    From: JoannElle <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdjęcie portretowe
    Date: Tue, 02 Jun 2009 21:25:48 +0200

    k...@g...pl pisze:
    > Witam,
    > Jestem początkującym fotografem. Ostatnio zainteresowała mnie fotografia
    > portretowa. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakie powinnam ustawić parametry do
    > wykonania zdjęć portretowych w trybie manualnym?

    Żeby Ci doradzić, to musiałby wiedzieć, co dokładnie chcesz osiągnąć i
    co w momencie kiedy chcesz zrobić zdjęcie pokazuje światłomierz Twojego
    aparatu...
    Moja szklana kula mówi mi, że skoro to ma być portret, to chciałabyś
    mieć rozmyte tło. Może zamiast na manualu spróbuj na priorytecie
    przysłony? Spróbuj f/4, aparat Ci dobierze czas. Jak czas będzie za
    długi żeby zrobić zdjęcie z ręki, użyj statywu albo podnieś ISO.

    > Jakie są najlepsze ustawienia
    > przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie w
    > pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym?

    Odpowiedni balans bieli i najniższe ISO, na jakim się da pracować w
    danych warunkach. No chyba że chcesz osiągnąć zażółcone/zaniebieszczone
    zdjęcia tudzież szumy.
    Najlepiej zapoznaj się ze stosowną literaturą. Osobiście sporo się
    nauczyłam z instrukcji obsługi aparatu...

    Pozdrawiam, JoannElle

    --
    Sama nie rozumiem, skąd to mi się bierze, że jestem mitologiczne zwierzę,
    ni to świniobyk, ni to kotopies, w ogóle z innych stron (...)

    http://joannelle.digart.pl
    GG:2137641