-
Data: 2012-04-17 15:42:34
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > >
> > > > > > >
> > > > > > > Boty tu, boty tam? ;)
> > > > > > >
> > > > > >
> > > > > > bot botem pogania,
> > > > > >
> > > > > > próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward',
> > > >
> > > > na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:
> > > >
> > > > chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
> > > > postac, (w moim wydaniu jest to krowa)
> > > >
> > > > postac normalnie poruszalaby sie np randem
> > > >
> > > > {
> > > > skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
> > > >
> > > > ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
> > > > do pozycji na mapie)
> > > > ]
> > >
> > >
> > > Za bardzo drga, za malo się porusza. Prosto chyba sie nie da.
> > > To poniżej ma taką wadę że nagle zmienia kierunek i się odbija
> > > od krawędzi zamiast płynnie hamować, albo zmieniać tor na
> > > równoległy do krawędzi.
> > >
> > > if( rand() % 16 == 0 ) {
> > > if( rand() % 2 ) kto.dx = rand()%3-1;
> > > if( rand() % 2 ) kto.dy = rand()%3-1;
> > > }
> > > if( kto.y + kto.dy > max_y || kto.y + kto.dy < min_y )
> > > kto.dx = -kto.dx;
> > > if( kto.x + kto.dx > max_x || kto.x + kto.dx < min_x )
> > > kto.dy = -kto.dy;
> > > kto.x += kto.dx;
> > > kto.y += kto.dy;
> > >
> >
> > spox, tyle ze nie o procedure na ruch mi chodzi, ruch moze byc
> > przypadkowy to zalezy od konwencji - niektore turowki rpg albo
> > strategie zachaczaja o planszowki - tam ruch pionka rypu rand()%3-1
> > nie razi
> >
> > chodzi mi o oprogramowanie ruchu 'pionka' (np krowy na pastwisku)
> > tak by walesala sie ale nie zblizala za nadto do np walesajacych sie
> > tam przeciwnikow ktore moglyby ja kopnac - robie to na swoj sposob ale
> > jestem ciekaw innych podejsc - przy tym zalezy mi na prostocie kodu
> > bo sam pomysl mozna podac jednym zdaniem ale tu chodzi o prostote
> > kodu
>
> Nie wiem... zasymulować to może magnesami i tarciem? Wrogowie to
> magnesy odpychające, zielone pastwiska to magnesy przyciągające. Do
> tego uwzględnić tarcie (wystarczy statyczne) aby krowa nie rozpędzała
> się do prędkości ponaddźwiękowych. No i chaos, od czasu do czasu jakiś
> rand do dx i dy. Albo zamiast rand dać dwa magnesy przyciągające krowę
> które poruszają się całkowicie przypadkowo. Wtedy będzie wyglądało tak,
> jakby krowa miała jakiś wyimaginowany cel i zanim magnes zmieni położenie
> to będzie się gramoliła w miarę w jednym kierunku.
niestety widze ze wylozenie o co mi chodzi zajeloby mi
wiecej nizbym chcial na to przeznaczac,
w zadnym razie nie chodzi mi o algorytm na ruch - to jest
skwantowane na siatce kwadratowych pol, na niektorych stoja
drzewa, inne sa puste, jest tez tam krowa, krowa moze
przejsc sobie w jeden z osmiu kierunkow (lewo-prawo-gora-dol
i na ukosy), krowa spokojnie moze sie poruszac ruchami
browna bo nie jest glowna postacia (postac glowna jest
poruszana przez gracza z klawiatury i moze byc akurat o
kilometr alej) tylko epizodycznym botem, a cala gra jest
skwantowana na kwadratowej siatce
chodzi tylko o to by krowa nie zblizala sie w swoim brownowskim
ruchu do niektorych innych postaci typu np goblin i inne
(ten system relacji miedzy krowa a innymi tez trzeba jakos
okreslic oprogramowac, moze byc na intach floatacjh albo enumach
- i tez jestem ciekaw jak ktos by to zrobil,
chodzi o algorytm (procedure) po jakiej krowa wybieralaby gdzie
isc a gdzie nie, pierwsza wersja zakladala ze krowa sie rozejrzy
w promieniu 10 pol, znajdzie najblizsza postac (co niesie ze soba
trudnosc zwiazana z tym ze rownie odleglych postaci moze byc >1
-( i co wtedy budowac liste i losowac jedna znich - to na maksa
klopotliwe )- dlatego wlasnie pytam o kwestie dokladnej implementacji)
- jesli ta postac budzi krowia nieufnosc skierowac sie w przeciwnym
kierunku niz ta postac - ale jest to algorytm niezbyt dobry teraz
klepie troche lepszy ale nie wiem czy i jego nie da siepoprawic
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.12 16:10
- 17.04.12 16:14 zażółcony
- 17.04.12 16:19 zażółcony
- 17.04.12 16:38
- 17.04.12 16:39 M.M.
- 17.04.12 16:44
- 17.04.12 16:52 M.M.
- 17.04.12 16:56 M.M.
- 17.04.12 17:00 Jordan Szubert
- 17.04.12 17:01
- 17.04.12 17:06
- 17.04.12 17:09 M.M.
- 17.04.12 17:34 M.M.
- 17.04.12 17:36
- 17.04.12 17:52
Najnowsze wątki z tej grupy
- Grok zaczął nadużywać wulgaryzmów i wprost obrażać niektóre znane osoby
- Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=