  • 1. Data: 2013-04-06 22:29:29
    Temat: Silniczki LEGO - naprawa
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Podpowie ktoś jak zabrać się za naprawę silniczków z zestawów Lego ?
    Zwykle padały tasiemki i złącza, tymczasem problem jest poważniejszy -
    silnik zasilony z firmowego pudełka z bateriami kręci się tylko w jedną
    stronę. Pudełko i silnik sprawia wrażenie nierozbieralnego, a na
    dokładkę po podłączeniu na pająka tylko 2 biegunów układ działa OK.
    Silnik zasilony całkiem z zewnątrz działa OK w obie strony.
    Prawdopodobnie w pudełku z bateriami siedzi układ kontroli prądu czy coś
    podobnego, silnik jest zasilany 4 przewodami. Wujek Googiel nic
    praktycznie nie wie o naprawie *nowych* wynalazkach Lego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2013-04-14 14:28:18
    Temat: Re: Silniczki LEGO - naprawa
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "PeJot" <P...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > 4 przewodami. Wujek Googiel nic praktycznie nie wie o naprawie *nowych*

    u mnie pomaga podoginanie stykow na wtycze\batterypacku

  • 3. Data: 2013-04-15 06:29:57
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-04-14 14:28, m4rkiz pisze:

    > u mnie pomaga podoginanie stykow na wtycze\batterypacku

    Przerywają się pojedyncze żyły w miejscu gdzie przewód wychodzi z kostki
    przyłączeniowej. Przewód wymieniłem, dawcą była 40 żyłowa tasiemka od
    dysku IDE. Najwięcej kłopotów sprawia połączenie tego z kostką. Kostkę
    trzeba rozebrać, wyprostować styki i próbować złożyć do kupy, najlepiej
    z użyciem praski, żeby styki trafiły w odpowiednie żyły. Kostka i
    batterypack mają po 4 styki, 2 ze zmienną polaryzacją do silnika (
    środkowe, są wykorzystywane w 4 żyłowej tasiemce ) i 2 zewnętrzne, chyba
    do oświetlenia modelu. Zabezpieczenie nadprądowe jest, ale w silniku (
    polyswitch ). Nie mam zielonego pojęcia po co jest elektronika w
    batterypacku, właściwie nierozbieralnym. Ogólnie wszystko diabelnie
    delikatne i ciężko rozbieralne, praktycznie jednorazówka.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2013-04-15 13:50:26
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "PeJot" <P...@m...pl> wrote in message
    > Nie mam zielonego pojęcia po co jest elektronika w batterypacku, właściwie
    > nierozbieralnym. Ogólnie wszystko diabelnie delikatne i ciężko rozbieralne,
    > praktycznie jednorazówka.

    ale jaki rodzaj battery packa masz na mysli?

    http://www.philohome.com/alimservo/alimservo.htm

  • 5. Data: 2013-04-15 13:56:52
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-04-15 13:50, m4rkiz pisze:

    > ale jaki rodzaj battery packa masz na mysli?
    >
    > http://www.philohome.com/alimservo/alimservo.htm

    No właśnie ten :) Zastanawiam się czym by tu zastąpić oryginalne złącza.
    Wiem, że to już nie LEGO, ale złącza od strony tasiemki długo raczej nie
    żyją i nie dadzą się w kółko naprawiać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2013-04-15 14:16:10
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "PeJot" <P...@m...pl> wrote in message
    > Zastanawiam się czym by tu zastąpić oryginalne złącza. Wiem, że to już nie
    > LEGO, ale złącza od strony tasiemki długo raczej nie żyją i nie dadzą się w
    > kółko naprawiać.

    jack stereo, lub 4 ringowy z zestawow sluchawkowych, solidne, latwe
    do polaczenia i rozlaczenia, tanie

    kiedys kupowalem 2m przedluzki jack 3,5mm (4 styki - stereo+mikrofon) ztcp
    robione przez sony z porzadnymi aluminiowymi wtykami i kabelkiem z miedzi
    beztlenowej za jakies smieszne pieniadze rzedu ~10pln nadawaly by sie idealnie
    tylko jakos nie pamietam gdzie...

  • 7. Data: 2013-04-15 14:22:11
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-04-15 14:16, m4rkiz pisze:

    > jack stereo, lub 4 ringowy z zestawow sluchawkowych, solidne, latwe
    > do polaczenia i rozlaczenia, tanie

    Wypadało by zrobić to tak, żeby można było podpiąć jednocześnie więcej
    niż jeden silnik. Coś na zasadzie jak tu

    http://www.conrad.pl/Wtyczka-bananowa-SKS-Hirschmann
    -VSB-20-4-mm-czerw..htm?websale7=conrad&pi=733786

    gdzie można wsadzić następną wtyczkę w poprzednią.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem