eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana olejuRe: zmiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zmiana oleju
    Date: Fri, 8 Apr 2011 15:18:15 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <inn1up$f3d$1@inews.gazeta.pl>
    References: <inmuaa$kkk$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: akq2.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1302268697 15469 83.17.20.2 (8 Apr 2011 13:18:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 13:18:17 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: swiniak77
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361148
    [ ukryj nagłówki ]

    > Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
    > pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
    > Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
    > Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
    > cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
    > przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
    > opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
    > po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
    > 5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
    > jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
    > 5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
    > parametrom. Co radzicie wlać?

    zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
    IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
    swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0 i
    1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym, przy tym
    oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem znamionowego ciśnienia w
    układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały,
    problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,
    w w/w Corolli zmienne fazy rozrządu też chyba? są realizowane za pomocą
    ciśnienia oleju,
    jeżeli tak, to taki "ciężki" olej jak 10W60 jest jak sądzę średnim pomysłem,

    brat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: