  • 1. Data: 2023-09-02 12:16:11
    Temat: Ruter wifi przeniesienie
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    Czołem.

    Na *.pecet nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi.

    Ruterek wifi siedzi sobie grzecznie w szafie, tak aby nie rzucał się w
    oczy. Szafa ma drzwi *z lustrami*, przy zamkniętych drzwiach sygnał i
    transfer spada. Co można zrobić:

    1) przenieść ruter w dogodniejsze miejsce. OK, wykonalne, ale będzie
    sporo roboty z nowymi trasami kablami LAN.

    2) przenieść *anteny* rutera w dogodniejsze miejsce. Są dostępne
    podstawki pod anteny, są przedłużki kabla antenowego, ale najtańsze toto
    nie jest, jakość typu chińskie gónwo a i opinie n/t sztukowania kabli
    antenowych są niepochlebne.

    Jakieś pomysły, sugestie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2023-09-02 13:02:53
    Temat: Re: Ruter wifi przeniesienie
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 2.09.2023 12:16, PeJot wrote:

    > Ruterek wifi siedzi sobie grzecznie w szafie, tak aby nie rzucał się w
    > oczy. Szafa ma drzwi *z lustrami*, przy zamkniętych drzwiach sygnał i
    > transfer spada. Co można zrobić:

    Zdjąć lustra z drzwi?

    > 1) przenieść ruter w dogodniejsze miejsce. OK, wykonalne, ale będzie
    > sporo  roboty z nowymi trasami kablami LAN.

    To nie przenosić, tylko podłączyć AP w dogodnym miejscu.

    > 2) przenieść *anteny* rutera w dogodniejsze miejsce.

    Co to za ruter? Skoro ma anteny odłączalne to chyba starawy.

    Ja kiedyś używałem TL-WR1043ND i kupiłem do niego TL-ANT2403N - kierując
    się wyglądem. Nie zauważyłem różnicy w zasięgu.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2023-09-02 13:19:15
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 02.09.2023 o 13:02, Mirek pisze:

    > Zdjąć lustra z drzwi?

    Zostaną same ramy z luster :)

    > To nie przenosić, tylko podłączyć AP w dogodnym miejscu.

    > Co to za ruter? Skoro ma anteny odłączalne to chyba starawy.

    TP-Link TD-W8970. 3 anteny odłączalne.

    > Ja kiedyś używałem TL-WR1043ND i kupiłem do niego TL-ANT2403N

    Coś takiego było by rozwiązaniem, ale potrzebuję 3, a najlepiej 5 metrów
    kabla.

    > Nie zauważyłem różnicy w zasięgu.

    Też nie chciałbym się orobić/wydać pieniędzy bez zauważalnych efektów.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2023-09-02 14:07:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.09.2023 o 12:16, PeJot pisze:
    > Szafa ma drzwi *z lustrami*,

    Jeżeli szafa ma cokół, lub nie sięga do sufitu, to wyciąć/wywiercić
    otwory na anteny.

  • 5. Data: 2023-09-02 14:33:30
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Czasem istotna jest wysokość umieszczenia routera (anten) nad poziomem podłogi.

    -----

  • 6. Data: 2023-09-02 14:44:36
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Jeżeli szafa ma cokół, lub nie sięga do sufitu, to wyciąć/wywiercić
    > otwory na anteny.

    To też rozwiązanie, ale raczej wymaga kabli do przedłużenia anten.
    Chociaż na A. znalazłem dedykowaną podstawkę pod 3 anteny z kablami
    RG174 po 3 metry i w sumie byłoby OK, gdyby nie obawy o byle/jakość tego
    rozwiązania, a opinii brak.

    Chyba żeby kupić, przetestować i w razie marnych efektów zwrócić.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2023-09-02 15:45:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 September 2023 at 12:15:58 UTC+2, PeJot wrote:
> [...]
    > podstawki pod anteny, są przedłużki kabla antenowego, ale najtańsze toto
    > nie jest, jakość typu chińskie gónwo a i opinie n/t sztukowania kabli

    router to urządzenie elektryczne, zasilane z zasilacza i wymaga chłodzenia, aby się
    nie zapalił.

    Czyli nie wolno umieszczac routera w zamkniętych szafach, skrzynkach, półkach,
    bo w przypadku pożaru mieszkania polisa odmówi wypłaty odszkodowania.

    A jak się zapali w szafie to zapali się szafa i spali całe mieszkanie.

  • 8. Data: 2023-09-02 16:38:45
    Od: M M <m...@g...com>

    sobota, 2 września 2023 o 15:45:31 UTC+2 a a napisał(a):
    > router to urządzenie elektryczne, zasilane z zasilacza i wymaga chłodzenia, aby się
    nie zapalił.
    Bez przesady, typowy domowy router pobiera kilka watów. Choć zbyt wysoka temperatura
    skróci żywotność - kondensatory szybciej tracą pojemność itp.
    Najlepiej wyprowadzić skrętkę do osobnego AP umieszczonego w optymalnym miejscu dla
    zasięgu WiFi, zwykle innego niż miejsce gdzie schodzą się kable. Można tego AP
    zasilać przez PoE by nie ciągnąć w to miejsce osobnego zasilania.

  • 9. Data: 2023-09-02 16:47:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ruterek wifi siedzi sobie grzecznie w szafie, tak aby nie rzucał się w
    > oczy. Szafa ma drzwi *z lustrami*, przy zamkniętych drzwiach sygnał i

    Sprawdzić jak się zachowuje na "plecach" szafy. Jak OK, to przykręcić,
    sądzę że miejsce się znajdzie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-09-02 16:51:18
    Od: pytający <r...@p...fm>

    sobota, 2 września 2023 o 12:15:58 UTC+2 PeJot napisał(a):
> [...]
    > podstawki pod anteny, są przedłużki kabla antenowego, ale najtańsze toto
    > nie jest, jakość typu chińskie gónwo a i opinie n/t sztukowania kabli

    Są jeszcze wzmacniacze sygnału WiFi (repeater, extender - różnie to nazywają). Nawet
    używałem przez kilka lat takiego wzmacniacza. Jeżeli czas ping-owania nie jest dla
    Ciebie krytyczny to nawet można z takim wzmacniaczem żyć.

    pytajacy