  • 21. Data: 2017-11-03 18:52:49
    Temat: Re: zajetosc CPU - tylko 25%, wiec o co chodzi?
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "robot" napisał:

    > System źle dzieli zadania i inne też puszcza na ten jeden rdzeń i wszystko
    > się przytyka.
    > Bardzo częsty przypadek.

    Bardzo często to procesor dzieli wątki. System zależy jaki.

    pzdr

  • 22. Data: 2017-11-03 18:54:30
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Trefniś" napisał:

    > Niestety, w obu możesz tylko podejrzeć i ustawić CPU Affinity.
    > Nie ma informacji, jak w danej chwili proces wykorzystuje rdzenie.

    Wykorzystanie rdzeni pokazuje Everest.

    pzdr

  • 23. Data: 2017-11-03 20:20:37
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 14:02 1634Racine <m...@...cbqebml> pisze:

    > Trefniś w news:op.y84l3qk9mtaby1@tncap.home
    >
    > do tego nie trzeba az intelektu :)
    > jesli zapytasz o soft *darmowy* do wypalania cd,a ja podam nero i dodam,
    > ze nie jest darmowy - to co mamy wowczas? dysonans poznawczy?

    Nie trzeba być mózgowcem, żeby dostrzec pewną przydatność podlinkowanych
    programów do twoich celów.
    Ale musiałbyć się wysilić, albo chociaż r o z u m i e ć swój problem.
    Mam kolejny program, który mógłby być dla ciebie przydatny, ale im mniej
    masz w głowie, tym więcej na pysku - zatem sam sobie szukaj.

    --
    Trefniś

  • 24. Data: 2017-11-03 20:53:12
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 18:54 Kamil <m...@t...pl> pisze:

    > Wykorzystanie rdzeni pokazuje Everest.

    Twórca wątku nie do końca ogarnia problem, po wszystkim wydaje mu się, że
    szuka stopnia zajętości rdzeni przez _konkretny_ proces w czasie, a
    przynajmniej tą drogą poszedł wątek.

    Globalne użycie rdzeni przez system pokazuje sporo programów.
    Ale nie użycie rdzeni dla jednego konkretnego procesu. Tego nie robi też
    Everest/Aida64, o ile pamiętam.
    Dlatego podrzuciłem te dwa programy - gdyby 1634Racine pogłówkował, mógłby
    od biedy dojść do jakichś wniosków, żonglując CPU Affinity dla procesu i
    analizując użycie rdzeni.

    Jest jeszcze kolejny program firmy Bitsum, który sam tworzy wątki i
    analizuje wyłącznie dla nich użycie rdzeni w czasie. Ale nie będę się
    narzucał z tą wiedzą, bo znów mnie 1634Racine będzie próbował rozstawiać
    po kątach :)

    --
    Trefniś

  • 25. Data: 2017-11-09 12:42:50
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Szuka czegoś uparcie po sieci?

    -----

  • 26. Data: 2017-11-16 02:35:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]

    > ramowi nic do tego, zajetosc cpu 25%, wiecej nic nie zajmuje.
    > Wobec tego dlaczego laptop prawie calkowicie zabetonowany, wlasciwie nic

    Zaciekawił mnie ten wątek, choć rozwiązania nie znam. Ale chciałem
    podzielić się moimi obserwacjami. To zjawisko nie jest związane, albo
    jest mniej związane z laptopem czy rodzajem CPU. Jedno, co ustaliłem, to
    jeśli soft w swoim przetwarzaniu danych ciągnie sporo na operacjach IO
    (napędy optyczne, HDD, sieć), to moc obliczeniowa znika w tajemny,
    niemonitorowany sposób. Dokładnie taki efekt powstaje, jak opisujesz. Z
    racji tego, że zajmowałem się renderowaniem lub grafiką 2D pracując na
    dużych plikach lub jeszcze gorzej, i to znacznie gorzej - mnóstwem
    małych plików, efekt jaki obserwujesz zacząłem traktować jako normę.

    W międzyczasie zmieniały się technologie PCtów, zmieniałem płyty główne,
    procki, RAMy, wersje Windows a efekt pozostawał ten sam. Ale w bieżącym
    sprzędzie, o dziwo, udało mi się znacząco ograniczyć problem. W lapku
    zastosowałem dysk hybrydowy. W stacjonarnym - SSD na system i bardzo
    szybki HDD na dane (200M realnego transferu w obie strony).

    Ale nie jest aż tak różowo bo... doświadczałem podobnego efektu również
    z aplikacją, która prawie nic nie ciągnie z dysków czy sieci. Detali już
    nie pamiętam, ale pamiętam rozwiązanie: Kaspersky Internet Security. Nie
    wstrzymanie lecz wyłącznie zatrzymanie ochrony natychmiast pomogło.
    Również samo uruchamianie aplikacji mogło w ten sposób zostać wydłużone
    z np. 1s do 30s. I tu kolejna ciekawostka: odinstalowanie i
    zainstalowanie pakietu zawsze pomaga(ło). Średnio co 3 miesiące trzeba
    było to czynić. Pod W10 jest (bardzo) dużo lepiej, ale reinstalacja KIS
    raz na długi okres trochę pomaga.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2017-11-16 05:11:20
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 02:35 Marek S <p...@s...com> pisze:

> [...]
    > zainstalowanie pakietu zawsze pomaga(ło). Średnio co 3 miesiące trzeba
    > było to czynić. Pod W10 jest (bardzo) dużo lepiej, ale reinstalacja KIS

    Skorzystam z okazji podbicia tematu...
    Wprawdzie podrzuciłem tu już jakieś oprogramowanie do analizy zachowania
    komputera pod kątem "dychawki", ale bez zrozumienia wątkotwórcy.

    Mimo to podzielę się kolejnym linkiem - IMHO bardzo ciekawym i przydatnym
    (choć bez analizy zajętości rdzeni procesora):

    Moo0 System monitor:
    http://www.moo0.com/?top=http://www.moo0.com/softwar
    e/SystemMonitor/

    Fajny program rezydentny i portable, który analizuje ok. 40 różnych
    parametrów pracy systemu.
    Na samym szczycie okna programu tzw. butelka - od zwężającej się szyjki.
    Kiedy system się krztusi, "butelka" podświetla się czerwono i dynamicznie
    pokazuje parametr, który jest za spowolnienie odpowiedzialny w tym
    momencie. Piętro niżej - nazwa procesu, który to powoduje.

    Na przykład, kiedy system zaczyna się "dusić", owa butelka podświetla się
    na czerwono, wskazuje np. CPU i proces, który jest za to odpowiedzialny.
    Nie trzeba mozolnie analizować tych 40 parametrów - od razu wiemy, że
    spowolnienie następuje, znamy przyczynę i odpowiedzialny za to proces.
    Wszystko to w jednym miejscu na ekranie.

    Pozostałe parametry również są pokazywane na bieżąco, a ten krytyczny
    także jako owa "butelka" na czerwono.
    Polecam!

    --
    Trefniś

  • 28. Data: 2017-11-17 20:12:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 05:11, Trefniś pisze:

> [...]
    > odpowiedzialny za to proces. Wszystko to w jednym miejscu na ekranie.
    >
    > Pozostałe parametry również są pokazywane na bieżąco, a ten krytyczny

    W systemie Windows to jest Menadżer Zadań i on wszystko pokazuje, więc
    nie widzę sensu zawalania systemu dodatkowym, niezaufanym programem.

    --
    animka

  • 29. Data: 2017-11-18 08:59:59
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 20:12 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    e/SystemMonitor/

    > W systemie Windows to jest Menadżer Zadań i on wszystko pokazuje, więc
    > nie widzę sensu zawalania systemu dodatkowym, niezaufanym programem.

    :)
    Oczywiście jest menadżer zadań. Na tyle nieprzydatny, że powstają takie
    wątki jak ten :)
    Powstają też programy, które mają jego niedoskonałości zastąpić czymś
    bardziej przydatnym.
    Na przykład procexp Russinovicha, którego Sysinternals Microsoft wykupił,
    uznając jego wyższość nad rozwiązaniami systemu.

    Menadżer zadań Microsofta część (nie wszystkie!) parametrów owego Moo0
    System monitor nawet potrafi pokazać, ale musiałabyś w trakcie owego
    kilkusekundowego zadławienia oszacować sama, co system dławi - pamięć?
    dysk? coś innego, co nie przyjdzie ci do głowy?
    Następnie w innym okienku musiałabyś sprawdzić,który proces najbardziej
    obciąża krytyczny parametr. A wszystko to w trakcie np. kilkusekundowego
    zadławienia, kiedy nawet mysz ledwo porusza się w czasie, nie mówiąc nawet
    o przełączaniu okienek.
    Masz olbrzymią szansę zbadać sytuację tuż po zadławieniu, kiedy wszystko
    działa już prawidłowo. O to ci chodzi?

    A tu masz od razu informację, dostępną bez analizy (wiedza!) i w czasie
    prawie rzeczywistym - co dławi i jaki proces to robi. Bez przełączania się
    między okienkami.

    Nie musisz niczego instalować, jest przenośny, a siedzi w systemie wtedy,
    kiedy i tak masz system dławiony. Kiedy nie analizujesz sytuacji - leży
    spokojnie na dysku i nie marnuje zasobów.

    Najlepiej spróbować, zanim skrytykujesz.

    --
    Trefniś

  • 30. Data: 2017-11-18 14:02:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-18 o 08:59, Trefniś pisze:

> [...]
    > sytuacji - leży spokojnie na dysku i nie marnuje zasobów.
    >
    > Najlepiej spróbować, zanim skrytykujesz.

    Zainstalowałam, spróbowałam. Żadnej butelki nie ma i wszystko jak w
    Menadżerze Zadań, brak zagrożeń. . Pasek na pulpicie zamykam, żeby nie
    zasłaniał widoczności. Program mam po polsku. Zaraz go odinstaluję czy
    tak czy siak.
    Jak coś Ci zadławia dysk to co robisz? Wyłączasz komputer?
    Dzięki.

    --
    animka