  • 1. Data: 2021-03-19 22:53:05
    Temat: Reklama falownika... stronnicza, ale z uzasadnieniem
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Dzisiaj przez "pomysłowość" elektryka podłączyliśmy pewną maszynerię do
    sieci 3 fazowej.... bez neutralnego. Gniazdo 5 bolcowe, więc do głowy mi
    nie przyszło sprawdzić! Efekt, to 325VAC na jednej z faz (zero się
    troszeczkę "przesunęło").

    Na takim napięciu długo powieszone były falowniki jednofazowe Omrona
    serii Q2V. Wywaliły oczywiście błąd overvoltage i pokazały właściwy
    palec, ale... PRZEŻYŁY!

    Zdarzało mi się usmażyć Schneiderowskie altivary, LG, czy inne podobne.
    Badań nie robiłem, ale jestem przekonany, że to co używałem wcześniej
    nie przetrwało by takiej próby.

    Reklamy nie lubię robić, ale za taki wyczyn należy im się chwila chwały,
    więc piszę.

    Irek.N.