  • Data: 2021-02-02 20:00:07
    Temat: Re: wylogowanie z web.whatsapp.com
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.02.2021 o 18:58, m4rkiz pisze:
    :

    > zawsze i wszędzie szyfrowanie opracowane i wdrożone przez kilka osób
    > jest gorsze od gotowej biblioteki open source ze znanymi metodami
    > szyfrowania

    > czasem tylko 'przypadkowo wychodzi dobrze'

    Rozumiem zasady szyfrowania Open Source ale nie był bym skłonny
    uwierzyć, że autorskie szyfrowanie Telegram może posiadać swoje
    mechanizmy aby samemu odszyfrować zaszyfrowane wiadomości.

    Wręcz odwrotnie, może być lepsze niż ogólnie znane metody i trudniejsze
    do złamania.

    > zawsze i wszędzie kod zamknięty jest mniej warty zaufania (zwłaszcza w
    > kontekście komunikatora) niż otwarty

    Powiedz to Microsoftowi i wszystkim innym, którzy nie udostępniają kodu
    źródłowego, bo o to chodzi :)

    > dopiero co uzyskano dostęp do setek najbogatszych firm w usa, więc
    > serwery jakiegoś komunikatora to raczej kwestia chęci niż możliwości

    Nie można porównywać jakiegoś niszowego badziewia do dość bezpiecznego
    obecnie Telegrama. Równie dobrze, mógłbyś sięgnąć do danych GG czy innej
    Mirandy.

    > i to go dyskwalifikuje kompletnie z jakichkolwiek aspiracji do prywatności

    Nie chodzi stricte o prywatność. Bolączką Łatsapa jest przede wszystkim
    bezwarunkowe routowanie przez telefon zalogowanej aplikacji. W Telegram
    nie musisz mieć wcale apki w telefonie i działa na kompie jak GG bez
    udziału telefonu.

    Nie muli tak straszliwie bo sam telefon jeśli ma słabe połączenie to
    jest tutaj wąskim gardłem. Dalsza caładookólna obsługa w Łatsap,
    szczególnie z poziomu PC jest strasznie upierdliwa. W telegram
    zachowanie jest zupełnie inne na PC, podobne do tego w telefonie.

    Korzystanie z botów Telegram, stickerów, biblioteki własnej/systemowej
    to wodospad możliwości, do którego z poziomu Łatsapa nie ma dostępu.
    Dodatkowo traktuję TG jako notes do szybkich zapisków i pomaga mi to
    bardzo z przenoszeniem czegokolwiek pomiedzy PC a PC smartwaczem itd,
    czy to będą filmy, dokumenty aplikacje, cokolwiek a odpalenie w PC z
    poziomu SystemTray zajmuje ułamek sekundy. Pełna synchronizacja jest
    tutaj natychmiastowa.

    Od cholery ciekawych kanałów, całe biblioteki filmów (bez reklam) itp

    Taki przykład: https://t.me/c/1496374028/23 (4 pancerni/cały serial)

    Możliwość linkowania (co wyżej) daje dostęp natychmiastowy do
    treści/danych (trzeba mieć odpaloną apkę).

    Innych przykładów nie będę przecież kopiował na grupę :P trzeba samemu
    sobie ogarnąć i dowiedzieć się na temat Telegram innych ciekawostek,
    których próżno szukać w WA.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>