  • 1. Data: 2016-03-31 20:51:37
    Temat: Rok Linuksa? ;-)
    Od: szemrany <s...@o...off>

    https://blogs.msdn.microsoft.com/vcblog/2016/03/30/v
    isual-c-for-linux-development/

    --
    howgh
    szemrany
    "Zrozumienie umożliwia zastąpienie nieracjonalnych działań lub bezradności
    przez działania racjonalne." M.Mazur, ojciec polskiej szkoły cybernetyki

  • 2. Data: 2016-03-31 21:11:47
    Temat: Re: Rok Linuksa? ;-)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-31 20:51, szemrany wrote:
    > https://blogs.msdn.microsoft.com/vcblog/2016/03/30/v
    isual-c-for-linux-development/

    Tak, wygląda na to że Microsoft zorientował sie że programiści
    potrzebują czegoś więcej niż Paint i Notatnik:

    http://www.zdnet.com/article/microsoft-and-canonical
    -partner-to-bring-ubuntu-to-windows-10/

  • 3. Data: 2016-04-02 20:22:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thu, 31 Mar 2016 21:11:47 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak, wygląda na to że Microsoft zorientował sie że programiści
    > potrzebują czegoś więcej niż Paint i Notatnik:

    Zapomniałeś o Visual Studio.

    RW

  • 4. Data: 2016-04-05 17:49:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-02 20:22, Roman W wrote:
    > Zapomniałeś o Visual Studio.

    Nie zapomniałem. Za to MS zapomniał że czasem trzeba coś więcej niż
    klikalne okienka aby zarządzać dużymi projektami. Właśnie nadrabiają,
    być może nie trzeba bedzie wstydliwie używać pryszczatych cygwinów i
    mingw żeby uzyskać unixowe środowisko lub choć namiastkę.

    Ale nie przejmujmy się, MS idzie do piachu anyway :D

  • 5. Data: 2016-04-05 18:47:16
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 5 Apr 2016 17:49:21 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > być może nie trzeba bedzie wstydliwie używać pryszczatych cygwinów i
    > mingw żeby uzyskać unixowe środowisko lub choć namiastkę.

    Proszę:

    http://www.theregister.co.uk/2016/03/30/bash_shell_c
    omes_to_windows_10/

    > Ale nie przejmujmy się, MS idzie do piachu anyway :D

    Z tym piachem to troszkę potrwa, biznes jedzie na windows i szybko nie
    przestanie, a kasa jest w biznesie właśnie.

  • 6. Data: 2016-04-05 19:19:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-05 18:47, szemrany wrote:
    > Proszę:

    Ależ dziękuję za tego samego (np prawie) linka którego podesłałem.
    Troche wstyd nie czytać raptem 4 postów.

    > http://www.theregister.co.uk/2016/03/30/bash_shell_c
    omes_to_windows_10/
    > Z tym piachem to troszkę potrwa, biznes jedzie na windows i szybko nie
    > przestanie, a kasa jest w biznesie właśnie.

    Biznes tak jedzie na kasie że obecnie jest mocno obciachowe pisanie pod
    mobilnego windowsa. A i owszem, panienki w bankach będa dalej używały
    excela do "symulacji" i innych zagadnień naukowych (przy czym one
    wymierają biologicznie). Ale biznes? Raczysz Waść żartować. Rynek
    mobilny rośnie, rynek desktopów spada do rynsztoka, nie żebym był z tego
    zadowolony ale takie życie. MS właśnie przegrał rynek mobilny. Myślisz
    że po latach dodadzą działające undo w notatniku żeby się utrzymać na
    rynku edytorów? MS w akcie desperacji stara się dodać coś co jest od
    dziesiątek lat wszędzie. Ich własne pomysły z gatunku PowerShell sa g...
    warte a dev zerka w kierunku innych systemów i nie ma jak ich zatrzymać.
    Myślisz że dlaczego nagle dali VS za fiko i to jeszcze w pełnej wersji?
    Tacy bogaci czy tacy przestraszeni?

    PS. Popularność OSX wśrod developerów wynika po częsci z faktu że ich
    systemu nie projektowali wyłacznie artyści od klikania. Ostatnio
    trafiłem na firmę która dev windowsowy robi na macach (przynajmniej te
    marginalne 95% kodu który można) i zyski są wieksze niż straty
    (przynajmniej w/g opini pracownika). A MS właśnie się obudził i zaczyna
    jak zwykle wykonywać chaotyczne ruchy. Może i dobrze że pewnego dnia
    poczytam o innowacji o nazwie msapt-get. IN-NO-WA-CJI. Z dużą ilością
    amejzing na prezentacji.

  • 7. Data: 2016-04-05 19:46:51
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 5 Apr 2016 19:19:17 +0200, Sebastian Biały wrote:

    > Ależ dziękuję za tego samego (np prawie) linka którego podesłałem.
    > Troche wstyd nie czytać raptem 4 postów.

    Rzeczywiście, jakoś przefruneło poza świadomością, sorry.

> [...]
    > zadowolony ale takie życie. MS właśnie przegrał rynek mobilny. Myślisz
    > że po latach dodadzą działające undo w notatniku żeby się utrzymać na

    Mam na myśli tego typu rzeczy:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_accounti
    ng_software#Proprietary_software

    i kolumny z systemami operacyjnymi porównaj.

> [...]
    > warte a dev zerka w kierunku innych systemów i nie ma jak ich zatrzymać.
    > Myślisz że dlaczego nagle dali VS za fiko i to jeszcze w pełnej wersji?

    Oczywiście, że dali dupy po całości, jednak nie ferowałbym wyroków zbyt
    pochopnie, ta masa ma sporą bezwładność i nie zniknie jak pryszcz z dnia na
    dzień.

> [...]
    > trafiłem na firmę która dev windowsowy robi na macach (przynajmniej te
    > marginalne 95% kodu który można) i zyski są wieksze niż straty

    A jakiego rodzaju strat unikają pisząc na makówkach zamiast windowsach?

    > A MS właśnie się obudził i zaczyna
    > jak zwykle wykonywać chaotyczne ruchy. Może i dobrze że pewnego dnia
    > poczytam o innowacji o nazwie msapt-get. IN-NO-WA-CJI. Z dużą ilością
    > amejzing na prezentacji.

    Tak, to prawda. Ale podobnie i Apple robił wynajdując prostokąt z
    zaokrąglonymi rogami. Tak ten świat działa.

  • 8. Data: 2016-04-05 20:05:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-05 19:46, szemrany wrote:
    > Mam na myśli tego typu rzeczy:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_accounti
    ng_software#Proprietary_software
    > i kolumny z systemami operacyjnymi porównaj.

    Ale że niby po co? Żeby udowodnić że panienki w bankach będa dalej
    liczyły słupki na win? No będą. Gdzie tu biznes i rozwój? To tylko
    *głupie* banki. Im wystarczy gówniany symulator rat kredytu do
    zapewnienia 90% funkcjonalności - najlepiej w popsutym makrze w excelu
    pisanym przez imbecyli z działu markteingu. Wiem, bo miałem okazję w tą
    czeluść nie raz zerkać :/

    > A jakiego rodzaju strat unikają pisząc na makówkach zamiast windowsach?

    Na przykład takich jak Twój post z przed pół roku z gatunku "jak
    policzyć duże liczby na windowsie". Nawet , q...wa kalkulatora naukowego
    brakuje w tej wydmuszce systemu. To klikalne coś nie zalicza się do
    naukowych. Innymi slowy - nie marnują czasu na szukanie protez - system
    zawiera co trzeba im trzeba, basha, svn, perl, python, bc, sed,
    kompilatory różne, wszystko jako-tako zintegrowane jak to w Unixach
    zamiast szukania po Wielkim Wysypisku Wypocin popsutch protez.

    Da się poskładać z cygwina. Ale kto pracował z nim "na produkcji" ma
    zapewne dość wydajności, stabilności i bezustannych fochów.

    Środowisko poza kompilatorem jest niezbędne do wielu zastosowań
    związanych z programowaniem w większej skali. Choćby do zapewnienia
    ciągłej integracji, unit testowania, review kodu etc. Tu kompilatory
    istnieją jako dodatek a IDE nie istnieje w ogóle.

    > Tak, to prawda. Ale podobnie i Apple robił wynajdując prostokąt z
    > zaokrąglonymi rogami. Tak ten świat działa.

    Wiec nie udawajmy że windows ma środowisko do programowania. Mają tylko
    bardzo przeciętne IDE i system operacyjny z command.com odziedziczony z
    CP/M z ZX Spectrum i przemalowany z lekka żeby obciach ukryć. Cieszmy
    się że ktoś tam przycisniety do muru da ludziom coś czego potrzebują.

    PS. W MS (wiem z dobrze poinformowanych źrodeł) od dawna nie wymagają do
    pisania kod pod win maszyn z win w niektórych działach :) z powodu oporu
    zatrudnianych. I jest wielu programistów którzy wybierają mace i linuxy
    i upierają się przy tym. Dziwne, nie? Żeby najlepsze IDE na najlepszym
    systemie było niewygodne mimo wysiłków od 20 lat. Banda pryszczatych
    nerdów :/

  • 9. Data: 2016-04-05 22:00:50
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Tue, 05 Apr 2016 17:49:21 +0200, Sebastian Biały wrote:

    > Nie zapomniałem. Za to MS zapomniał że czasem trzeba coś więcej niż
    > klikalne okienka aby zarządzać dużymi projektami.

    Powiedz to ludziom, ktorzy zarzadzali duzymi projektami w VS 2008.

    > Właśnie nadrabiają,
    > być może nie trzeba bedzie wstydliwie używać pryszczatych cygwinów i
    > mingw żeby uzyskać unixowe środowisko lub choć namiastkę.

    W wielu wypadkach programiscie do niczego nie potrzeba srodowiska
    unixowego, ani jego namiastki.

    Pracowalem kiedys nad projektem C++ ktory mial sie kompilowac i pod
    Windows, i pod Linuxem. Mialem swobode wyboru srodowiska (emacs + gcc pod
    Lin vs Visual Studio pod Win). I jakos tak zgrawitowalem w strone VS,
    uzywajac kombo emacs + gcc tylko do okresowego sprawdzania, czy kod sie
    poprawnie kompiluje i dziala pod Linuxem. VS po prostu jest wygodniejszy
    do programowania w C++ niz dowolne znane mi narzedzie z Linuxa (i tak,
    bawilem sie w te przerozne emacsowe namiastki Intellisense).

    VS 2015 w ogole wymiata, np. debugowanie zuzycia pamieci na stercie jest
    super wygodne. Widzisz podzial na klasy, miejsce alokacji. Miodzio.

    > Ale nie przejmujmy się, MS idzie do piachu anyway :D

    E tam.

    RW

  • 10. Data: 2016-04-05 22:03:53
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Tue, 05 Apr 2016 19:19:17 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > mobilnego windowsa. A i owszem, panienki w bankach będa dalej używały
    > excela do "symulacji" i innych zagadnień naukowych (przy czym one

    Excel nadal rzadzi. W JP Morgan w Excelu zrobili model ryzyka do CDO :D

    > Ale biznes? Raczysz Waść żartować. Rynek
    > mobilny rośnie, rynek desktopów spada do rynsztoka, nie żebym był z tego
    > zadowolony ale takie życie.

    Gry, misiu. Na Linuxa nie ma gier.

    RW