eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › zakaz pokątnego ładwowania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 275

  • 51. Data: 2023-08-21 00:17:39
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2023 o 15:25, io pisze:

    > Nonsens. Zawsze były takie urządzenia np:
    > 1. farelka
    > 2. bojler
    > 3. suszarka do włosów
    >
    > I zwykle urządzenia te były załączane wielokrotnie z powodu braku
    > odpowiedniej ilości gniazdek.

    Zwłaszcza bojler był często odłączany, a syszarka pracowała po osiem
    godzin. A tak szczerze - zostawiłbyś faręlkę właczoną i poszedł do pracy
    zostawiając dom pusty?

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 52. Data: 2023-08-21 00:24:59
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2023 o 12:14, heby pisze:

    > Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego przeglądu.

    Bujać to my a nie nas. Zakres przeglądu jest ustalony. Oględziny
    wrokowe, impedancja pętli zwarcia, rezystancja izolacji jak ktoś się nie
    boi. Czego ma się bać to zapewne wiesz skoro się znasz;P

    >> No i z jakiś powodów ktoś wymyślił i zatwierdził normę na złącza
    >> rozłaczalne do ładowania samochodów elektrycznych i nie umieścił w
    >> niej gniazdka domowego 16A.
    >
    > Może głównie z powodu powolności tego typu zasilania i założenia, że to
    > "awaryjne". Jednak te 3.5kW/h to nie wystaczy nawet do Żabki po czteropak.

    Może - norma jest jaka jest.

    >> I na to bezpiecznik nie pomoże.
    >
    > Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.

    Nie pomoże - ładowarka kontroluje co się dzieje od ładowarki do samochodu.

    >>> Jeśli opisywany przez Ciebie przypadek został nazwany przez strażaka
    >>> "zwarciem" to strażak jest imbecylem. Zazwyczaj z resztą jest, wiedza
    >>> z zakresu czegokolwiek technicznego, u strażaków, jest zerowa.
    >> Ten akurat ma większą. Imbecylem bym go zresztą nie nazwał. Wiedzę
    >> techniczną też ma zdecydowanie wiekszą niż typowy strażak;)
    >> Sformułowanie "pożar został spowodowany przez zwarcie w instalacji
    >> elektrycznej" ma długą brodę.
    >
    > Jest niepoprawne.

    Oczywiście - i dlatego różne typy myślą że bezpiecznik w takiej sytuacji
    pomoże.

    > Zwarcia w instalacji elektrycznej praktycznie nie są
    > powodem czegokolwiek niebezpiecznego. Poza meliną żuli w Łodzi, oni tam
    > mają gwoździe we wkładkach.

    Zgadza się.

    >> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo
    >> co prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie)
    >> spowodowany... zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
    >
    > Woda się paliła?

    NIe;)

    >> Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę
    >> na połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.
    >
    > Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie interesuje
    > powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.

    Spytaj.

    > Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
    > się nim imbecyle.

    Akurat sądzę, że ktoś mądrzejszy od ciebie brał w tym udział.

    >> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba
    >> gdzieś 20W
    >
    > Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.

    To złap świecącą się żarókwe od stopów w samochodzie - akurat ma 21W.

    >> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
    >> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
    >> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
    >
    > Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
    > Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.

    Bo nie płynął nią prąd 16A?

    >> - wątpię żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi
    >> voltami na zasilaniu.
    >
    > Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?

    Taki że się nie interwsują. Napięcie się zmienia. Zwłaszczapo wioskach
    zfotowoltaiką,.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 53. Data: 2023-08-21 00:38:44
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 00:24, Shrek wrote:
    >> Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego
    >> przeglądu.
    > Bujać to my a nie nas. Zakres przeglądu jest ustalony. Oględziny
    > wrokowe, impedancja pętli zwarcia, rezystancja izolacji jak ktoś się nie
    > boi. Czego ma się bać to zapewne wiesz skoro się znasz;P

    Przecież ja ten przegląd gniazdek robie sobie sam.

    To co opisae to zwyky przegląd. A miał być solidny.

    Jaki problem wby gniazdko do ładowania samochodu wymagało przeglądu
    *solidnego* raz w roku? Wiesz, że ubezpieczyciel wymaga kominiarzy
    okresowo, to dlaczego nie wymagało by elektryka?

    >> Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.
    > Nie pomoże - ładowarka kontroluje co się dzieje od ładowarki do samochodu.

    Może i *teraz* to robi, ale nie istnieje przeszkoda techniczna, aby
    badała rezystancję zasilania. To zagadnienie trywialne, z punktu
    widzenia elektroniki sterującej, ona i tak już moduluje obciążenie.

    >>> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo
    >>> co prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie)
    >>> spowodowany... zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
    >> Woda się paliła?
    > NIe;)

    Więc co to za instalacja/urządzenie, że się paliła/ło?

    >>> Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę
    >>> na połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.
    >> Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie
    >> interesuje powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.
    > Spytaj.

    Kogo konkretnie?

    >> Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
    >> się nim imbecyle.
    > Akurat sądzę, że ktoś mądrzejszy od ciebie brał w tym udział.

    W to nie wątpie, ale bycie mądrym nie wyklucza bycia imbecylem.
    Szczególnie technicznym. W tym problem. W braku kompetencji, co powoduje
    łatwe pole manewru lobbystów..

    >>> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba
    >>> gdzieś 20W
    >> Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.
    > To złap świecącą się żarókwe od stopów w samochodzie - akurat ma 21W.

    Już wyjasniłem - tworzywa to nie boli. Masz inną percepcję "gorąco" niż ABS.

    >>> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
    >>> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
    >>> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
    >> Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
    >> Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.
    > Bo nie płynął nią prąd 16A?

    Płynął. Jedno z doświadczeń, jakie wykonuje się na pracowni
    elektrycznej, to w moim wypadku było badanie różnych tego typu awarii.
    Jak podpięcie dużęgo obciążenia przez źle dokręcony przewód w gnieździe.

    >>> - wątpię żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi
    >>> voltami na zasilaniu.
    >> Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?
    > Taki że się nie interwsują. Napięcie się zmienia. Zwłaszczapo wioskach
    > zfotowoltaiką,.

    Dalej nie pojmujesz: ładowarka bada ten problem dynamicznie. Co sekundę
    może zbadać wartosć napięcia na różnych obciążeniach i na podstawie tego
    okreslić, jaka jest rezytancja źrodła i czy dalsze ładowanie jest
    bezpieczne. Łaodwarki potrafią modulować obciążenie, więc to jedynie
    problem pomiaru napięcia (które już jest robone na 99.152%) i napisania
    kawałka kodu.

    W tym wypadku chwilowe napięcie w sieci jest zupełnie bez znaczenia,
    istotne jest jego wahanie w momencie zmien obciążenia przez ładowarkę w
    samochodzie.


  • 54. Data: 2023-08-21 06:42:28
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 00:38, heby pisze:

    > Przecież ja ten przegląd gniazdek robie sobie sam.
    >
    > To co opisae to zwyky przegląd. A miał być solidny.

    Więc przyjmij, że ma być zwykły. Fajnie że robisz lepszy, ale jesteś
    wyjątkiem.

    > Jaki problem wby gniazdko do ładowania samochodu wymagało przeglądu
    > *solidnego* raz w roku? Wiesz, że ubezpieczyciel wymaga kominiarzy
    > okresowo, to dlaczego nie wymagało by elektryka?

    Żaden, poza tym że byłoby to martwe prawo. Już prościej wymyśleć soligne
    gniazdo za 100PLN.

    >>>> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo,
    >>>> bo co prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie)
    >>>> spowodowany... zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
    >>> Woda się paliła?
    >> NIe;)
    >
    > Więc co to za instalacja/urządzenie, że się paliła/ło?

    Nagłośnienie pożarowe.

    >> Spytaj.
    >
    > Kogo konkretnie?

    Gościa co napisałe tamten komentarz - wygląda na posiadającego wiedzę.

    > W to nie wątpie, ale bycie mądrym nie wyklucza bycia imbecylem.
    > Szczególnie technicznym. W tym problem. W braku kompetencji, co powoduje
    > łatwe pole manewru lobbystów..

    Śadzisz że to humaniści piszą?

    >>>> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba
    >>>> gdzieś 20W
    >>> Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.
    >> To złap świecącą się żarókwe od stopów w samochodzie - akurat ma 21W.
    >
    > Już wyjasniłem - tworzywa to nie boli. Masz inną percepcję "gorąco" niż
    > ABS.

    Boli, boli. Tak samo jak boli połączenie, które pracuje termicznie.

