  • 1. Data: 2024-02-15 16:36:03
    Temat: Rezystancja przewodu USB
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mam 2 panele USB 2.0 do swojej obudowy (właściwy i dosłany mi w ramach
    reklamacji).

    W pierwszym najwyżej mogę coś podładować, bo napięcie 5V jest (zmierzone), ale
    niczego nie idzie odczytać.

    W dosłanym w ramach reklamacji działa jedno USB (z dwóch).

    1. Chcę pomierzyć oporności i może uda mi się z tego sklecić jeden sprawny
    panel.
    2. Jeżeli jednak w obu panelach walnietę są przewody, to może uda się zastąpić
    innymi. I tu pytanie -- czy kolejność przewodów w takich wtykach jest
    znormalizowana czy każdy sobie rzepkę?
    https://pasteboard.co/soxrqPI4n4SJ.png

  • 2. Data: 2024-02-15 22:54:48
    Temat: Re: Rezystancja przewodu USB
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:7dbssihnpe19j3ni1n4550ptrb40v8i09p@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > Mam 2 panele USB 2.0 do swojej obudowy (właściwy i dosłany mi w
    > ramach reklamacji).
    >
    > W pierwszym najwyżej mogę coś podładować, bo napięcie 5V jest
    > (zmierzone), ale niczego nie idzie odczytać.

    Nie łączą linie danych może?
    To napięcie po wsadzeniu czegoś do portu? Czy na pusto?

    Przedzwoń miernikiem połączenia.

    > W dosłanym w ramach reklamacji działa jedno USB (z dwóch).
    >
    > 1. Chcę pomierzyć oporności i może uda mi się z tego sklecić jeden
    > sprawny panel.
    > 2. Jeżeli jednak w obu panelach walnietę są przewody.

    Nie sądze, że to przewody. Na takim przewodzie można holować poloneza.

    Raczej lutowanie pękło przy gniazdach. Przelutuj.
    Albo pogietę są styki w środku gniazda.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2024-02-15 23:09:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Feb 2024 21:54:48 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    PiteR <e...@f...pl> napisał(-a):

    > in <news:7dbssihnpe19j3ni1n4550ptrb40v8i09p@4ax.com>

    > Nie łączą linie danych może?
    > To napięcie po wsadzeniu czegoś do portu? Czy na pusto?
    > Przedzwoń miernikiem połączenia.

    Na pusto chińskim dyngsem do mierzenia USB.

    > Nie sądze, że to przewody. Na takim przewodzie można holować poloneza.

    Poloneza można holować nawet na chińskiej miedzi.

    > Raczej lutowanie pękło przy gniazdach. Przelutuj.
    > Albo pogietę są styki w środku gniazda.

    Wszystko nówka nie śmigane, całość aż błyszczy.

  • 4. Data: 2024-02-16 00:24:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-15, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
> [...]
    > innymi. I tu pytanie -- czy kolejność przewodów w takich wtykach jest

    Obstawiam, że kable w header'ach (lub indywidualnych złączkach) się nie
    zgadzają z tym co jest na płycie. To jest ta część, której nie pokazałeś
    na zdjęciu. Kolejność kabli w tej wstążce na zdjęciu nie ma
    najmniejszego znaczenia, istotne jest jak są podłączone do płyty. W
    starszych obudowach zwykle nie był to blok takich złączek a pojedyńcze
    kabelki, które indywidualnie podłączało się do gniazda na płycie. Jak
    jest blok to nie musi być oznaczony indywidualnie, a jedno z gniazd
    będzi ślepe (zablokowane). Jak są indywidualne złaczki, to każda powinna
    być oznaczona.

    Jesli opierac się wyłącznie na zwyczajowych kolorach to
    najprawdopodobniej od levej masz vcc,data-,data+,gnd,data+,data-,gnd.
    Pozostałe 3 to chyba słuchawki/mikrofon bo do obsługi tego muszą być min
    3 linie + gnd. Zasadniczo wynika z tego, ze po drugiej stronie masz albo
    blok albo przynajmniej 2 czarne i 2 czerwone kable są zmostkowane.
    Ponownie, powyższe przyjmując, że funkcje są przypisane zwyczajowym
    kolorom.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2024-02-16 11:45:25

    Thu, 15 Feb 2024 23:24:19 GMT, w <D2xzN.16060$ps1.14833@fx12.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

    > Obstawiam, że kable w header'ach (lub indywidualnych złączkach) się nie
    > zgadzają z tym co jest na płycie. To jest ta część, której nie pokazałeś
    > na zdjęciu. Kolejność kabli w tej wstążce na zdjęciu nie ma

    Do płyty idzie gotowa kostka i kolejność jest ok (wizualnie).