    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Date: Mon, 13 Dec 2010 10:34:06 +0100

    Am 13.12.2010 02:48, schrieb Jarosław Rafa:

    > A nawiazujac do tematu, tez szukam zarowek matowych i to dosc
    > specyficznych bo swiecowych. Poprzedni wlasciciel mojego mieszkania
    > zrobil takie fajne oswietlenie - w otworach w scianie sa oprawki na
    > zarowki, wchodza tam wlasnie tylko zarowki swiecowe, ktore wystaja ze
    > sciany mniej wiecej na 3/4 dlugosci - z tym ze zeby to wygladalo ladnie
    > to musza to byc zarowki matowe. No i jedna z tych zarowek mi sie wlasnie
    > spalila, a zapas sie skonczyl. I cholera mnie bierze na urzedniczych
    > debili...

    Co prawda problemu nie rozwiąże, ale w sklepach można kupić lampy z
    wymiennymi "kloszami", także świecowe matowe. Plastikowe toto jest, ale
    z daleka ujdzie w tłoku. Tłumi światło pewnie więcej niż matowa żarówka,
    ale przynajmniej rozwiązuje conieco problem. Osobiście uważam zakaz
    sprzedaży matowych żarówek za, oględnie mówiąc, pojebany pomysł bandy
    idiotów (bo jeden idiota by tego nie wymyślił).
    Albo przejść na 110V w domu i kupować w USA ;-).

    Waldek