    >>>> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
    >>>> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
    >>>> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
    >>> Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
    >>> Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.
    >> Bo nie płynął nią prąd 16A?

    > Płynął. Jedno z doświadczeń, jakie wykonuje się na pracowni
    > elektrycznej, to w moim wypadku było badanie różnych tego typu awarii.
    > Jak podpięcie dużęgo obciążenia przez źle dokręcony przewód w gnieździe.

    To zdejmuj radiator z procesora i póść go w idle - zobaczymy ile
    pochodzi zanim odparuje. Przeciętna lutownica ma 40-60W.

    >>> Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?
    >> Taki że się nie interwsują. Napięcie się zmienia. Zwłaszczapo wioskach
    >> zfotowoltaiką,.
    >
    > Dalej nie pojmujesz: ładowarka bada ten problem dynamicznie. Co sekundę
    > może zbadać wartosć napięcia na różnych obciążeniach i na podstawie tego
    > okreslić, jaka jest rezytancja źrodła i czy dalsze ładowanie jest
    > bezpieczne. Łaodwarki potrafią modulować obciążenie, więc to jedynie
    > problem pomiaru napięcia (które już jest robone na 99.152%) i napisania
    > kawałka kodu.

    Więc czmu się tego nie robi? Ani w ładowarkach ani w falownikach do
    pomp, wentylatorów itp.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 55. Data: 2023-08-21 07:06:54
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2023 o 10:26, heby pisze:

    > Tak na marginesie: żule mieszkające w kamiennicy w Łodzi raczej nie będą
    > ładować samochodu z gniazdka za pudełkiem z butelkami w "salonie".

    Przecież docelowo każdy samochód ma być elektryczny. Chcesz naisać, że
    jest inaczej i tylko jakieś elity będą mieć samochody?:)

    > To zmień tą instalacje. Nie z powodu samochodów, tylko z powodu debila,
    > który to projektował, wybudował i nadzorował. Ta instalacja grozi
    > pożarem po podpięciu pieca do pizzy.

    Przecież było pisane, że piec od pizzy podłacza się przedłużaczem od
    kosiarki i jest ok:P

    >> Nic z tych rzeczy - ostatni przypadek zrobiony profesjonalnie przez
    >> elektryka rok temu, gniazdko kupione specjalnie 16A.
    >> Tyle że chyba chińskie a16A, bo się sfajczyło.
    >
    > No właśnie.

    Nie ma w zasadzie innych niż 16A, więc nie bardzo jest jak kupić
    "specjanie 16A".

    >> Zaczęło się zapewne od elektroniki w środku (gniazdko było wi-fi).
    >
    > To zupełnie inny przypadek niz omawiany tutaj (zmęczenie materiału).

    Przede wszystkim chińszczyzna ze certem china export;)


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 56. Data: 2023-08-21 07:38:42
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2023 o 21:07, heby pisze:

    >>> A dlaczego tylko te lepsze i droższe? Sama zasada działania jest
    >>> trywialna.
    >> Bo te lepsze i droższe mają stosowne zabezpieczenia sprzętowe i
    >> software'owe, a tanie nie.
    >
    > To zróbmy, aby i te tanie to miały. W dodatku wsadzmy to w koszta
    > samochodu,

    Problem z 16A nie dotyczy evse z pierwszego wyposażenia, te zazwyczaj są
    słabsze i nie generują aż takich problemów.
    Ale właśnie dlatego, że są słabsze i wolniejsze, ludzie kupują
    alternatywne, mocniejsze i wtedy się zaczyna.

    Sam tak mam.

    Nie zmusisz chińczyka, żeby robił tylko dobre, albo nie zakażesz ludziom
    kupowania z aliexpresu.


    > w kocu mowa o ładowarce w środku.

    Nie, ona się tym nie zajmuje.
    Znaczy mogłaby, ale na teraz tego nie robi.
    Było tak w Zoe - rezultat był taki, że to auto mało gdzie chciało się
    ładować z AC.

    Nie tędy droga.
    To już ten nakaz weryfikacji przez elektryka gniazdka do którego na
    stałe chce się podłączać evse, byłby bardziej na miejscu.


  • 57. Data: 2023-08-21 07:44:55
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2023 o 15:22, Lisciasty pisze:

    > No a kto nie ma gniazda trójfazowego w garażu? Nie znam nikogo takiego :>

    Zasadniczo każdy kto mieszka w bloku.

