  • Data: 2021-01-06 16:03:02
    Temat: Re: zapytanie o thready
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/01/2021 15:29, fir wrote:
    > co do przepalania rdzenia przez sleepa

    Sleep nic nie przepala. Busy wait przepala (spin lock) czekający w pętli
    na zmienną. Istnieją hybryty spinlock z condition które zapewniają
    troche wiecej zjadanej energii i szybką reakcję.

    W dodatku poprawne napisanie szybkiego spinlocka jest bardzo trudne (z
    uwagi na synchronizacje cache na różnych architekturach cpu). Zazwyczaj
    takie mechanizmy są dostarczane w formie biblitek, aby program nie
    zajmował się detalami działania peocesora.

    > nei wiem jak technicznie ale logicznie sleep

    Bo mylisz sleep z busy wait.

    Sleep jest najgorszy, bo gwarantuje najgorszą responsywaność i ma taki
    sam profil energetyczny jak semafor.

    Busy wait jest najszybszy, ale tylko pod warunkiem że potrafisz go
    poprawnie napisać (cache) i masz prąd za darmo.

    Semafor jest najlepszy "w gólnym przypadku". Jesli masz przypadek
    krytycznie ważny pod kątem wydajności, to hybryda spinlock z
    condition/semafor.