  • 1. Data: 2015-10-14 10:12:09
    Temat: Serwer i SSL
    Od: szemrany <s...@o...off>

    Witam

    Mam serwer z Windows 2012, wygenerowałem sobie certyfikat SSL, który
    zainstalowałem w repozytorium systemowym w gałęzi "Zaufane główne urzędy
    certyfikacji". Tym certyfikatem podpisałem certfikat osobisty, który
    zbindowałem z portem i dzięki temu połączenia na ten port są szyfrowane,
    wszystko działa tak jak powinno.
    Jako, że ten pierwszy certyfikat jest z punktu widzenia systemu "lewy" to
    przy aktualizacjach windows jest wywalany, wtedy ten drugi, osobisty
    certyfikat traci ważność, bo nie można go zweryfikować z powodu braku
    certyfikatu, który go uwierzytelnił. To oczywiste. Ale...
    ..tu pojawia się dziwne zachowanie. Mianowicie, gdy brak root certyfikatu
    to połączenia po SSL z localhosta są odrzucane, ale zdalne połączenia NADAL
    DZIAŁAJĄ.
    Jak to możliwe i o co chodzi?
    Zrozumiałbym, gdyby było odwrotnie, że zdalne odrzuca, a lokalnym pozwala
    działać mimo braku weryfikacji certyfikatu, ale to, że zdalne są
    dopuszczane jest dla mnie niezrozumiałe.
    Czy ktoś to może mi wytłumaczyć?

    ps. czy jest sposób by aktualizacje systemu nie wyrzucały mojego root
    certyfikatu? Da się go jakoś "zakotwiczyć"?

    ps. ten certyfikat jest oczywiście tymczasowy na czas developerki i do
    testów, docelowo będzie kupiony normalny certifikat, btw gdzie radzicie
    kupić?

    --
    howgh
    szemrany