  • 11. Data: 2017-11-01 13:06:45
    Temat: Re: zajetosc CPU - tylko 25%, wiec o co chodzi?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2017 o 21:17 1634Racine <m...@...cbqebml> pisze:

    > robot w news:ot9hok$bg5$1@node1.news.atman.pl
    >
    > czy istnieje soft, ktory zobaczy/pokaze (np. wg pid), ktory proces, do
    > ktorego rdzenia (takze wirt.) jest w konkretnym momencie przypisany?

    Sysinternals process explorer Russinovicha:
    https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downlo
    ads/process-explorer

    Bitsum Process Lasso:
    https://bitsum.com/

    Niestety, w obu możesz tylko podejrzeć i ustawić CPU Affinity.
    Nie ma informacji, jak w danej chwili proces wykorzystuje rdzenie.

    W Process Lasso możesz ustawić CPU Affinity tymczasowo, ale także na stałe
    pod warunkiem załadowania ProBalance przy podnoszeniu Windows.

    --
    Trefniś

  • 12. Data: 2017-11-01 15:33:37
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 31 Oct 2017 21:17:08 +0100, 1634Racine wrote:

    > czy istnieje soft, ktory zobaczy/pokaze (np. wg pid), ktory proces, do
    > ktorego rdzenia (takze wirt.) jest w konkretnym momencie przypisany?

    tego się nie da "zobaczyć" bo w ciągu sekundy może być na każdym rdzeniu
    wiele razy.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 13. Data: 2017-11-01 19:22:05
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > czym to polega/o co chodzi, ze jest wolne 75% cpu,a sprzet dziala jakby

    za mało ramu + wirtualizacja + wolny pofragmentowany dysk talerzowy =
    procesor nie ma co robić

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2017-11-02 00:38:01
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    the_foe w news:otd3cc$pqm$1@node1.news.atman.pl
    > za mało ramu

    ram nie ma znaczenia (zauwazalnego) w procesach konwertowania

    > + wirtualizacja + wolny pofragmentowany dysk talerzowy = procesor nie ma
    > co robić

    dysk 5400, ale dobrze zdefragmentowany

  • 15. Data: 2017-11-02 01:57:01
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 00:38, 1634Racine pisze:
    > ram nie ma znaczenia (zauwazalnego) w procesach konwertowania

    chyba ze to integra

    --
    @foe_pl

  • 16. Data: 2017-11-03 00:32:23
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Roman Tyczka w news:1svhnyn8rgpr0$.dlg@tyczka.com
    > tego się nie da "zobaczyć" bo w ciągu sekundy może być na każdym rdzeniu
    > wiele razy.

    zakladajac, ze tak jest - to faktycznie nie da sie zobaczyc.
    ja zakladalem, ze na rdzeniu wisi sie troche dluzej (srednio rzecz biorac).

  • 17. Data: 2017-11-03 00:32:30
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Trefniś w news:op.y80w9jpzmtaby1@tncap.home
> [...]
    > Niestety, w obu możesz tylko podejrzeć i ustawić CPU Affinity.
    > Nie ma informacji, jak w danej chwili proces wykorzystuje rdzenie.

    wiec w jakiej sprawie to odpowiedz?

  • 18. Data: 2017-11-03 03:38:53
    Temat: Re: Re:zajetosc CPU - tylko 25%, wiec o co chodzi?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" 59f8d959$0$15189$6...@n...neostrada.pl

    > jest "zaopiekowany", spokojnie :)

    W10 stale rozpieszcza -- HDD defragmentuje, SSD trimuje...

    Jeśli Ci jutro potrzebny komputer z W10 -- może ;) nie
    wyłączaj dzisiaj, ale pozwól mu popielęgnować się. ;)
    Tam (pod W10) stale dysk jest szarpany -- IMO zachęta ;)
    do inwestowania w SSD.

    Ciągłe apgrejdy i apdejty (niekoniecznie pożądane)
    i ciągła ,,pielęgnacja'' systemu oraz dysku...

    Można powywalać wszystkie niepotrzebne (czyli po prostu
    wszystkie) ,,aplikacje'', powyłączać działania w tle
    i nie uruchamiać tego czy owego -- ale i tak system
    stale coś będzie młócił i mielił...

    To nie WXP z 0 wykorzystania CPU i HDD!

    Nadopiekuńczość W10 poraża!!!

    ,,Ochrona w czasie rzeczywistym'' po wyłączeniu włącza się automagicznie...

    Wszystkie te zachowania -- dla dobra ;) Szanownego Klienta!

    -=-

    Akurat dziś coś padło na... Na mózg?... ;)
    Tygodniami W10 wstawał po wybudzeniu, ale nie dzisiaj!
    Próba dogadania się dała w efekcie odpalenie kompa z WXP.
    Akurat teraz, gdy zamierzałem słać deklaracje do ZUS.

    I akurat wtedy, gdy słałem ostatnią, zapanowałem (w tle -- ZUS PUE
    jest też nadopiekuńczy, więc nie można tylko ,,deklarować'', trzeba
    w tle zająć się czymś innym) nad tym W10... Teraz W10 chodzi już jak
    grzeczny/posłuszny piesek koło nogi... Ale wywaliłem jedną z ostatnich
    aktualizacji -- standardowe deinstalatory nie dały rady, więc wywalałem
    ,,ręcznie''... (później doinstalowała się automagicznie)

    Miałem dwie kopie W10, więc niby mogłem skorzystać z chodzącej?...
    Nic z tego!!! Chodząca zaczęła się właśnie apdejtować i tak tym
    apdejtowaniem zajęła się starannie, ;) że ogłuchła na wszelkie
    moje polecenia!!!

    -=-

    Jakiś czas temu po prostu nie wyłączałem kompa z W10, by mieć
    święty spokój!!! Zamykałem klapę i odwracałem dziurami wentylacyjnymi
    do góry. Na szczęście pobór prądu znikomy -- niewiele większy niż
    samego zasilacza :) starszego kompa... I niemal bezgłośna praca.

    -=-

    Właśnie obudziła się automagia Antimalware i -- 99% ,,zajętości'' HDD...
    Tak trwa i trwa od kwadransa... Po wyłączeniu -- ,,zajętość'' HDD spada
    do kilku %%... Do 0 -- nie spada...

    -=-

    W7Starter i WXP mogę utrzymać niemal w bezczynności.
    Ale nawet te same programy (TV na donglu chociażby) pod W10
    z jakiegoś powodu od czasu do czasu szarpią czy HDD, czy RAMkę,
    czy CPU... 0 jest raczej ;) nieosiągalne pod W10... Pod W7S
    i pod WXP siedziały cichuteńku i nie przeszkadzały...

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 19. Data: 2017-11-03 12:56:04
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 00:32 1634Racine <m...@...cbqebml> pisze:

    > Trefniś w news:op.y80w9jpzmtaby1@tncap.home
    ads/process-explorer

    > wiec w jakiej sprawie to odpowiedz?

    Sobie a muzom, mistrzu intelektu.

    --
    Trefniś

  • 20. Data: 2017-11-03 14:02:06
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Trefniś w news:op.y84l3qk9mtaby1@tncap.home
    > Sobie a muzom, mistrzu intelektu.

    do tego nie trzeba az intelektu :)
    jesli zapytasz o soft *darmowy* do wypalania cd,a ja podam nero i dodam, ze
    nie jest darmowy - to co mamy wowczas? dysonans poznawczy?