  • 1. Data: 2011-07-03 12:41:21
    Temat: Rodenstock Digital PRO MC - bardzo prosze o opinie
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Bardzo prosze o Wasza opinie na temat filtra
    Rodenstock Digital PRO MC

    Z gory dzieki,

    Pozdr. K.

  • 2. Data: 2011-07-03 18:56:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Jul., 14:41, "kyte" <k...@n...com> wrote:
    > Witam. Bardzo prosze o Wasza opinie na temat filtra
    > Rodenstock Digital PRO MC
    >
    > Z gory dzieki,
    >
    > Pozdr. K.

    pod ta nazwa sa sprzedawane zarowno filtry UV jak i polaryzacyjne.
    czy to tak ciezko napisac o jaki filtr chodzi ?
    jesli nie rozrozniasz to po co kupowac w ogole ?
    lepiej zasilic kase jakiegos osrodka dla bezdomnych , czy cos w tym
    rodzaju.

  • 3. Data: 2011-07-03 21:13:18
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-03 20:56, XX YY pisze:

> [...]
    > jesli nie rozrozniasz to po co kupowac w ogole ?
    > lepiej zasilic kase jakiegos osrodka dla bezdomnych , czy cos w tym

    Pierwszy raz w życiu popieram to co napisałeś.

    JD

  • 4. Data: 2011-07-05 16:53:35
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    witam,

    chodzi o filtr polaryzacyjny ;-)))

    K.

  • 5. Data: 2011-07-06 09:21:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Jul., 18:53, "kyte" <k...@n...com> wrote:
    > witam,
    >
    > chodzi o filtr polaryzacyjny ;-)))
    >
    > K.

    wg obiegowych informacji w swiecie fotografow rodenstock nie produkuje
    sam filtrow. Produkuje dla niego firma Heliopan - rowniez niemiecka.
    Rodenstock jest marka znana ze znakomitych wysokorozdzielczych
    specjalistycznych obiektywow ( nie tylko okularow) , mozna oczekiwac
    ze jesli daje swojej marki dla wyrobow Heliopana , wiec jest to
    gwarantem jakosci.
    Filtry te sa ponoc porownywalne jakosciowo z filtrami B&W .
    Zwroc uwage na wspolczynnik przedluzenia expozycji. Heliopan ma w
    programie filtry polaryzacyjne wymagajace przedluzenia expozycji tylko
    o 1/2 ev - to ulatwia zycie ( najczescie filtry wymagaja 1,5 - do 2,5
    EV)
    Nie mam tego filtra wiec nie moge osobiscie polecic lub odradtzic -
    wyroby heliopan / rodenstock to aktualny stan techniki i wyzsza polka
    jakosciowa. Nie wiem czy pomoglem , napisalem co wiedzialem.

  • 6. Data: 2011-07-07 21:02:37
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    zastanawiam sie pomiedzy Rodenstockiem a MARUMI SUPER, jeden i drugi jest w
    porownywalnej cenie... Ewentualnie czy b+W produkuje filtry SLIM z gwintem
    po jednej i drugiej stronie?

    Pozdr.J.

  • 7. Data: 2011-07-07 21:15:46
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-07 23:02, kyte pisze:

    > Ewentualnie czy b+W produkuje filtry SLIM
    > z gwintem po jednej i drugiej stronie?

    Kiedyś nie robili takich,
    a co Ci przeszkadza sprawdzić na ich stronie?

    JD

  • 8. Data: 2011-07-08 05:30:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Jul., 23:02, "kyte" <k...@n...com> wrote:
> [...]
    > porownywalnej cenie... Ewentualnie czy b+W produkuje filtry SLIM z gwintem

    jakosciowo obydwa naleza do lepszych , nie wiem czy das sie stwierdzic
    naocznie roznice.

    Filtry slim sa waskie , dzieki czemu mozna stosowac w bardzo szerokich
    katach. zeby byly waskie to sie obcina te czesc gwintowana po stronie
    zewnetrznej. Cena jest mniejsza wygoda obslugi i wieksze
    prawdopodobienstwo pozostwienia sladow palcow w obrebie pierscienia.

    Nie bardzo widze w filtrze polaryzacyjnym potrzebe nakrecania
    czekokolwiek. Filt UV bez sensu - ew oslone gumowa przeciwsloneczna ,
    ale one na szerokim kacie winietuja , czyli nie ma sensu filtr slim z
    mozliwoscia nakrecena filtra / oslony gdyz taki uklad bedzie
    winietowal , w szerokim kacie , a sensem slim jest mozliwosc
    stosowania w szerokim kacie tak by nie bylo winiety.

    Ja bym przy porownywalnej jakosc filtorw polozyl nacisk na jasnosc
    filtra.
    NIe wiem czy rodenstock ma juz te jasne w programie nie sprawdzalem -
    helipan ma oznakowania HT ( high transition) co daje rzeczywiscie
    spadek jasnosci tylko o 1/2 EV - to rewelacyjna rzecz. Za spadek
    jasnosci ok 2 ev jak to w filtrach bywa placisz b duzym wzrostem
    szumow. chyba , ze akurat jestes w grecji i slonca " skolko ugodno "

  • 9. Data: 2011-07-08 05:48:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > jasnosci ok 2 ev jak to w filtrach bywa placisz b duzym wzrostem
    > szumow. chyba , ze akurat jestes w grecji i slonca " skolko ugodno "

    moze nie napisalem dosyc jasno - filtry slim to sa wlasnie filtry bez
    gwintu po stronie zewnetrznej.

  • 10. Data: 2011-07-08 15:31:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-07-08 07:30, XX YY pisze:

    > NIe wiem czy rodenstock ma juz te jasne w programie nie sprawdzalem -
    > helipan ma oznakowania HT ( high transition) co daje rzeczywiscie
    > spadek jasnosci tylko o 1/2 EV - to rewelacyjna rzecz.

    Byłoby rewelacyjne, gdyby nie było sprzeczne z fizyką.
    Przy okazji:
    Heliopan
    Transmission.

    Heliopan's High Transmission polarizing filter is just what it sounds
    like. Instead of a filter factor of 2.5 like most polarizing filters,
    the High Transmission filters have a factor of 2.0, letting more light
    through.

    P.P.