  • 11. Data: 2011-10-02 18:37:58
    Temat: Re: Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-10-02 17:01, Pszemol pisze:

    > A co konkretnie rozumiesz przez "system" w kontekście transmisji
    > internetowych, jeśli wyłączymy wszystkie aplikacje? Jaka funkcja systemu
    > wymaga internetu?

    Najpierw wyłącz wszystkie aplikacje systemowe w iPhonie, wymagające
    internetu, a potem się mądrz :-P

  • 12. Data: 2011-10-02 18:39:12
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:

    > A co konkretnie rozumiesz przez "system" w kontekście transmisji
    > internetowych, jeśli wyłączymy wszystkie aplikacje? Jaka funkcja systemu
    > wymaga internetu?

    - lokalizacja
    - gmail
    - reader

    itd.

    m.

  • 13. Data: 2011-10-03 12:36:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message

    > - lokalizacja

    Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
    Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

    > - gmail

    Poczta to chyba aplikacja a nie system?

    > - reader

    Czytnik czego? To znów chyba aplikacja a nie system...

  • 14. Data: 2011-10-03 12:37:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Najpierw wyłącz wszystkie aplikacje systemowe w iPhonie,
    > wymagające internetu, a potem się mądrz :-P

    Sugerujesz, że nie dam rady? Czy to podchwytliwe pytanie?
    Co w iPhone4 używa internetu gdy WSZYSTKIE aplikacje są
    wyłączone i taskbar jest pusty?

  • 15. Data: 2011-10-03 14:02:58
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-03 14:36, Pszemol pisze:
    > "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message

    > Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
    > Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

    sa moze chcesz miec aktywna opcje 'lokalizowania telefonu' w przypadku
    zgubienia lub kradziezy ?
    Uprzedzam Twoje pytanie: mam to jako opcje systemu (nie dod. aplikacje).

    wchodzi w sklad systemu - dodasz konto = masz poczte i kontakty i kalendarz.
    Synchronizacje za to mozesz sam recznie uruchamiac, wtedy kiedy ty
    chcesz (a nie kiedy systemowi sie przypomni, ze czas na synchronizacje).

    Dodatkowo masz pare aplikacji, np. Mapy google'a, ktore mimow wylaczonej
    aktualizacji ayomatycznej sie aktualizauja przy wlaczonej synchronizacji
    (ale mozesz ja recznie wylaczyc i miec spokoj).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 16. Data: 2011-10-03 15:01:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j6cfae$qas$1@inews.gazeta.pl...

    > sa moze chcesz miec aktywna opcje 'lokalizowania telefonu' w przypadku
    > zgubienia lub kradziezy ?
    > Uprzedzam Twoje pytanie: mam to jako opcje systemu (nie dod. aplikacje).

    To, że jakaś aplikacja jest sprzedawana razem z telefonem nie sprawia
    że staje się ona częścią systemu operacyjnego - równie dobrze możesz
    napisać że ja w iPhone też to mam jako funkcja systemu operacyjnego
    bo ustawienie/włączenie też się tylko sprowadza do dodania konta
    w programie/applikacji (!) do czytania poczty elektronicznej.

    Ja przez "system operacyjny" rozumiem kod który działa w tle, kod
    z którego aplikacje korzystają aby dostać się z systemu czy dzielić
    czas procesora czy wspólnych zasobów w pamięci - program pocztowy
    NIE jest częścią systemu operacyjnego nawet jeśli jest sprzedawany
    razem z systemem operacyjnym w pakiecie.

> [...]
    > Synchronizacje za to mozesz sam recznie uruchamiac, wtedy kiedy ty chcesz
    > (a nie kiedy systemowi sie przypomni, ze czas na synchronizacje).

    Ale to jest aplikacja a nie część systemu.
    Zdajesz się rozumować tak, ze jak producent telefonu dostarczy mi telefon
    z zainstalowaną grą w szachy czy programem do czytania poczty elektronicznej
    to ta gra czy program jest integralną częścią systemu operacyjnego,
    a przecież jest oczywiste że tak nie jest.

    > Dodatkowo masz pare aplikacji, np. Mapy google'a, ktore mimow wylaczonej
    > aktualizacji ayomatycznej sie aktualizauja przy wlaczonej synchronizacji
    > (ale mozesz ja recznie wylaczyc i miec spokoj).

    I klienci są zadowoleni z takiej kichy?

  • 17. Data: 2011-10-03 16:18:42
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-03 17:01, Pszemol pisze:

> [...]
    > NIE jest częścią systemu operacyjnego nawet jeśli jest sprzedawany
    > razem z systemem operacyjnym w pakiecie.

    ale mechanizm synchronizacji juz jak najbardziej tak.

    M.in ten mechanizm zglosil mi, ze jest nowy system do pobrania - sam
    przeciez tego nie zgadl, tylko musial wpierw jakos to sobie sprawdzic.

> [...]
    > to ta gra czy program jest integralną częścią systemu operacyjnego,
    > a przecież jest oczywiste że tak nie jest.

    wylaczasz i kontrolujesz wszystko.
    w iPhonie - z tego co czytalem wszystkiego nie jestes w stanie wylaczyc.
    Dodatkowo android nie ukrywa, ze czesc opcji lokalizacyjnych jest
    wlaczona - tylko informuje Ci o tym jawnie dajac wybor uzytkownikowi.

    A, ze niektorzy uzytkownicy maja w d... te ustawienia, to potem budza
    sie z reka w nocniku (=wysokim rachunkiem).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 18. Data: 2011-10-03 16:19:25
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:

    > Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
    > Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

    Po to żeby mieć precyzyjną lokalizację w mieście od razu po odblokowaniu
    telefonu.

    Google to ekosystem z pewnymi usługami.

    m.

  • 19. Data: 2011-10-03 16:48:12
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    AL napisał:
    > Dodatkowo android nie ukrywa, ze czesc opcji lokalizacyjnych jest
    > wlaczona - tylko informuje Ci o tym jawnie dajac wybor uzytkownikowi.

    Co więcej - przynajmniej u mnie, brandowany Plus - najbardziej inwazyjne
    (zarówno jeśli chodzi o prywatność i dane) są domyślnie wyłączone.
    Owszem system głośno narzeka na ich wyłączenie, ale da się żyć.

    m.

  • 20. Data: 2011-10-05 15:35:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-10-03 14:36, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
    > Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
    > Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

    A Apple to nie szpiegowało użytkowników iPhone? Krótką masz pamięć.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/