  • 1. Data: 2009-04-19 09:47:32
    Temat: SV 1000 - za duze spalanie
    Od: p...@g...com

    Witajcie,

    pytam sie w imieniu kumpla, kupil niedawno SV 1000S '04 lub '05 (nie
    pamietam) i ma problem ze spalaniem. Wychodzi od 11 do 14l/100km.
    Troche w pyte duzo, nieprawdaz? Jezdzi spokojnie, 4,5 - 6 tys obrotow,
    nie rozpedza sie za mocno. Moze za spokojnie smiga? :) W Suzuki Poland
    Position powiedzieli mu: "niemozliwe, nie da sie". Co moze byc
    przyczyna? Lepiej jakby wiedzial co nieco, zanim pojdzie z moturem na
    diagnoze i beda chcieli go w serwisie w przyslowiowego chuja zrobic.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek "Barnaba" F.

  • 2. Data: 2009-04-19 15:24:10
    Temat: Re: SV 1000 - za duze spalanie
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Sun, 19 Apr 2009 02:47:32 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za
    p...@g...com
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > przyczyna? Lepiej jakby wiedzial co nieco, zanim pojdzie z moturem na
    > diagnoze i beda chcieli go w serwisie w przyslowiowego chuja zrobic.

    Moze np. wypiety kabelek od sondy lambda, poza tym ze duzo pali to nic
    wiecej sie nie dzieje?

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2009-04-19 19:05:24
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Uzytkownik piotrek.franczak napisal :
    > Witajcie,
    > pytam sie w imieniu kumpla, kupil niedawno SV 1000S '04 lub '05 (nie
    > pamietam) i ma problem ze spalaniem. Wychodzi od 11 do 14l/100km.

    Obawiam sie, ze ten silnik tak ma. W duzych wysromach tez sie ludziska
    skarzyli, ze duzo pije. Ze pod 10 wychodzi srednio.
    A czy to nie jest silnik z TL-a ? Ten tez lubil wychlac sporo.
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 4. Data: 2009-04-19 21:37:33
    Od: Meri <p...@o...eu>

    Wojciech G. pisze:
> [...]
    No 14l/100km to się raczej nie da jeśli się jeździ. Chyba, że jest
    wyciek paliwa lub przez te 100km pali się gumę ;)

    > Obawiam sie, ze ten silnik tak ma. W duzych wysromach tez sie ludziska
    > skarzyli, ze duzo pije. Ze pod 10 wychodzi srednio.
    > A czy to nie jest silnik z TL-a ? Ten tez lubil wychlac sporo.
    Troszkę bym się nie zgodził, że tak ma. Średnio 10l na sto to mi nawet
    na torze nie palił. Da się oczywiście spalić 10l/100km jak się wyleci na
    autostradę i odkręci na max'a utrzymując ten stan do wyczerpania paliwa.

    Więc jeśli kumpel jeździ delikatnie to coś musi być nie tak, ale trudno
    coś więcej zgadnąć jeśli to jedyny objaw, to bym stawiał na dziurę w baku ;)

    Podpowiem, że powinien palić w przedziale 6,5(tylko trasa) - 8,5(tylko
    miasto) przy normalnej jeździe. +1l od tego to zła technika jazdy lub
    dość ostre pałowanie/gumowanie itp. Poniżej 6,5 to drażnienie tego
    sprzętu, należy się wtedy przesiąść na 250 całkowicie wystarczy ;).

    MERI (Łódź) - Piotr Napieraj
    SV1S

  • 5. Data: 2009-04-20 06:48:06
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Meri" <p...@o...eu> wrote

    > Więc jeśli kumpel jeździ delikatnie to coś musi być nie tak, ale trudno
    > coś więcej zgadnąć jeśli to jedyny objaw, to bym stawiał na dziurę w baku
    > ;)

    Niekoniecznie w baku, wystarczy nieco pekniety wezyk paliwowy.
    Organoleptycznie trzeba sprawdzic, powachac znaczy tu i owdzie.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 6. Data: 2009-04-20 07:46:04
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Wojciech G. pisze:

    > Obawiam sie, ze ten silnik tak ma. W duzych wysromach tez sie ludziska
    > skarzyli, ze duzo pije. Ze pod 10 wychodzi srednio.
    > A czy to nie jest silnik z TL-a ? Ten tez lubil wychlac sporo.

    14 litrów to na pewno nie. Przy ostrej jeździe po mieście kotłuje 10
    litrów i to w zasadzie max. Przy szybkiej jeździe w trasie ok. 8 litrów.
    Minimalne spalanie to było chyba 7 litrów, ale wtedy snułem się na
    Mazury za kumplem.

    pozdr
    DP
    TL-S '99

  • 7. Data: 2009-04-20 07:53:43
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

    Cze!

    Użytkownik "Meri" <p...@o...eu> napisał

> [...]
    > dość ostre pałowanie/gumowanie itp. Poniżej 6,5 to drażnienie tego
    > sprzętu, należy się wtedy przesiąść na 250 całkowicie wystarczy ;).

    Potwierdzam powyzsze -- u mnie (SV1k K5) jest wlasnie miedzy 6,5 a 8,5. Wiec
    gadanie, ze 10l/100km jest norma dla tego modelu to tylko gadanie i
    powielanie urban legends. Po taniosci, a przed wizyta w serwisie mozna
    przelaczyc sie w tryb diagnostyczny (zwarcie dwoch kontaktow na kostce pod
    siedzeniem pasazera) i sprawdzic czy nie wywala bledow zwiazanych z sonda
    lambda. Albo poprosic o to w serwisie -- powinni w zasadzie miec juz
    odpowiednio spreparowana kostke z przelacznikiem "made in Suzuki".

    Pozdrawiam

    Pawel
    gpx 600r '89 i SVSZ

  • 8. Data: 2009-04-20 14:15:11
    Od: p...@g...com

    On 20 Kwi, 09:53, "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl> wrote:
> [...]
    > lambda. Albo poprosic o to w serwisie -- powinni w zasadzie miec juz
    > odpowiednio spreparowana kostke z przelacznikiem "made in Suzuki".

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi, dodam tez ze odcina mu zaplon przy ok
    9 tys obrotow (podobno powinno przy 11). To sa chyba jedyne objawy.
    Miejmy nadzieje ze sprawdza mu ten komputerek pokladowy i wyjdzie co
    jest przyczyna..

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek 'Barnaba' F,