  • 1. Data: 2009-07-30 07:11:17
    Temat: Rezygnacja z Cyfry+
    Od: "matt" <mateusz@wytnijto_kaczkowo.com>

    Witam,

    Generalnie nie piszę na grupach, ale potrzebuję pomocy. Prawdopodobnie
    taki wątek już gdzieś był, ale mój kochany Outlook nic nie znalazł (albo
    ja nie wiem jak szukać na grupach).

    Na 10. urodziny Cyfry podpisałem z nimi umowę na 18 miesięcy. 9 miesięcy
    było ze zniżką 50%, a następne normalnie, czyli najpierw 73,50 zł a później
    147 zł. W międzyczasie miałem przeprowadzkę, zmieniali mi skrzynkę w bloku
    i takie tam. Jak przychodził list z Cyfry, to albo go otworzyłem, albo nie -
    opłaty
    regulowałem niemal automatycznie z konta internetowego. Teraz dostałem
    rachunek na 150,90 zł (zamiast 147 zł). Zadzwoniłem na infolinię i się
    okazało,
    że 8 maja 2009 r. wysłali do abonentów informację, że podnosza opłaty.
    Powiedziałem im, że niczego takiego nie otrzymałem, co jest prawdą, bo
    gdybym
    miał takie pismo w ręku, na pewno bym zrezygnował od razu, ale oni się
    upierają,
    że skoro nie dostali zwrotki, to uznali, że akceptuję ów Aneks do Umowy i
    tyle.

    Czy ktoś mądry mógłby powiedzieć, kto ma rację? Wydaje mi się, że wszelki
    aneksy muszą być podpisane przez obie strony. Jeżeli nie, to w ten sposób
    można właściwie zrobić w bambuko każdego. Poczta nie była wysłana poleconym,
    nie ma żadnego potwierdzenia, więc skąd pewność, że ja to otrzymałem?!
    Mogłem
    w tym czasie być na Marsie, a rachunki regulować zdalnie ze statku
    kosmicznego.
    Co by nie było, oni twierdzą, że mnie poinformowali, ja twierdzę, że nic nie
    wiedziałem. Chyba tylko w sprawach sądowych, lub innych podobnych, uznaje
    się, że list został doręczony, jeżeli nikt go nie odebrał po dwóch
    tygodniach,
    ale i tak musiał zostać wysłany poleconym.

    Będę wdzięczny za odpowiedź, lub jakiegoś linka do podobnego wątku.

    Pozdrawiam,
    matt

  • 2. Data: 2009-07-30 09:43:12
    Temat: Re: Rezygnacja z Cyfry+
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 09:11:17 +0200, matt napisał(a):

    > Teraz dostałem
    > rachunek na 150,90 zł (zamiast 147 zł). Zadzwoniłem na infolinię i się
    > okazało,
    > że 8 maja 2009 r. wysłali do abonentów informację, że podnosza opłaty.

    Kłamią jak psy, nic nie wysyłali!
    Przechowuję wszystkie dokumenty otrzymane z Cyfry+, bo wiem, że to jest
    banda kłamców. Sprawdziłem, czy gdzieś na odwrocie faktury nie ma
    informacji na temat tych podwyżek, ale nic takiego nie ma!
    Ja mam Cyfrę+, ma ją także mój syn i żaden z nas nie dostał informacji o
    podniesieniu opłaty! W lipcu od razu, bez żadnej zapowiedzi przyszły
    faktury na wyższą kwotę.
    Niedawno UOKiK za to samo surowo ukarał kablówki, więc warto by było
    poszukać tej informacji na stronach Urzędu, a następnie zawiadomić UOKiK
    o praktykach operatora.
    Jak na razie, to najlepiej wyślij do nich pismo z reklamacją, niech Ci
    dadzą na pismie odpowiedź, że wysyłali zawiadomienia, bo z informacji
    udzielonych Ci telefonicznie to oni się później wyprą.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2009-07-30 09:55:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Kłamią jak psy, nic nie wysyłali!

    Wysyłali, w maju, razem z gazetką.
    Oczywiście skorzystałem i umowę zerwałem.

  • 4. Data: 2009-07-30 09:55:31
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > gdybym miał takie pismo w ręku, na pewno bym zrezygnował od razu, ale oni
    > się upierają, że skoro nie dostali zwrotki, to uznali, że akceptuję ów

    informacja zostala wyslana w formie gazetki dla abonentow, na przedostatniej
    lub ostatniej stronie
    zakladam, ze z oszczednosci czcionka nie byla zbyt duza, a sama forma
    ogloszenia byla podobna do innych "artykulow"

    > Czy ktoś mądry mógłby powiedzieć, kto ma rację? Wydaje mi się, że wszelki
    > aneksy muszą być podpisane przez obie strony.

    to nie byl aneks, ale informacja o zmianie regulaminu promocji
    (prawdopodobnie)
    nie musiales niczego podpisywac
    kto ma racje ? podejrzewam, ze operator uzbrojony w zastep prawnikow
    a co moze zrobic abonent ? podziekowac operatorowi i ewentualnie udac sie do
    konkurencji, ktora metody ma podobne

  • 5. Data: 2009-07-30 10:40:17
    Od: "matt" <mateusz@wytnijto_kaczkowo.com>

> [...]

