  • 1. Data: 2015-10-13 23:22:09
    Temat: wykonanie podobnej/analogicznej www
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    czy wg Was - tylko podgladajac zrodlo tej www ->

    http://www.tnsglobal.pl/monitor/?utm_source=getrespo
    nse&utm_medium=email&utm_campaign=biuro_prasowe_tns_
    polska&utm_content=TNS+uruchamia+Monitor+Opinii+Publ
    icznej

    - (biegly...) webmaster potrafi wykonac, np. dla jakiejs innej firmy,
    strone o analogicznej funkcjonalnosci (by nie rzec: o identycznej
    funkcjonalnosci)?
    Chodzi mi o to, czy podglad zrodla w jakiejkowiek przegladarce daje *pelna*
    wiedze o uzytych srodkach konstrukcyjnych (jezyk/jezyki, skrypty, etc) i nie
    ma zadnych "chwytow" poza zapisem widocznym w zrodle?

  • 2. Data: 2015-10-14 00:11:23
    Temat: Re: wykonanie podobnej/analogicznej www
    Od: "szomiz" <k...@c...ten.znajdzie>

    nie

    sz.

  • 3. Data: 2015-10-14 00:19:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 13 Oct 2015 23:22:09 +0200, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    >
    > - (biegly...) webmaster potrafi wykonac, np. dla jakiejs innej firmy,
    > strone o analogicznej funkcjonalnosci (by nie rzec: o identycznej

    Wizualnie - tak. Funkcjonalnie - bez specyfikacji - nie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2015-10-14 00:40:52
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Borys Pogoreło w news:18odklpf4p5vb.191hqelqoytvt.dlg@40tude.net
    NS+uruchamia+Monitor

    "bez specyfikacji" - czyli bez *czego* ? czyli: co musi wiedziec dodatkowo?

  • 5. Data: 2015-10-14 00:46:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 00:40:52 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > "bez specyfikacji" - czyli bez *czego* ? czyli: co musi wiedziec dodatkowo?

    W skrócie: co ten serwis ma robić. Samą "skórkę" HTML+JS+CSS odtworzyć to
    żadna filozofia, nawet budując od zera na kształt tego co widać. Ale jak ta
    strona ma się zachowywać, to powinien wiedzieć zlecający.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2015-10-14 01:06:08
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Borys Pogoreło w news:16x0oaay0adhb$.1m8pjn6a4nb0.dlg@40tude.net

    jak ta www ma sie zachowywac... Tak samo/analogicznie,jak wzorcowa :) Majac
    pewne dane (firmowe) statystyczne z wielu lat - maja sie w
    analogicznie/podobnie atrakcyjny/wygodny dla ogladajacego sposob
    prezentowac, juz prosciej tego nie potrafie zdefiniowac.
    I chodzi o to, czy:
    patrzac w kod tej www, projektant ma (w zasadzie...) tzw. calkowita
    jasnosc, jak te www napisac? Ma metode na tacy podana? Dokonujac byc moze
    pewnych kosmetycznych,plastycznych, stylistycznych, czysto "wygladowych"
    innowacji, ale juz bez odkrywania hameryki - jest "w domu"? (oczywiscie we
    wspolpracy z adminem firmy, kwestia odwolan do baz danych, itp itd.)

  • 7. Data: 2015-10-14 02:56:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 01:06:08 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > jak ta www ma sie zachowywac... Tak samo/analogicznie,jak wzorcowa :)

    Mając taki opis w życiu bym się czegoś takiego nie podjął. Widzisz, że
    strona robi X, ale tak naprawdę potrzeba dodatkowo Y, Z i jeszcze cały
    początek alfabetu po stronie backendu. Chyba każdy to przerabiał.

    Jeśli opis "jak wzorcowa" i "itp itd." rozwiniesz do dokumentu opisującego
    przynajmniej wymagane funkcje i sposoby wyświetlania/analizy danych, to
    wtedy pewnie znajdzie się ktoś zainteresowany czymś więcej, niż
    przygotowaniem samego szablonu.

    > I chodzi o to, czy: patrzac w kod tej www, projektant ma (w zasadzie...)
    > tzw. calkowita jasnosc, jak te www napisac? Ma metode na tacy podana?

    Jakby Ci to obrazowo nakreślić... Oglądając samochód bez problemu zbudujesz
    identyczną makietę z kartonu, ale jeździć to nie będzie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2015-10-14 09:28:04
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 14 października 2015 02:56:18 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    >
    > Jakby Ci to obrazowo nakreślić... Oglądając samochód bez problemu zbudujesz
    > identyczną makietę z kartonu, ale jeździć to nie będzie.

    Pytającemu koledze chodzi prawdopodobnie o to czy wystarczy
    tylko to co ma w przeglądarce aby "uruchomić" taką stronę www.

    Więc pytającemu odpowiem tak:
    niestety ale to co przychodzi do przeglądarki to zostało
    stworzone nie tylko w HTML ale np. w PHP, który też generuje
    ten HTML co przyszedł do przeglądarki.

    Także jak kolega zdobyłby cały kod w HTML i w PHP i umieścił go
    na swoim serwerze to wówczas taka stronka powinna się "uruchomić".

    Andrzej.

  • 9. Data: 2015-10-14 09:56:26
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    n...@t...net.pl w
    ps.com
    [...........................]
    > Pytającemu koledze chodzi prawdopodobnie o to czy wystarczy
    > tylko to co ma w przeglądarce aby "uruchomić" taką stronę www.

    o, nareszcie prawie "w punkt" zrozumiano mnie :) Prawie o to chodzi.
    A dokladniej to tak:
    to jest strona duzej instytucji badawczej, ma wyniki tyczace "tego i
    tamtego", z paru lat. I teraz , zalozmy, ze te www oglada wlasciciel sklepu
    z butami i mowi tak: to ja chce miec podobna funkcjonalnie strone, zeby
    ludzie mogli sobie "jezdzic" kursorem myszy po wykresie i zeby tak samo
    mozna bylo ogladac wykresy sprzedazy butow DLA PANOW / DLA KOBIET / BUTOW
    NIEBIESKICH / BUTOW ZOLTYCH / etc w latach np. 2000-2015. I to wszystko.

> [...]
    > Także jak kolega zdobyłby cały kod w HTML i w PHP i umieścił go
    > na swoim serwerze to wówczas taka stronka powinna się "uruchomić".

    i teraz rozumiem, że - najprosciej mowiac - czesc (byc moze zasadnicza)
    kodu dla calej strony jest na serwerze, a to, co widac z ppm w przegladarce,
    to tylko to, co widac... Reszta jest tajemnica autora www.
    dobrze rozumiem?

  • 10. Data: 2015-10-14 10:01:12
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Borys Pogoreło w news:1acq2gecgwc0g$.4cw1dqemypoc$.dlg@40tude.net

    trzeba bylo od razu pisac, że nie da sie, bo nie ma w zapisanym przez
    przegladarke zrodle www - silnika i paru innych spraw, sa pochowane :)
    I teraz rozumiem.