  • 1. Data: 2015-10-01 17:00:36
    Temat: limity wielkości plików do uploadu
    Od: r...@g...com

    Na mojej witrynie o nieruchomościach użytkownik może dodać maks. 7 plików-załączników
    (zdjęć lub filmów o nieruchomości).
    Chciałem się zapytać jaki powinienem przyjąć limit wielkości pliku-zdjęcia a jaki dla
    pliku-filmu. Używam rozszerzeń: 'gif|jpg|jpeg|jpe|bmp|png|gif87|gif89a' oraz
    'mpg|mpeg|mov|avi|wmv|vob|rm|rmvb|ogg|ogm|ogv'.
    Na razie mam 5 MB na plik, ale chciałbym wprowadzić różne limity dla zdjęć i filmów.
    Chyba sensownie?
    Nie chciałbym żeby limity były zbyt duże.

  • 2. Data: 2015-10-05 09:59:11
    Temat: Re: limity wielkości plików do uploadu
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 1 października 2015 17:00:43 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:
> [...]
    filmów. Chyba sensownie?
    > Nie chciałbym żeby limity były zbyt duże.

    To pokombinuj z jakimś ifem, jak fotka to taki max, jak muwie to wyższy max.

    Andrzej.

  • 3. Data: 2015-10-06 17:41:16
    Od: r...@g...com

    Chodziło mi o limit MB na rozmiar pliku-filmu.

  • 4. Data: 2015-10-08 11:00:58
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 6 października 2015 17:41:18 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > Chodziło mi o limit MB na rozmiar pliku-filmu.

    Wiem.

    Pytanie raczej dotyczy sprawdzenia rozszerzenia aploudowanego pliku.

    Więc tylko ci podpowiem, nic więcej:

    jeśli robisz to w JS

    var re = new RegExp("mpg|mpeg","i");

    if(re.test(str))
    alert("W zmiennej str jest jakiś film...");

    i teraz ten if lub switch() z kodem wpisującym do
    ukrytego inputa twojego maxa, który sprawdzany jest na serwerze.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2015-10-08 18:33:19
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 10/8/2015 o 11:00 AM, n...@t...net.pl pisze:
    [...]

    > var re = new RegExp("mpg|mpeg","i");
    >
    > if(re.test(str))
    > alert("W zmiennej str jest jakiś film...");

    Albo:

    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScr
    ipt/Reference/Global_Objects/String/endsWith

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 6. Data: 2015-10-09 09:53:04
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 8 października 2015 18:33:19 UTC+2 użytkownik Cezary Tomczyk
    napisał:
> [...]
    >
    > Albo:
    >
    > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScr
    ipt/Reference/Global_Objects/String/endsWith

    Albo odpowiednik:

    zm="a:\pr\aaa.mpeg";
    zm1=zm.split('\\');
    alert( 'zm='+zm+'\nzm1='+zm1+'\nzm1.length='+zm1.length+'\n
    wyn='+zm.substr(zm.lastIndexOf('.mpeg')) );

    bo:
    console.log(zm1.endsWith('.mpeg'));

    wywala mi, że IE nie obługuje endsWith();

    Jednak regularne sprawdzają wszystko za jednym zamachem.

    Andrzej.

  • 7. Data: 2015-10-09 18:18:08
    Od: "szomiz" <k...@c...ten.znajdzie>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > zm.substr(zm.lastIndexOf('.mpeg'));

    zm.match(/\.mpeg$/)

    Po dodaniu .length zadziala wrecz jak endsWith() z jednym parametrem.

    sz.

  • 8. Data: 2015-10-12 09:02:10
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 9 października 2015 18:18:38 UTC+2 użytkownik szomiz napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > zm.match(/\.mpeg$/)
    >
    > Po dodaniu .length zadziala wrecz jak endsWith() z jednym parametrem.
    >
    > sz.

    Chociaż tak też jest fajnie:

    f=['.avi','mpeg','mpg'];
    zm="a:\pr\aaa.avi";

    for(i=0; i<f.length; i++)
    {
    if ( zm.lastIndexOf(i)!=-1 )
    break;
    }
    if(i<f.length)
    console.log("to jest film i=",i);
    else
    console.log("to nie film i=",i);

    Jak nie film to ma nie działać submit().
    A na serwerze to i tak trzeba sprawdzić MIME i wielkość.

    Andrzej.

  • 9. Data: 2015-10-13 22:55:29
    Od: "szomiz" <k...@c...ten.znajdzie>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Chociaż tak też jest fajnie:

    Nie jest. Petle to zuo. Zwlaszcza jezeli mozna je zastapic wyrazeniem
    regularnym.

    sz.

  • 10. Data: 2015-10-14 09:47:21
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 13 października 2015 22:57:41 UTC+2 użytkownik szomiz napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie jest. Petle to zuo. Zwlaszcza jezeli mozna je zastapic wyrazeniem
    > regularnym.
    >
    > sz.

    Może się mylę (a mylę się często co widać na moich listingach)
    ale nie mogę się dopatrzyć w regularnych szukania wspak,
    a w lastIndexOf(f[i]) mamy szukanie od końca i wywalenie
    wyniku po pierwszym znalezieniu podanej frazy.

    Więc jak ktoś napisze: a:\MPEGi\aaa.mpeg.mpg
    to co pokaże regularne?

    Andrzej.