  • 1. Data: 2009-06-02 18:06:58
    Temat: zdjęcie portretowe
    Od: " " <k...@g...pl>

    Witam,
    Jestem początkującym fotografem. Ostatnio zainteresowała mnie fotografia
    portretowa. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakie powinnam ustawić parametry do
    wykonania zdjęć portretowych w trybie manualnym? Jakie są najlepsze ustawienia
    przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie w
    pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym? Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Kasia

  • 2. Data: 2009-06-02 18:24:38
    Temat: Re: zdjęcie portretowe
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie w
    > pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym? Z góry dziękuję za pomoc.

    Kolega był świadkiem rozmowy w sklepie z muzyką.
    Sprzedawca pyta klienta czy cos podać.
    Klient na to - a co pan poleca?
    Sprzedawca mówi, że zależy w jakim gatunku, to jest dobre i tamto. W
    zasadzie większość płyt w sklepie warta przesłuchania.
    Klient w końcu:
    "no niech mi pan coś poleci. Wie pan taka płytę, żeby była najlepsza na
    świecie".

    Nie obraź się ale to twoje pytanie dokładnie w tym samym gatunku.

  • 3. Data: 2009-06-02 18:44:45
    Od: JD <j...@g...com>

    wrote:

> [...]
    > ustawienia przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie
    > w pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym? Z góry dziękuję za pomoc.

    No ale są różne parametry do ustawienia,

    ustawienia aparatu
    ustawienia świateł (na zewnątrz same się ustawiają czasem :)
    ustawienia modela

    O które Ci chodzi?
    Nie żebym się znał,
    ale takie sprecyzowanie pewnie ułatwi komuś odpowiedź.

    JD

  • 4. Data: 2009-06-02 19:25:48
    Od: JoannElle <j...@g...pl>

    k...@g...pl pisze:
> [...]
    > portretowa. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakie powinnam ustawić parametry do
    > wykonania zdjęć portretowych w trybie manualnym?

    Żeby Ci doradzić, to musiałby wiedzieć, co dokładnie chcesz osiągnąć i
    co w momencie kiedy chcesz zrobić zdjęcie pokazuje światłomierz Twojego
    aparatu...
    Moja szklana kula mówi mi, że skoro to ma być portret, to chciałabyś
    mieć rozmyte tło. Może zamiast na manualu spróbuj na priorytecie
    przysłony? Spróbuj f/4, aparat Ci dobierze czas. Jak czas będzie za
    długi żeby zrobić zdjęcie z ręki, użyj statywu albo podnieś ISO.

    > Jakie są najlepsze ustawienia
    > przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie w
    > pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym?

    Odpowiedni balans bieli i najniższe ISO, na jakim się da pracować w
    danych warunkach. No chyba że chcesz osiągnąć zażółcone/zaniebieszczone
    zdjęcia tudzież szumy.
    Najlepiej zapoznaj się ze stosowną literaturą. Osobiście sporo się
    nauczyłam z instrukcji obsługi aparatu...

    Pozdrawiam, JoannElle

    --
    Sama nie rozumiem, skąd to mi się bierze, że jestem mitologiczne zwierzę,
    ni to świniobyk, ni to kotopies, w ogóle z innych stron (...)

    http://joannelle.digart.pl
    GG:2137641

  • 5. Data: 2009-06-02 20:16:50
    Od: Polo <p...@w...pl.pl.pl>

    Poszukaj literatury nt. ten temat,
    ostatnio Bryan Peterson wydał nową książkę, właśnie o fotografii
    portretowej.

    Pozdrawiam
    Polo

  • 6. Data: 2009-06-02 20:53:12
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jestem początkującym fotografem. Ostatnio zainteresowała mnie fotografia
    > portretowa. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakie powinnam ustawić parametry do
    > wykonania zdjęć portretowych w trybie manualnym?

    A jaki masz aparat/obiektyw ? Bo inaczej bym Ci napisał jak masz
    kompakt, inaczej jak hybrydę superzooma a inaczej jak lustrzankę z
    jasnym obiektywem 1.4 (ale obstawiam, że jak to ostatnie to byś raczej
    nie pytała)

    > Jakie są najlepsze ustawienia
    > przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie w
    > pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym?

    hmmm... chyba ustawienia aparatu (czas, przysłona, czułość) niezależnie
    od tego gdzie robisz portret i w jakim oświetleniu powinny odpowiadać
    zasadzie : najniższa możliwa czułość, najmniejsza możliwa wartość
    przysłony, w miarę krótki czas aby nie poruszyć zdjęcia.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 7. Data: 2009-06-02 22:03:50
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    EMPI pisze:
    > ... najmniejsza możliwa wartość
    > przysłony...

    hmm.. no wiesz, akurat nie do końca wiadomo jaki jest dokładnie zadany
    temat. Czy np "portret na tle zamku", czy może "portret na tle maziajów
    zamku" ;)

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 8. Data: 2009-06-03 05:53:50
    Od: Marx <M...@n...com>

    k...@g...pl pisze:
> [...]
    > przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie w
    > pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym? Z góry dziękuję za pomoc.

    Mysle ze nalezy ustawic parametry poprawne. Mozna tez ustawic dobre, a
    jeszcze lepiej lepsze. Najlepszych nie ustawisz bo musialabys miec Canona ;)
    Marx

  • 9. Data: 2009-06-03 06:20:02
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    k...@g...pl pisze:
> [...]
    > przy wykonywaniu zdjęć na zewnątrz, w świetle dziennym, a jakie w
    > pomieszczeniu z oświetleniem sztucznym? Z góry dziękuję za pomoc.

    dobrym sposobem jest podpatrywanie ustawień aparatu w konkretnym
    zdjęciu. Wiele serwisów fotograficznych podaje exif-y zdjęć - np.
    www.flickr.com
    w wyszukiwarce podajesz hasło portret i oglądasz zdjęcia, które Ci się
    podobają. Przy wielu podane są parametry ustawienia aparatu :
    ogniskowa,czas, przesłona, czy użyto lampy błyskowej itp.

    Pozdrowiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2009-06-03 06:21:12

    Mam Canona Powershot A540, dane techniczne obiektywu f/2.6 - f/5.5, 5.8 - 23.2mm