  • 1. Data: 2012-02-23 13:46:52
    Temat: Rozpoznawanie dławików pionowych ?
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    Witam.
    Jak rozpoznać dławiki pionowe ?
    Mam dwa są czarne i nie widzę na nich żadnych oznaczeń.
    Wyglądają tak:
    http://wekton.pl/arts/pl/a10/coil0_1.html

    Czy sposobem rozpoznania jest pomiar rezystancji ?
    Mam multimetr o najmniejszym zakresie 200 om więc nie jest zbyt
    dokładny jeśli chodzi o pomiary rzędu 0.8 - 1.0 oma.
    Proszę o jakieś sugestie.

    Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.

  • 2. Data: 2012-02-23 14:10:52
    Temat: Re: Rozpoznawanie dławików pionowych ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 14:46:52 +0100, Paweł Kasztelan napisał(a):

    > Jak rozpoznać dławiki pionowe ?
    Pewność bedziesz miał jak usuniesz izolację i zaobserwujesz drut nawojowy,
    a rdzeń okaże sie magnetyczny.

    > Czy sposobem rozpoznania jest pomiar rezystancji ?
    Nie. Przede wszystkim pomiar indukcyjności.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-02-23 17:22:14
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    obawiam się, że tylko miernik indukcyjności. Rezystancja tu nie pomoże.
    Tzn - jest korelacja rezystancji z indukcyjnością, ale dławiki o różnych
    indukcyjnościach mogą mieć
    taką samą rezystancję i odwrotnie...

  • 4. Data: 2012-02-26 18:20:38
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Gdyby chciało Ci się jednak nieco pobawić, to (otwiera się PDF) tu:
    http://www.edw.com.pl/pdf/k04/12_15b.pdf
    Wtedy, multimetr uniwersalny wystarczy.
    PP

  • 5. Data: 2012-02-27 20:09:44
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2012-02-26 19:20, PL(N)umber_One pisze:
    > Witam
    > Gdyby chciało Ci się jednak nieco pobawić, to (otwiera się PDF) tu:
> [...]
    Dzięki.
    Bardzo fajny pomysł.
    Zadając pytanie myślałem że jakoś są oznaczone a to tylko
    ja nie potrafię zobaczyć na nich jakichś kropek, pasków czy innych
    tajemnych znaków :)
    A tu okazuje się że ktoś produkuje zgaduj zgadulę :)

    Dzięki.
    Pozdr. PK

  • 6. Data: 2012-02-28 08:22:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 21:09:44 +0100, Paweł Kasztelan napisał(a):

    > Bardzo fajny pomysł.

    Ale raczej nie do pomiaru indukcyjności :)
    --
    Jacek