  • 1. Data: 2023-09-02 11:49:07
    Temat: sonoff SI7021
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Ktoś to zamontował na zewnątrz i mu jeszcze działa?
    Obudowa nie jest nawet bryzgoszczelna, z drugiej strony parametry
    zachęcają do użycia na zewnątrz. Jak żyć?

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2023-09-02 18:40:12
    Temat: Re: sonoff SI7021
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 02.09.2023 o 11:49, Mirek pisze:
    > Ktoś to zamontował na zewnątrz i mu jeszcze działa?
    > Obudowa nie jest nawet bryzgoszczelna, z drugiej strony parametry
    > zachęcają do użycia na zewnątrz. Jak żyć?

    Trzeba dać mu okap i wtedy jest szansa że wytrzyma kilka lat..
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2023-09-02 19:16:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2.09.2023 o 18:40, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Trzeba dać mu okap i wtedy jest szansa że wytrzyma kilka lat..
    No nie wiem, u mnie np potrafi w poziomie padać deszcz :(

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2023-09-02 20:01:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.09.2023 o 19:16, Janusz pisze:

    > No nie wiem, u mnie np potrafi w poziomie padać deszcz :(

    To wrzuć to w cipuszkę. Ci puszkę polcę:

    https://sklep.delta.poznan.pl/puszka-odgalezna-pk-24
    _l1_p2561.html
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-09-03 00:06:38
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > To wrzuć to w cipuszkę. Ci puszkę polcę:
    >
    > https://sklep.delta.poznan.pl/puszka-odgalezna-pk-24
    _l1_p2561.html
    Tylko tam jest czujnik wilgotności więc trzeba od dołu kilka dziur
    wywiercić a najlepiej sito zrobić to wtedy i temperatura i wilgotność
    w środku będzie podobna do tej na zewnątrz.
    Chociaż osłonę od słońca należy też zrobić bo inaczej termometr
    wariuje.
    Widziałem kiedyś patent na osłonę z podstawek doniczek na elektrodzie
    a teraz na stronie znalazłem:
    https://stacje-pogody.pl/artykul_jak_zrobic_oslone_r
    adiacyjna_przeciwsloneczna_do_czujnika_temperatury_w
    ilgotnosci,43.html
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2023-09-03 02:30:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-02, Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > No nie wiem, u mnie np potrafi w poziomie padać deszcz :(

    Ja mam na tego typu sensory taki patent, że biorę plastikową butelkę
    (najlepiej biały/bezbarwny PE) odpowiedniej wielkości, obcinam denko,
    robię dziurę w zakrętce, przekładam kable przez tę dziurę/zakrętkę,
    wieszam sensor na wyskości 1/3 od góry, uszczelniam dziurę w zakrętcie.
    Wytrzymują lata w w tym sensory beż żadnej deklarowanej wodoodporności.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-09-03 11:21:49
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 3.09.2023 02:30, Marcin Debowski wrote:

    > wieszam sensor na wyskości 1/3 od góry, uszczelniam dziurę w zakrętcie.

    To ja bym raczej od dołu dał kable i na jakimś drucie zamocował sensor i
    na to założył czapkę w postaci butelki. Po co robić dziurę i później ją
    zaklejać? Z resztą nie ufam żadnym uszczelnieniom - co się da - zrobić
    bez uszczelnień.
    BTW: https://www.youtube.com/watch?v=xrOCpFPrMk8
    - przecież to można było spokojnie zaprojektować bez żadnych uszczelek,
    a jeśli już, to tak, żeby płyn nie wlał się do środka silnika.

    Co do sensora, to boję się dwóch rzeczy: czy taka dziura tylko od dołu
    wystarczy na skuteczną wymianę powietrza i czy sensor przeżywa
    kondensację. Zdarzają się takie dwa, czasem jeden dni w roku, kiedy rosa
    jest dosłownie na wszystkim.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2023-09-03 11:33:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-03, Mirek <m...@n...dev> wrote:

> [...]
    > na to założył czapkę w postaci butelki. Po co robić dziurę i później ją
    > zaklejać? Z resztą nie ufam żadnym uszczelnieniom - co się da - zrobić

    Bo może wisieć na tym kablu co znakomicie upraszcza konstrukcje i jest
    zwykle bardziej akceptowalne wizualnie. No chyba, że mocowanie będzie od
    dołu, to wtedy przykryć czujnik od góry taką butelką i też hula. Przy
    wersji wiszącej łatwiej też zabezpieczyć dół np. siatką/gazą, jeśli
    strach, że jakieś owady / ptaki wlezą.

    Tego się MZ nie da zupełnie uniknąć.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-09-05 18:29:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 2.09.2023 11:49, Mirek wrote:

    > parametry
    > zachęcają do użycia
    Chciałbym tylko dodać, że ten czujnik trochę mnie rozczarował.
    Temperaturę zawyża jakieś 2 stopnie - wygląda jakby lekko się nagrzewała
    cała płytka - pytanie czy wystarczy poprawka o te 2 stopnie zakładając
    stałą moc rozpraszaną, i drugie pytanie czemu nie zrobił tego od razu
    producent? Nie wiem co z wilgotnością, ale skoro nie jest podany błąd
    pomiaru to nie należy spodziewać się cudów.
    Są jeszcze inne czujniki: DHT11, DHT22 i znacznie droższy DHT21 - warte
    to coś?

    --
    Mirek.