  • 21. Data: 2012-01-22 13:36:31
    Temat: Re: Rebus
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 12:08:45 +0100, Marek napisał(a):

    > tych kilkudziesięciu bitmap odpowiadającą danemu sklepowi, wypełnioną "w
    > locie" kolorem (który będzie się zmieniał) z zachowaniem kanału alfa przez
    > np. PHP. Taką sugerujesz koncepcję?

    Wracając jeszcze do sensowności całego tego przedsięwzięcia - nie będzie
    taniej kazać grafikowi raz na miesiąc (czy jak tam często się zmieniają
    najemcy) dorysować te kilka kresek? Jak dla mnie to trochę z armatą na
    muchę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2012-01-22 15:12:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 14:36:31 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    > taniej kazać grafikowi raz na miesiąc (czy jak tam często się zmieniają
    > najemcy) dorysować te kilka kresek? Jak dla mnie to trochę z armatą na

    Wnioskuję, że sugerujesz nie stosowanie mechanizmów takich jak zasugerował
    Sergiusz. Załóżmy, że grafik będzie sobie kolorował poszczególne box'y
    samodzielnie raz na jakiś czas. Jest to wariant do przyjęcia - wydaje mi
    się. Jednakże co dalej? Mamy dwie bitmapy: jeden szary plan a drugi z
    pokoloranymi boxami. I co dalej? Jak spowodowałbyś, ze konkretny box na
    planie się zabarwi gdy otworzymy kartę katalogową sklepu?

  • 23. Data: 2012-01-23 01:04:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 22.01.2012 Marek <p...@s...com> napisał/a:

> [...]
    > pokoloranymi boxami. I co dalej? Jak spowodowałbyś, ze konkretny box na
    > planie się zabarwi gdy otworzymy kartę katalogową sklepu?

    Też uważam że to łatwiejsze niż użycie OL. I tą koncepcją bym się posiłkował.

    Ogólnie OL to bardzo bardzo ciężki JS i wymagający też po stronie terminala
    sporo zasobów (taki atom z przed roku z netbooka to niestety na nim zipie
    ostatnie poty - podobnie jak google maps api)

    Jeśli jednak chcesz to mieć dynamicznie i jednak edytowalne dla klienta to
    OL się sprawdzi. Wartstwy mogą być nie tylko bitmapowe, ale w wektorowe -
    trzymane np jako granice sklepów. Wartswy możesz dowolnie włączać, wyłączać,
    kolorować, 'przeźroczystować', skalować itd. No i tego webmaster czy grafik
    nie oprogramuje - to kawał złożonego kodu w JS wyjdzie.

  • 24. Data: 2012-01-23 09:17:41
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Marek <p...@s...com> napisał(a):

    >... to i tak wydaje mi się to
    > praktycznie nie do zrealizowania z uwagi na mnogość kształtów oraz ich
    > złożoność geometryczną.

    ..którą z łatwością załatwi Inscape (jeśli problemem jest rysowanie
    i generowanie współrzędnych punktów).

    Andrzej.

  • 25. Data: 2012-01-23 09:23:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dziękuję za szczegółowe informacje. No to teraz z niecierpliwością czekam
    na to jak rozwiąże temat firma, która podjęła się tego zlecenia :-) Może
    będzie to dla mnie coś odkrywczego.OL wydaje mi się realne choć moim
    zdaniem aktualizacja sklepów przez "postronnego" grafika (ze znajomością
    podstaw JS) nie będzie możliwa.

  • 26. Data: 2012-01-23 13:08:04
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 23.01.2012 Marek <p...@s...com> napisał/a:
> [...]
    > będzie to dla mnie coś odkrywczego.OL wydaje mi się realne choć moim
    > zdaniem aktualizacja sklepów przez "postronnego" grafika (ze znajomością

    OL używam na co dzień w projektach związanych z monitoringiem pojazdów, to
    bardzo dobra i stabilna biblioteka, ale nie jest prosta i ma bardzo głębokie
    zagnieżdzenie obiektów - za to ma dobrą dokumentację i to jest jej siła.
    Należy uważać na ilości obiektów bo potrafi lagować.

  • 27. Data: 2012-01-23 14:10:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 09:17:41 +0000 (UTC), NKAB - napisał(a):

    > ..którą z łatwością załatwi Inscape (jeśli problemem jest rysowanie
    > i generowanie współrzędnych punktów).

    Świetny program. O to mi właśnie chodziło :-)