  • 1. Data: 2016-11-02 19:08:41
    Temat: zachowanie dystansu
    Od: "Ed" <WYTNIJ TO@poczta.onet.pl>

    Witam
    Jestem poczatkujacym kierowca. Prosze o podpowiedz - co robic w nastepujacej
    sytuacji.
    Jade do pracy z predkoscia niewiele wieksza niz dopuszaczla, okolo +15km,
    droga ktora wlasciwie nie ma poboczy . Czesto sie zdaza ze ktos jedzie za
    mna bardzo blisko, ponizej 5m. Czasem sa to nawet ciezarowki. Bardzo sie
    boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie zdazy.

    Co robić?

    przyspieszanie nie wchodzi w gre

    pozdrawiam
    Ed

  • 2. Data: 2016-11-02 19:22:50
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 02.11.2016 19:08, Ed wrote:
> [...]
    > boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie zdazy.

    Po prostu stopniowo zwalniaj, aż temu za tobą znudzi się jazda na ogonie
    na styk i cię wyprzedzi.

    JaceK

  • 3. Data: 2016-11-02 19:23:07
    Od: q...@g...com

    Parę razy delikatnie po hamulcu tak tylko aby zaświecił się stop. Często pomaga

  • 4. Data: 2016-11-02 19:24:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ed" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >ktos jedzie za mna bardzo blisko, ponizej 5m. Czasem sa to nawet
    >ciezarowki. Bardzo sie boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego

    I rozumiem, ze przed toba pusto ?

    a) nie przejmowac sie, stuknie, to bedzie jego wina.
    I unikac gwaltownego hamowania.

    b) z czasem nauczysz sie szybciej jechac i problem zniknie :-)
    Albo inni naucza sie wolniej jechac i tez zniknie :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-11-02 19:28:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 19:08 Ed <WYTNIJ <T...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > mna bardzo blisko, ponizej 5m. Czasem sa to nawet ciezarowki. Bardzo sie
    > boje, ?e gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie

    Nic nie rób, nie przyspieszaj specjalnie dla niego, nie zwalniaj - jedź
    swoje.
    Najgorsze co może Ci przyjść do głowy to deptanie hamulca "aby dać tamtemu
    nauczkę".
    Podjechał blisko bo chce Cię wyprzedzić ale droga albo warunki zmuszają go
    do tkwienia przez jakiś czas na Twoim zderzaku.
    Będzie okazja to Cię wyprzedzi i pojedzie dalej.
    Ten z tyłu (jeśli to nie jakiś debil - ale tego nigdy nie wiesz) zazwyczaj
    zahamuje awaryjnie skuteczniej od Ciebie - o to się nie martw.

    TG

  • 6. Data: 2016-11-02 19:29:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 19:23 <q...@g...com> pisze:

    > Parę razy delikatnie po hamulcu tak tylko aby zaświecił się stop. Często
    > pomaga

    Chcesz go mieć na sumieniu, że takie rady publicznie dajesz?

    TG

  • 7. Data: 2016-11-02 19:29:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Ed pisze tak:

> [...]
    > ktos jedzie za mna bardzo blisko, ponizej 5m. Czasem sa to nawet
    > ciezarowki. Bardzo sie boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego

    Osobówki zmuszać do wyprzedzania przez bardzo łagodne zwalnianie.
    Ciężarówki no cóż tu nie ma dobrej rady. Uciekać od ciężarówki jak
    najszybciej. No chyba że się debil trafił który goni ale na szczescie
    takich jest mało.

    Znam taką jedną drogę gdzie przez 15km nie ma gdzie szybko zjechać a
    jeżdżą nią wioskowi dresiarze 50+ w mocnych autach także ten temat nie
    jest łatwy żeby coś doradzić.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 8. Data: 2016-11-02 19:35:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >Chcesz go mieć na sumieniu, że takie rady publicznie dajesz?

    Delikatnie to delikatnie - zagrozenia nie bedzie, a ten z tylu zwolni.

    No chyba, ze tak sie tym miganiem wk*, ze na njbliszysz swiatlach da w
    pysk :-(

    J.

  • 9. Data: 2016-11-02 19:42:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 19:35 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Delikatnie to delikatnie - zagrozenia nie bedzie, a ten z tylu zwolni.
    >
    > No chyba, ze tak sie tym miganiem wk*, ze na njbliszysz swiatlach da w
    > pysk :-(
    >
    > J.

    Człowiek napisał, że jest początkujący.
    A jak ten z tyłu też jest początkujący i do tego debil (bo początkujący i
    jedzie na zderzaku)?
    Dwóch takich w sytuacji awaryjnej to o jednego za dużo - z głupoty może
    powstać katastrofa.

    TG

  • 10. Data: 2016-11-02 19:42:57
    Od: q...@g...com

    Jak migniecie nie pomaga to niewiele można zrobic jednak zwykle pomaga.