    > dadzą na pismie odpowiedź, że wysyłali zawiadomienia, bo z informacji
    > udzielonych Ci telefonicznie to oni się później wyprą.

    Dzięki za reakcję.
    Mam od nich odpowiedź mailową. Piszą w niej, że 8 maja 2009 roku wysłali
    do mnie Aneks, na który nie przyszła odpowiedź, w związku z czym przyjęli,
    że się zgadzam. :) O ile mi wiadomo, to wszelkie zmiany do umowy powinny
    odbywać się za akceptacją DWÓCH stron, a nie jednej. W ten sposób to
    można wszystkich robić w bambuko. Nawet super niekorzystną umowę można
    przerobić aneksem tak (wysłanym bez potwierdzenia), że w kapcie pójdzie.

    Pozdrawiam,
    matt

  • 6. Data: 2009-07-30 11:08:09
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 12:40:17 +0200, matt napisał(a):

    > Mam od nich odpowiedź mailową. Piszą w niej, że 8 maja 2009 roku wysłali
    > do mnie Aneks, na który nie przyszła odpowiedź, w związku z czym przyjęli,
    > że się zgadzam. :)

    Poproś, żeby Ci przysłali skan kopii tego "aneksu". Zobaczymy, co
    przyślą i w zależności od tego podejmiemy dalsze kroki.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-07-30 11:34:33
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 11:55:31 +0200, brum napisał(a):

> [...]
    > zakladam, ze z oszczednosci czcionka nie byla zbyt duza, a sama forma
    > ogloszenia byla podobna do innych "artykulow"

    W takim razie UOKiK będzie musiał ocenić, czy w świetle prawa taka forma
    powiadomienia jest wystarczająca.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2009-07-30 11:42:14
    Od: "matt" <mateusz@wytnijto_kaczkowo.com>

    > Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Wysyłali, w maju, razem z gazetką.
    > Oczywiście skorzystałem i umowę zerwałem.

    Pies ich ganiał czy wysłali, czy nie. Ja niczego nie dostałem, a oni
    nie mają żadnego potwierdzenia, więc na jakiej podstawie mogą przyjąć,
    że się zgodziłem na zmianę warunków? Są jeszcze lepsi od tych, którzy
    kiedyś wysyłali niezamawiane przesyłki polecone (paczki bez pobrania).
    Po otwarciu natrafialiśmy na jakiś biuletyn (nikomu do niczego niepotrzebny)
    i list, w którym było coś w stylu: "Potwierdzając odbiór niniejszej
    przesyłki
    poleconej, wyrażają Państwo zgodę na zakup 12 biuletynów informacyjnych,
    dostarczanych w ilości 1 szt./miesiąc w cenie 79,99 zł brutto". :)
    Cyfra+ jest jeszcze lepsza, bo nawet nie wysyła tego poleconym, a brak
    odpowiedzi uznaje za akceptację nowych warunków. Dobre! :)

    Pozdrawiam,
    matt

  • 9. Data: 2009-07-30 12:06:24
    Od: "matt" <mateusz@wytnijto_kaczkowo.com>

    > Poproś, żeby Ci przysłali skan kopii tego "aneksu". Zobaczymy, co
    > przyślą i w zależności od tego podejmiemy dalsze kroki.

    Napisałem i odpowiedzieli tak:

    [cytat]
    Szanowny Panie,
    odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, że na naszej stronie
    internetowej może Pan zapoznać się z obecnie obowiązującym Regulaminem.
    Poniżej zamieszczam adres strony:
    http://www.cyfraplus.pl/_abo_regulaminy.html
    W załączniku przesyłam Aneks do Regulaminu Umowy o Abonament.
    W przypadku pojawienia się pytań, proszę o kontakt.
    [/cytat]

    W załączeniu mam zwykły dokument w Wordzie. :)

    Pozdrawiam,
    matt

  • 10. Data: 2009-07-30 12:36:54
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 14:06:24 +0200, matt napisał(a):

    > W załączeniu mam zwykły dokument w Wordzie. :)

    Więc poproś o przysłanie skanu dokumentu, który został rozesłany do
    klientów. Chcesz sobie przypomnieć, czy coś takiego widziałeś na oczy ;)
    I zapytaj, czy ten aneks był w postaci pojedynczej kartki luzem, czy też
    był z czymś spięty.
    Przecież chociaż jeden egzemplarz powinien im się gdzieś uchować, jeśli
    rozesłali ich dziesiątki tysięcy.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof