  • 1. Data: 2011-04-15 16:54:59
    Temat: Rozdzielczość aparatów w trybie filmowym
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W ostatnim DFV w teście rozdzielczości któregoś z aparatów w trybie
    filmowym(chyba chodziło o Panasonika GH2), stwierdzono, że na brzegach
    znacznie spada ostrość. Bardzo mnie to zdziwiło, gdyż w trybie zdjęć, ta
    ostrość też spada, ale jest i tak dużo wyższa niż wymagania filmu HD.
    Z czego może wynikać taki brak, że obiektyw, który radzi sobie z
    rozdzielczością 16mpx i osiąga co najmniej 1500lph na brzegu, nie
    wyrabia się przy 1080px wysokości obrazu, gdzie rozdzielczość spada do
    znacznie mniejszej wartości(piszę z pamięci, bo nie mam pod ręką tego
    numeru i na razie mieć nie mogę, jeśli ktoś ma pod ręką, to niech
    przytoczy dokładne dane, bo nie jestem pewien, czy chodzi o 1080p, czy o
    720p, co by było jeszcze dziwniejsze).

  • 2. Data: 2011-04-16 13:18:15
    Temat: Re: Rozdzielczość aparatów w trybie filmowym
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

> [...]
    > numeru i na razie mieć nie mogę, jeśli ktoś ma pod ręką, to niech
    > przytoczy dokładne dane, bo nie jestem pewien, czy chodzi o 1080p, czy o

    Najprawdopodobniej ostrość spada z powodu wewnętrznej korekcji wad obiektywu
    (jak to u Panasa). W trybie zdjęć korekcja jest wykonywana na pełnej
    rozdzielczości (w RAW). Ale w trybie filmowania rozdzielczość na etapie
    korekcji to już tylko filmowe HD, więc siła rzeczy rozmycie się powiększa.