  • 191. Data: 2023-08-27 00:22:33
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2023 23:34, J.F wrote:
    > ALe kiedys będą, i co wtedy?

    Bedziemy mieć elektrownie jądrowe gdzieś w tym samym czasie co Izery dla
    każdego suwerena.

    > Reaktor musi pracowac cały czas, a nie godzine dziennie.

    Ale może dość łatwo zmieniać moc wyjściową w szerokich granicach.

    > Tzn wczesniej slyszalem powody ekonomiczne, a ostatnio cos o zatruciu
    > ksenonem ...

    Tak, ruscy udowodnili, że można zwiększyć moc reaktora o milion procent
    w milisekundę. Radziecka technologia nie ma konkurencji.

    Ale serio: elektrownie jądrowe da się modulować w relatyuwnie łatwy
    sposób, a można jeszcze zwiększać elastyczność jak planowali w Żarnowcu,
    szczytowo-pompową. Jak sie poskłada te wszystkie kawałki układanki, to
    masz kilka warstw, od powolnych przez szybkie, pozwalajace na
    bilansowanie i dynamiczną reakcje na zapotrzebowanie.

    > A elektrownie produkowaly pradu wiecej niz teraz ... widac przemysł
    > pracował.

    Kiedys, do człowieka pracującego w energetyce właśnie w latach 70 i 80,
    dowiedziałem się, że wyłączenia blokowisk w mojej okolicy (Śląsk) nie
    wynikały z braku energii, tylko z przeciążenia infrastruktury
    zasilającej osiedla, traktowane jako trzeciorzędne. To było liczone na
    styk i jakakolwiek sytuacja przekraczająca normę powodowała katastrofę
    typu zadziałanie zabezpieczeń albo decyzje dyspozytora. Jesli wiedzieli
    że pobór rośnie, np. wieczór i ludzie ciągną po 300W na oświetlenie, to
    dawali radę się dostosować, ale jak pojawiło się coś nieoczekiwanego, to
    szlag trafiał ten misterny bilans, bo fabryka miała jednak priorytet.
    Nigdy nie udało mi się dowiedzieć jak to działało od kuchni, więc trudno
    mi zgadywać na czym polegało bilansowanie mocy w tamtych czasach.

    > Tylko widzisz - dostawca podpisze 20kW, a sieci zainstaluje 2kW.

    No ja wiem, dlatego mówię: niech się martwi. Długofalowo podniesie to
    pojemnosć linii bo nie będa mieli wyjścia, jak tylko dorobić brakującą
    pojemność albo mieć problem z umowami.

  • 192. Data: 2023-08-27 06:47:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2023 o 11:32, J.F pisze:

    > A co - zapalilo co się

    Tak, przecież ze 3 razy opisywałem...

    > wifi?

    Tak.

  • 193. Data: 2023-08-27 06:49:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2023 o 11:39, J.F pisze:

    > Zaraz ... Tesla nie potrafi wiecej?

    Nie.
    Ze 100 razy było opisywane.

    > Wallbox niekompatybilny?

    Nie - taka ładowarka na pokładzie.

    > I z twojego wallboxa pociagnąłby 32A, czy nie?

    Tak.
    Po to instaluje się evse 32 A, żeby posiliły się i te auta które
    potrafią ładować 3*15A i te, które tylko 1*32A.

  • 194. Data: 2023-08-27 06:58:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2023 o 21:24, heby pisze:

    > Ba, ja bym nie miał nic przeciwko zakupowi samochodziku o zasięgu 30km i
    > wielkości Tico. To jest moja codzienna normalna potrzeba rozmiarowa i
    > codzienny normalny przebieg. Szkoła, sklep i tyle. Na chwile obecną mam
    > do tego Sparka, ale nie widzę problemu ze zmianą na elektryka. Poza ceną
    > z d...
    >
    > Rozglądałem się za jakimś zajechanym Leafem, ale ceny, nawet trupów, bez
    > sensu.

    Smart, albo trojaczki.
    Smarta sam ujeżdżam, tzn. rodzina.

  • 195. Data: 2023-08-27 07:07:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2023 o 08:39, ddddddddddd pisze:

    > ty tak próbowałeś?

    Nie muszę, w przeciwieństwie to tłumoków, nie piszę że nie smrodzą.

    > ja sobie nie życzę żebyś jeździł gdziekolwiek.

    Nie masz do tego prawa.
    A ja wobec Twojego smrodzenia mam - bo to już zahaczasz o moją wolność.
    O ile w ogóle wiesz co to jest.

    > tak się nie dzieje - patrz strefy wprowadzane w miastach

    Zły kraj sobie wybrałeś, więc czego narzekasz teraz?

    > ale po co wymieniać wtryski co 20kkm?

    Samochody za kilka tys zł nie mają przebiegów po 20 kkm.
    Po to je ktoś sprzedawał, żeby nie wymieniać wtrysków (i innych
    elementów) gdy się zużyły.

    > nie napisałem nigdzie że kupiłem za 2.5k, tylko że tyle jest teraz warte

    I 20 kkm temu było nowe, czy serwisujesz je za kwoty zbliżone do jego
    wartości?
    Takie bajeczki to możesz dzieciom na dobranoc opowiadać.

    > i w tych spaliniakach wymieniałeś wtryski co 20kkm? pokaż faktury ;)

    Nie, sprzedawałem daleko wcześniej zanim osiągnęły wartość 2500 funtów.

    > ty też

    Mylisz się, tak było, ale już z tego wyrosłem.

  • 196. Data: 2023-08-27 07:09:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2023 o 12:18, J.F pisze:

    > IMO - skoro to juz jest "16A", to tyle powinno wytrzymac.
    > Jak długo? Skoro nie ma wspólczynnika, to stale.

    Nie wytrzymują.
    Sprawdzone empirycznie wiele razy.

  • 197. Data: 2023-08-27 07:13:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2023 o 17:46, J.F pisze:

    > Jakos tak,

    Aaaa, o takie "piece" chodziło?
    A już myślałem że nie wiem jak piec do pizzy wygląda.

  • 198. Data: 2023-08-27 09:38:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 07:13:26 +0200, Cavallino wrote:

    > Aaaa, o takie "piece" chodziło?
    > A już myślałem że nie wiem jak piec do pizzy wygląda.

    Przeciez wyraznie pisano - w tekturowej budce :-)

    no ale to sie nazywa piec do pizzy
    https://www.mediaexpert.pl/agd-male/do-kuchni/piece-
    do-pizzy
    i to
    https://www.luxuryproducts.pl/wloski-piec-do-pizzy-z
    -atestowanej-terakoty-ogniotrwalej-z-kominem-srednic
    a-200-mm-waga-320-kg-goti-terrecotte.html
    i to
    https://piecezdusza.pl/oferta/piece-do-pizzy

    A taki
    https://elektro-serwis.com/piece-do-pizzy-moretti-fo
    rni-neapolis/
    faktycznie - ze zwyklego gniazdka nie da rady :-)

    J.

  • 199. Data: 2023-08-27 09:38:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 07:09:43 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie wytrzymują.
    > Sprawdzone empirycznie wiele razy.

    To bylo wysłac do UOKiKu

    J.

  • 200. Data: 2023-08-27 09:41:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 06:47:32 +0200, Cavallino wrote:

    > Tak, przecież ze 3 razy opisywałem...

    A nie pamietam ani razu.
    Na innej grupie?

    Przeciez zaraz bym sie ponabijał z dodatkowych atrakcji elektryków :-)

    > Tak.

    Aaa - sterowane przez wifi?

    J.