  • Data: 2021-01-24 04:38:36
    Temat: Ryzen: raport pokóntrolny.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zestawy Ryzen PRO 3350G oraz I3 10100 są po jednych pieniądzach. I3 jest
    tańszy o około 110-120 zł od Ryzena z chłodzeniem ale płyta do Ryzena na
    chipsecie B450 jest o 130 zł tańsza niż płyta do I3 na chipsecie 460

    Nie udało wam się tutaj skonstatowac istnienia procesora Ryzen 1600AF,
    będacego zmodernizowaną wersja w procesie 12 nm. Ciekawa
    sześciordzeniowa propozycja choć była o ok 100 zł droższa od I3 10100F
    bez grafy. Obydwa te modele nie mają wbudowanej grafiki i trzeba dokupić.

    Ale ad rem:
    Nie zaktualizowali mi biosu w płycie, a jak wybierzesz opcję montaż
    kompa to nie da sie zaznaczyć aktualizacji biosu. I jestem stratny tu.

    Wspomniany Ryzen jest wykonany w technologii zaledwie Zen + przeto nie
    zadziała w nowych płytach z chipsetem B550. Mają one 2 gniazda NVMe i są
    fajne przez to. Ale niech mają.

    Dysk SSD Intel 665P 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe jest szybki, ale
    nie moge go przetestować bo nie mam drugiego tak szybkiego dysku. Jakie
    prędkości powinienem osiągnąć przy kopiowaniu pliku z tego dysku na ten
    dysk?
    Obudowa Modecom Oberon Pro LE ma niezłe blachy i ciekawy układ. Ma ktoś
    wiedże jak powinien wyglądac w niej obieg powietrza? Gdzie wwiew? Gdzie
    wywiew? W zasilaczu też nie pomogliście i wziąłem Chieftec ECO 500W
    (GPE-500S) Nie wiem co z tego eco wynika. W każdym razie 500W może
    wystarczy.
    Obudowa ma ciekawe miejsce na dyski 3,5 cala pod spodem bezśrubkowy
    montaż. Można wkręcać śrubki od dołu ale nie wkręcałem. Jeden dysk
    włożyłem i jest to łatwe. Gorzej z nagrywarką. Jest tam zaślepka trudna
    do usuniecia i ciezko nagrywarkę wpasować. Ale się udało.
    Obudowa jest pusta w środku. Miejsce na dyski 2.5 cala jest. Można je
    bokiem montować. Zasilacz na dole. Ciekawe. Z tyłu jest duzy wiatrak
    zamontowany, który chyba daje radę.

    Chłodzenie CPU SilentiumPC Spartan 4 (SPC270) jest niezłe, Boczny
    wiatrak jest lepszy niż taki normalny?

    Zużycie pamięci w granicach 4GB, na starym kompie miałem jakieś wycieki
    w Firefoxie, który zajmował całe 8 giga i wywalał dzwięk czasem. Tu
    działa wporzo.

    Tutaj testuję działanie:
    https://youtu.be/2KbrV2tZWvc

    VEGA to poziom dostateczny.