    >> Gniazdo trójfazowe ma troszkę inną konstukcję niż zwykłe 16A.
    >
    > No ma i co z tego? Są też gniazda przemysłowe 1f które też mają 16A i
    > dadzą radę to uciągnąć. Jęczenie o problemie z gniazdkami to wymysł
    > debili dziennikarzy, którzy nie mają o czym pisać.

    Tu się akurat zgadzam. Należy wymyślić prosty, solidny i tani interfejs
    i jazda.

    >> A to spoko - przecież właśnie piszę, że nie o ekologię tu chodzi a o
    >> wymuszenie ciągłych zmian i jednorazowego świata.
    >
    > Moja pompa nie jest jednorazowa i jest 3x bardziej trwała niż przeciętny
    > kopciuch.

    Zobaczymy;)

    > Gadać można czemu nie, ale nie panikować i szukać teorii spiskowych.
    > Rządzą nami skorumpowane sukinsyny ale nie mają aż takich mocy
    > sprawczych :>

    Mają, mają;) Jeszcze raz - 10 lat temu pomysł zakazu spalinek to było
    szurstwo. A teraz już oficjalnie poszło dalej.

    >> Poradzili sobie. To że możesz kupić jako grzałkę to nie znaczy że
    >> sobie nie poradzili. I co z tą "grzałką" zrobisz?
    >
    > Jaką grzałkę? Wpisujesz sobie "żarówka zwykła" w aledrogo czy inny sklep
    > i masz do wyboru do koloru zwykłych żarówek. Ba, nawet są takie na 150W,
    > gdzie kiedyś najmocniejsza to była setka. Postęp :]

    One są oficjalnie wprowadzane na rynek jako źródła grzewcze;)

    > A co mam zrobić z żarówką? No ja bym wkręcił w oprawę i np. świecił nią :P

    To kup lampę z certami na 150W:)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 58. Data: 2023-08-21 08:41:32
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.08.2023 o 20:22, To.Ja pisze:
    > Cavallino w
    > <news:ubs77p$btq$2$Cav@news.chmurka.net>:
    >
    >> W dniu 20-08-2023 o 00:03, Adam pisze:
    >>> Zarówno kable, jak i gniazda oraz wtyczki są przewymiarowane i te 16A
    >>> spokojnie wytrzymują.
    >>> Może z wyjątkiem takim, jak ktoś sobie kupuje chińskie gówno pod nazwą
    >>> "gniazdo 16A" - ale to już wina kupującego.
    >> I tu racja.
    >> To był mój błąd.
    > Pięknie się podłożyłeś...
    >
    > Nie panujesz nad tożsamościami i raz piszesz jako heby via wrzesień a innym
    > razem jako koniował aka cavallino via chmurka
    >

    Z swoim zacięciem śledczym nadajesz się na sędziego w Guantanamo.


  • 59. Data: 2023-08-21 10:10:18
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 06:42, Shrek wrote:
    >> Więc co to za instalacja/urządzenie, że się paliła/ło?
    > Nagłośnienie pożarowe.

    W sensie żeby ogień głośniej napierdalał?

    Ale serio: co w takim nagłośnieniu są za prądy, że się paliło? Zawsze mi
    się wydawało że to tylko jakieś głośniki, gdzie naście wat to już dużo.

    >> W to nie wątpie, ale bycie mądrym nie wyklucza bycia imbecylem.
    >> Szczególnie technicznym. W tym problem. W braku kompetencji, co
    >> powoduje łatwe pole manewru lobbystów..
    > Śadzisz że to humaniści piszą?

    Miałem szerokie doświadczenia ze studentami dziennikarstwa.

    Tak, nawet Ci, którzy "marzyli" o dziennikarstwie naukowym, zazwyczaj
    byli ścisłymi głąbami. Można ich czasami trafić w gazetach naukowych,
    technicznych, informatycznych, elektronicznych, gdzie bez żenady bredzą
    co ślina na jęz^M^M^M klaw^M^M^M ChatGPT przyniesie. Płacone od wyrazu.
    Mam bardzo niskie mniemanie o kompetencjach dziennikarskich w naukach
    ścisłych zarowno od strony czytelniczej jak i, z braku lepszego słowa,
    "nauczania".

    >> Płynął. Jedno z doświadczeń, jakie wykonuje się na pracowni
    >> elektrycznej, to w moim wypadku było badanie różnych tego typu awarii.
    >> Jak podpięcie dużęgo obciążenia przez źle dokręcony przewód w gnieździe.
    > To zdejmuj radiator z procesora i póść go w idle - zobaczymy ile
    > pochodzi zanim odparuje. Przeciętna lutownica ma 40-60W.

    Struktura krzemu, szczególnie grzana punktowo przez pojedynczą jednostkę
    logiczną, pęka od naprężeń termicznych.

    Metale tak się nie zachowują.

    Stosujac takie porównania nigdzie nie dojdziesz, poza zakopywaniem się w
    coraz wieksze pokłady ignorancji, jak ten dziennikarz.

    >> Dalej nie pojmujesz: ładowarka bada ten problem dynamicznie. Co
    >> sekundę może zbadać wartosć napięcia na różnych obciążeniach i na
    >> podstawie tego okreslić, jaka jest rezytancja źrodła i czy dalsze
    >> ładowanie jest bezpieczne. Łaodwarki potrafią modulować obciążenie,
    >> więc to jedynie problem pomiaru napięcia (które już jest robone na
    >> 99.152%) i napisania kawałka kodu.
    > Więc czmu się tego nie robi?

    Ponieważ nie działa niewidzialna ręka rynku. Przeciętny konsument jest
    debilem, więc nie wymusi takiego dodatku w swoim samochodzie, bo nie wie
    co to jest.

    Do tego potrzebny jest bat urzędowy, aby zmusić producentów to
    kontrukcji bezpieczniejszych ładowarek samochodowoych. Sami z siebie
    będą wykręcać każdą śrubkę, aby zaoszczędzić $0.01 na czymkolwiek,
    zaczynająć od bezpieczeństwa. Mamy więc bat w postaci norm urzędowych.

    > Ani w ładowarkach ani w falownikach do
    > pomp, wentylatorów itp.

    Większość tych urządzeń nie wymaga takich zabezpieczeń, bo nie jest
    używana przez przeciętnego debila.


  • 60. Data: 2023-08-21 10:16:40
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 07:06, Shrek wrote:
    >> Tak na marginesie: żule mieszkające w kamiennicy w Łodzi raczej nie
    >> będą ładować samochodu z gniazdka za pudełkiem z butelkami w "salonie".
    > Przecież docelowo każdy samochód ma być elektryczny. Chcesz naisać, że
    > jest inaczej i tylko jakieś elity będą mieć samochody?:)

    Myślisz że Kaziu i Łysy z meliny na Bałutach też będą mieli? Fajnie, oni
    nie mają nawet roweru, chyba że przez 15 minut, zanim upłynnią. Że
    juznie wspomnę, że jak by spuścili kabel z 4 piętra, to po minucie
    czterech sąsiadów wzbogaciło by się o 3mb miedzi każdy.

    >> To zmień tą instalacje. Nie z powodu samochodów, tylko z powodu
    >> debila, który to projektował, wybudował i nadzorował. Ta instalacja
    >> grozi pożarem po podpięciu pieca do pizzy.
    > Przecież było pisane, że piec od pizzy podłacza się przedłużaczem od
    > kosiarki i jest ok:P

    Nie jest ok. Natomiast jest tak najzwyczajniej i nikt z tym nic nie
    robi. Nie ma dyrektywy UE, nie ma konferencji Ziobro, nie ma oburzenia
    Zaindberga, nei ma protestu RGBA. Nic nie ma. I jakoś się kręci.

    >>> Nic z tych rzeczy - ostatni przypadek zrobiony profesjonalnie przez
    >>> elektryka rok temu, gniazdko kupione specjalnie 16A.
    >>> Tyle że chyba chińskie a16A, bo się sfajczyło.
    >> No właśnie.
    > Nie ma w zasadzie innych niż 16A, więc nie bardzo jest jak kupić
    > "specjanie 16A".

    Czy ja wiem, jak pojdziesz do hipermarketu i pomacasz, to nawet gołym
    okiem widać, że śrubka dociskowa w droższym gniazdu ma gwint, a nie
    jakieś paski, jak w tym najtańszym. Może nie kupuj najtańszych,
    najzwyczajniej. Wyleczyło mnie z tego robienie właśnie okresowych
    przeglądów gniazdek, włacznie z ich wyjęciem ze ściany.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: