    From: choczsz <z...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zamek w drzwiach
    Date: Fri, 22 Jan 2010 01:16:56 -0800 (PST)

    On 21 Sty, 16:23, "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>
    wrote:
    > czy Ktoś tu się orientuje co może być przyczyną, że nie daje się przekręcić
    > kluczyka-otworzyć drzwi w Seicento 900? zamknąć się da łatwo, a otworzyć nie
    > da się prawie wogóle - rożnica polega na obrocie w prawo lub w lewo... czy
    > wystarczy wymienić wkładkę w zamku, czy to poważniejsza awaria? ile taka
    > naprawa może kosztować w Fiacie?

    W swojej Bravie wyciagalem i przerabialem wkladki w drzwiach w celu
    unifikacji z kluczykiem stacyjki, wiec wiem dokladnie jak wygladaja i
    jak sa zbudowane, takze wewnatrz. W Seicento sa montowane dokladnie
    takie same wkladki zamkow. I powiem ci, ze jesli jest tak jak
    zrozumialem, to znaczy ze da sie obrocic kluczykiem w lewo a nie da w
    prawo to z cala pewnoscia nie jest uszkodzona wkladka zamka. Nic tam
    nie psikaj bo tylko zaszkodzisz, wkladki znakomicie pracuja na sucho,
    lepiej nie ladowac tam niewlasciwych smarow.
    A awaria moim zdaniem jest gdzie indziej to znaczy gdzies w
    mechanizmie ryglujacym, ale juz poza sama wkladka zamka.
    Najlepiej byloby zdjac boczek drzwi, ewentualnie wyjac klamke i
    zobaczyc czy ciegno nie spadlo, nie rozregulowalo sie czy cos sie nie
    wyrobilo albo nie obluzowalo. Tam jest co sie popsuc.
    Nie jest to przyjemna robota, jesli nie umiesz sam(a) to pojedz do
    jakiegos speca, ale raczej niekoniecznie do Fiata - poradzi sobie z
    tym kazda "zlota raczka"