  • 11. Data: 2012-01-21 09:13:39
    Temat: Re: Rebus
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 20.01.2012 Marek <p...@s...com> napisał/a:
> [...]
    > samoczynnie kolorem podświetlał sklep, którego kartę katalogową akurat
    > oglądamy. Kolor będzie odpowiadający branży danego sklepu. Ma to być
    > kompatybilne w dodatku z IE8 (a więc odpada SVG i CANVAS) i nie być we
    > Flashu.
    >
    > Pytanie: czy Waszym zdaniem da się to w ogóle zrobić?
    >
    > Dopowiem, że już zupełnie szczęka mi opadła gdy dowiedziałem się, że grafik
    > (znający podstawy Java Script) będzie mógł sam modyfikować ten plan - np.
    > dorysować nowy sklep, który będzie działał bez ingerencji programisty.

    Użyje np openlayers i ma na gotowo.

  • 12. Data: 2012-01-21 13:14:59
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 20 Jan 2012 22:26:44 +0100, Marek wrote:

    > Sam ten wątek zainicjowałem. Był to etap ofertowania. Po tej dyskusji
    > powiedziałem, że nie jestem w stanie narysować interaktywnych planów bez
    > użycia Flash, SVG, Canvas lub pluginów. Ktoś inny powiedział, że potrafi to
    > zrobić.

    Może generować całą grafikę po stronie serwera, na podstawie prostego
    edytora, w którym grafik (czy tam ktokolwiek) definiuje krzywe
    odpowiedzialne za sklepy. W prostym wariancie jakiś <map> plus odrobina
    javascriptu powinna wystarczyć, a obsługujący w ogóle nie musi znać żadnego
    js.

    [...]

    --
    M.G.

  • 13. Data: 2012-01-21 14:48:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 21 Jan 2012 14:14:59 +0100, M.G. napisał(a):

> [...]
    > javascriptu powinna wystarczyć, a obsługujący w ogóle nie musi znać żadnego

    Teoretycznie mogłoby tak być. Jak dla mnie punktem godnym zastanowienia się
    jest wyrażenie "prostego edytora". Wątpię aby ktoś taką aplikację napisał
    sobie. Gdyby chodziło o linie proste, to jeszcze mógłbym sobie to wyobrazić
    jakoś. Ale gdy kształty sklepów zawierają łuki ... sprawa się komplikuje.

  • 14. Data: 2012-01-21 14:55:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 23:52:26 +0100, "Rafał G." napisał(a):

    > Ale te kształy grafik miałby rysować na stronie?

    Raczej nie sądzę aby to było do czegokolwiek potrzebne. Nie było takiego
    postulatu a i bez tego wydaje mi się to mocno przesadzoną funkcjonalnością.
    Załóżmy, więc, ze nie.

    > Stawiać kilka punktów i
    > przeciągać dowolnie krzywe między nimi? Napisałeś w pierwszym poście, że
    > miałby znać podstawy JS - czy chodziło o to, że wpisywał by gdzieś
    > współrzędne punktów i na podstawie tego byłyby rysowane?

    Takie założenia usłyszałem. Nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć więc
    od tego miejsca zaczyna się snucie moich domysłów jak to hipotytycznie
    mogłoby być zrealizowane. Przypuszczalnie musiałby być przyjęty taki
    wariant "rysowania" jak opisałeś no bo jaka mogłaby być inna opcja? Nawet
    przyjmując, że tak to będzie realizowane, to i tak wydaje mi się to
    praktycznie nie do zrealizowania z uwagi na mnogość kształtów oraz ich
    złożoność geometryczną.

  • 15. Data: 2012-01-21 15:00:04
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Sat, 21 Jan 2012 15:48:18 +0100, Marek wrote:

> [...]
    > jakoś. Ale gdy kształty sklepów zawierają łuki ... sprawa się komplikuje.

    No to mówię, że 20 000 PLN ;-)

    --
    M.G.

  • 16. Data: 2012-01-21 15:07:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia 21 Jan 2012 09:13:39 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Użyje np openlayers i ma na gotowo.

    Widziałem to już ... Mam jednak pewne wątpliwości z racji braku styczności
    z tym produktem. Czy orientujesz się jak to w zasadzie działa? Widzę, że
    serwer podaje pliki PNG, ale skąd one pochodzą? Czy rysowane są w locie
    przez serwer? Czy można spowodować, że w mapce widocznej tu:

    http://openlayers.org/

    jakieś państwo zmieni swoije zabarwienie wzdłuż swoich (nieregularnych)
    granic gdy jakiś parametr wywołania wprowadzimy? Czy jest jakaś aplikacja
    umożliwiająca digitalizację złożonego rysunku do potrzeb openlayers?

  • 17. Data: 2012-01-21 19:14:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 21 Jan 2012 15:48:18 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > jakoś. Ale gdy kształty sklepów zawierają łuki ... sprawa się komplikuje.

    Nikt nie powiedział, że edytor też ma być wyłącznie javascriptowy.

    Flash + 20 000 PLN ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2012-01-21 20:01:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 21 Jan 2012 16:00:04 +0100, M.G. napisał(a):

    > No to mówię, że 20 000 PLN ;-)

    Coś mi się zdaje, że atechniczny zleceniodawca w kanał się wpusścił :-)

  • 19. Data: 2012-01-21 20:32:51
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 21.01.2012 Marek <p...@s...com> napisał/a:

> [...]
    > serwer podaje pliki PNG, ale skąd one pochodzą? Czy rysowane są w locie
    > przez serwer? Czy można spowodować, że w mapce widocznej tu:

    Ale co to zmienia, możesz tam podkładać różne warstwy, akurat dla Twojej
    koncepcji w ogóle nieistotne te bitmapy w openstreetmap czy inne, możesz
    podkładać inne, czy statyczne czy dynamiczne, to mało istotne.
    Ja dla takiej galerii dałbym po prostu podkład z planu statyczny, a
    sklepy dał do ponanoszenia klientowi normalnym edytorem geostref - jest
    w projekcie.

> [...]
    > granic gdy jakiś parametr wywołania wprowadzimy? Czy jest jakaś aplikacja
    > umożliwiająca digitalizację złożonego rysunku do potrzeb openlayers?

    Tak możesz zmieniać kolory państw, ładować ich granice, rysować po warstwach
    i zanosić te strefy na serwer. Nie jest to aż tak proste, ale openlayers to
    bardzo ułatwi. Aplikacja hmm, to akceptuje kml i inne formaty typowe w
    navigacji, geodezji, ale w czym masz ten budynek to nie wiem.

  • 20. Data: 2012-01-22 11:08:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia 21 Jan 2012 20:32:51 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> [...]
    > Ja dla takiej galerii dałbym po prostu podkład z planu statyczny, a
    > sklepy dał do ponanoszenia klientowi normalnym edytorem geostref - jest

    O to mi własnie chodziło - aby nie zaznaczyć jakiegoś sklepu kwadratem
    tylko w/g jego faktycznego obrysu i to kolorem takim jaki w danej chwili
    obowiązuje dla danego sklepu. Sklep moze zmienić właściciela, zmieni się
    jego branża a więc i kolor podświetlenia musi dynamicznie podążać za tymi
    zmianami.

    Czyli reasumując: za pomocą edytora geostref rysujemy wierzchnią warstwę
    planu w postaci 1 plik PNG na jeden obrys sklepu. Potem umieszczamy te
    kilkadziesiąt plików PNG na serwerze. Następnie odczytując kartę katalogową
    danego sklepu umieszczamy na dolnej warstwie szary plan a na górnej jedną z
    tych kilkudziesięciu bitmap odpowiadającą danemu sklepowi, wypełnioną "w
    locie" kolorem (który będzie się zmieniał) z zachowaniem kanału alfa przez
    np. PHP. Taką sugerujesz koncepcję?