eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Opona z niższym indeksem prędkości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 52

  • 1. Data: 2016-10-31 13:07:19
    Temat: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
    Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może
    znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
    Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś
    sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?
    Czytam takie coś;
    http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiar
    skie-mity/?id=970
    ale nie powiem, żeby mnie oświeciło.
    Jacek


  • 2. Data: 2016-10-31 13:53:18
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote:
    > Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
    > Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może
    > znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
    > Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś
    > sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?
    > Czytam takie coś;
    > http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiar
    skie-mity/?id=970
    > ale nie powiem, żeby mnie oświeciło.
    > Jacek

    Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
    różniących stopniem zużycia.

    Przy okazji, może ktoś mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:

    "Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu
    przednie koła i puszczamy przed siebie. Następnie przenosimy blokadę na
    tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki będzie wynik?
    Zdradzę, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód będzie zachowywał
    się mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."

    Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem
    przez zablokowane przednie koła? Ponadto zablokowane tylne koła
    przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie
    działo raczej stabilizująco.


    Bo tłumaczenie w artykule wydaje się dziwne: "Na przedniej osi
    nowoczesne samochody mają: skrętne koła, silnik, systemy wspierające
    trakcję (ESP), systemy wspierające hamowanie (ABS, BA), opony. Jeżeli za
    kierownicą siedzi użytkownik, który potrafi zrobić użytek z tego
    wszystkiego, to do tej listy można zapisać jeszcze człowieka. W innym
    przypadku bardziej jest to zagrożenie niż pozytyw. A co mamy na tylnej
    osi? Tylną oś i dobre opony."

    Jakby na tylnej osi nie było ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwykłych
    hamulców.

    Piotr





  • 3. Data: 2016-10-31 15:20:30
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.10.2016 o 13:53, Uncle Pete pisze:
    > Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
    > różniących stopniem zużycia.
    Czyli, jak? Niech śmiało montuje z niższym indeksem i jeździ? Stopień
    zużycia będzie podobny, bo opony mają przebieg max 10 kkm.

    > Przy okazji, może ktoś mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:
    >
    > "Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu
    > przednie koła i puszczamy przed siebie. Następnie przenosimy blokadę na
    > tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki będzie wynik?
    > Zdradzę, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód będzie zachowywał
    > się mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."
    Poeta miał na myśli chyba, że przy zablokowanych tylnych kołach łatwo o
    zarzucenie tyłem. Co sam potwierdzam, bo (jak były zimy ze śniegiem)
    spróbowałem, jak to będzie skręcić gwałtownie na śliskim i spróbować
    wyprowadzić. Okazało się, że nawet nie wiedziałem kiedy, jak mój tył mi
    wyprzedził przód ;-) Miałem wtedy z przodu opony "miód malina" a z tyłu
    takie bliskie zdarcia do TWI.
    Jacek


  • 4. Data: 2016-10-31 17:00:27
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-10-31 13:53, Uncle Pete pisze:

    > Ponadto zablokowane tylne koła
    > przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie
    > działo raczej stabilizująco.

    Zablokowane tylne koła, jak zapewne sobie wyobrazisz, muszą się ślizgać
    gdy samochód jedzie. A ślizgać się mogą w dowolnym kierunku, zazwyczaj
    lubią w bok.
    Koła dobrze hamują jak mają pełną przyczepność do drogi.
    Podobnie trudno niewprawnemu kierowcy jeździć z tylnym napędem.
    Stąd częste problemy 'młodzieży" w BMW.
    Kierowcy dawniej często wozili trylinkę w kufrze, aby zwiększyć
    przyczepność tylnych kół.


  • 5. Data: 2016-10-31 17:00:51
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    >> Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
    >> różniących stopniem zużycia.
    > Czyli, jak? Niech śmiało montuje z niższym indeksem i jeździ? Stopień
    > zużycia będzie podobny, bo opony mają przebieg max 10 kkm.

    W niektorych krajach mozesz montowac rózne opony na tej samej osi.
    U nas musi byc taki sam bieznik (rzeźba)
    I tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
    wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...


  • 6. Data: 2016-10-31 18:09:20
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-10-31 13:07, Jacek pisze:
    > Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
    > Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może
    > znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
    > Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś
    > sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?
    > Czytam takie coś;
    > http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiar
    skie-mity/?id=970
    > ale nie powiem, żeby mnie oświeciło.
    > Jacek


    Jak wiem z doświadczenia, opony o niższym indeksie prędkości są mniej
    dokładnie zrobione.
    Indeks prędkości może więc wpływać na łatwość wyważenia opony.
    Inaczej mówiąc, przy dużych szybkościach może być odczuwane trudne do
    zlikwidowania drżenie kierownicy.
    Ale tak być nie musi, po prostu kwestia szczęścia w zakupie.

    Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż
    dopuszczalny.

    Tu znalazłem trochę informacji.
    http://www.tirendo.pl/indeks-predkosci


  • 7. Data: 2016-10-31 19:33:05
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze:
    > Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż
    > dopuszczalny.

    A jaki jest dopuszczalny indeks prędkości?
    Co z tego, że samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150?

    Po co mi wysoki indeks?

    --
    MN


  • 8. Data: 2016-10-31 19:53:59
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:33:05 +0100, Marcin N napisał(a):

    > W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze:
    >> Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż
    >> dopuszczalny.
    >
    > A jaki jest dopuszczalny indeks prędkości?
    > Co z tego, że samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150?
    >
    > Po co mi wysoki indeks?

    Teoria mówi że ten indeks nie ma być dostosowany ani do prędkości z którą
    jeździsz, ani do prędkości którą rozwija samochód, a być taki (lub wyższy)
    jak ten w oponach określonych w homologacji.

    I potrzebny jest wyższy dostosowany do mocy, rodzaju napędu i jego
    geometrii.


  • 9. Data: 2016-10-31 19:55:38
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 13:07:19 +0100, Jacek napisał(a):

    > Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
    > Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może
    > znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
    > Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś
    > sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?

    Opony z różnym indeksem prędkości mogą mieć inną konstrukcję wewnątrz, inną
    sztywność bocznych ścianek i inną mieszankę.


  • 10. Data: 2016-11-01 10:30:45
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: p...@g...com

    ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na
    dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ...
    choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa)
    jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za
    drogi :-)

    P.

strony : [ 1 ] . 2 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: