  • 1. Data: 2021-10-03 17:48:52
    Temat: Renault Clio IV - jakie ET felg 16''? (a może 15" na zimę)
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witajcie,

    Kopię po necie i nie mogę znaleźć, może ktoś pomoże...

    Jakie ET mają fabrycznie felgi 16 calowe w Renault Clio IV Grandtour
    Facelifting 0.9TCe/90?
    Aktualnie letnie opony 195/55R16 na alufelgach i się zastanawiam czy
    felgi stalowe dokupić plus opony zimowe, czy opony całoroczne (choć
    wolałbym rodzicom jednak zimowe, mam Micheliny Crossclimate+ i tej zimy
    ledwo dawały rady, w porównaniu do Sava Eskimo S3 jakie wcześniej miałem
    słabo, ślisko, nieprzewidywalnie, ledwie ruszałem po brei śniegowej).
    Inna sprawa rozmiar opon totalnie niepopularny i ceny prawie 2kPLN za
    sensowne całoroczne są tragiczne.

    Felgi rozmiar tyle co znalazłem to: 6.5Jx16, 4x100, otwór centralny
    60,1, a ET?

    Może jednak pójść w 15 cali na zimę?

    Dla 15 cali: 6Jx15, 4x100, otwór centralny 60,1, a ET31 czy ET40 bo tu
    też znajduję różnie?
    Opona wtedy 185/65R15 i ceny normalne.
    Jazda miejska.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2021-10-03 19:02:51
    Temat: Re: Renault Clio IV - jakie ET felg 16''? (a może 15" na zimę)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.10.2021 o 17:48, Irokez pisze:
> [...]
    > 60,1, a ET?
    >

    > Może jednak pójść w 15 cali na zimę?
    >
    > Dla 15 cali: 6Jx15, 4x100, otwór centralny 60,1, a ET31 czy ET40 bo tu

    Jaki masz ET to nie wiem, ale to chyba dużą tolerancję ma, do tej twojej
    renówki np. 38 są proponowane (oponeo). Takie same są proponowane do
    Wind'a. I mam z tego Winda komplet alufelgi + markowe opony zimowe.

  • 3. Data: 2021-10-04 16:08:32
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Dla 15 cali: 6Jx15, 4x100, otwór centralny 60,1, a ET31 czy ET40 bo tu
    > też znajduję różnie?
    > Opona wtedy 185/65R15 i ceny normalne.

    zobacz jakie masz ET na tych obecnych

    wpisz dane do:
    https://www.willtheyfit.com/

    do renault są fajne STALÓWKI 16" strukturalne i te bym brał

  • 4. Data: 2021-10-07 08:24:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    (...)
    > ledwie ruszałem po brei śniegowej).
    różnice w oponach letnich i zimowych, są w bieżniku i składzie gumy.
    bieżnik radzi sobie ze śniegiem, guma z temperaturą. różnice pomiędzy
    całoroczną a zimową są minimalne i wychodzą głównie na testach, w
    zakrętach i hamowaniu przy znacznej prędkości. różnic w ruszaniu autem -
    w zasadzie niema. jeśli Ty je wyczułeś.... sam się zastanów
    > Inna sprawa rozmiar opon totalnie niepopularny i ceny prawie 2kPLN za
    > sensowne całoroczne są tragiczne.
    może się okazać że opony 16 cali będą o wiele droższe niż 15 cali.
    Lepiej to wziąć pod uwagę przed decyzją jakie felgi kupisz. a co do
    ceny jak Ci spasują z dacii, to kupisz taniutko. nie rób jaj że nie
    potrafisz sprawdzić ET do auta

    ToMasz