hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
> dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
> też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?
Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa,
moc na silniku taka sama.
Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto
przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka
KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się
oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego
tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć
auto.
> Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
> z rolek hamowni)?
Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.
> Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
> napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
> zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
> przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
> mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
> wydaje mi się sensowniejszy.
To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie
interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem
straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza
tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.
--
ss??q s? ??u??ou??
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.13 02:04 k...@g...com
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
- 23.07.13 21:05 masti
- 27.07.13 11:18 tá´Ź
- 27.07.13 11:20 tá´Ź
- 29.07.13 14:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-08 na wnuczka
- 2025-12-08 Geniusz
- 2025-12-08 nie bedzie migrantow
- 2025-12-08 Białystok => Konsultant Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Se
- 2025-12-08 Białystok => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Sup
- 2025-12-08 Białystok => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-08 Białystok => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-12-08 Prok. A. Wańdoch określił wniosek o wyłączenie (neo)sędziego jako "absurdalny" [Braun na wesoło]
- 2025-12-08 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-08 Białystok => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=
- 2025-12-08 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-12-08 Zabójca Mai wreszcie będzie przewieziony do Polski
- 2025-12-08 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-12-08 Warszawa => Senior Fullstack Developer <=
- 2025-12-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność