  • 1. Data: 2018-02-20 10:31:30
    Temat: Sklepy z detalami dla mechaników
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Czy istnieją sensowne sklepy z w miarę typowymi częściami
    mechanicznymi analogiczne do sklepów dla elektroników, np.
    jak taki:

    http://pl.farnell.com/

    Pytam, bo nie mogę nic sensownego wygooglać. Jak już ktoś
    chce coś sprzedać, to na odbiór najlepiej umówić się TIRem.
    Przykładowo, z analizy wychodzi, że sensowne będzie zrobienie
    czegoś z ceownika z brązu berylowego. Skąd sobie wtedy dział
    badawczo-rozwojowy bierze metr takiego ceownika?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-02-20 10:50:38
    Temat: Re: Sklepy z detalami dla mechaników
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > czegoś z ceownika z brązu berylowego. Skąd sobie wtedy dział
    > badawczo-rozwojowy bierze metr takiego ceownika?

    W poprzednim wątku (po zaproponowaniu jak kulą w płot sprężyny
    stożkowej) byłem przygotowany na pytanie z Twojej strony gdzie kupię
    odpowiednią. :-)

    http://www.sodemann-sprezyny.pl/sklep-internetowy/sp
    rężyna-naciskowa-stożkowa/sprezyna-naciskowa-stozkow

    Jak widać gdy jest wybór wszelaki, to cena gasi zapał.

    Co do brązu berylowego to ja szukałem mosiądzu. Nie dość, że konkretny
    wymiar rury prostokątnej to jeszcze taki, który da się polerować.
    Wysłałem zapytanie i znaleźli za normalne pieniądze.

    http://jordan-matcon.pl

    Robert

  • 3. Data: 2018-02-20 11:30:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Robert Wańkowski wrote:

    > W poprzednim wątku (po zaproponowaniu jak kulą w płot sprężyny
    > stożkowej) byłem przygotowany na pytanie z Twojej strony gdzie kupię
    > odpowiednią. :-)

    Jak się wie, czego szukać, to już szuanie idzie sprawnie. Cena
    nie jest większym problemem przy ilościach jednostkowych, czas
    szukania i pytanie o poradę jest więcej wart.

    Chodzi mi głównie o sklep, gdzie wszelkie tego typu rzeczy byłyby
    w jednym miejscu. Takie stoisko ze śrubkami z Castoramy na sterydach
    + możliwość zakupu wysyłkowego. Albo żeby chociaż sobie było można
    obejrzeć zdjęcia i rysunki detali: zamiast cudować z frezowaniem na
    CNC można zaprojektować coś pod istniejący detal. Tylko trzeba wiedzieć,
    że on w ogóle istnieje i jak w przybliżeniu wygląda. Do robótek CNC
    już mi wskazałeś dobre miejsce i tamtą sprawę mam załatwioną. Tylko
    to traktuję jako rozwiązanie ostatniej szansy, do tego ludkowie od
    CNC wielu rzeczy mi nie zrobią, np. selektywnych złoceń wgłębnych.
    A gotowce takie bywają. Tylko gdzie leży katalog? :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-02-20 11:40:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Takie stoisko ze śrubkami z Castoramy na sterydach
    > + możliwość zakupu wysyłkowego.
    Konkretnie śrubki (i nie tylko) wszelkiej maści to tu. Też ściągną
    poszukają, wyślą.

    www.fabory.com/pl

    Robert

  • 5. Data: 2018-02-20 13:19:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 lutego 2018 18:31:52 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
> [...]
    > czegoś z ceownika z brązu berylowego. Skąd sobie wtedy dział
    > badawczo-rozwojowy bierze metr takiego ceownika?

    Ja w Korei takich rzeczy szukam na naver.com (głównie z pomocą jakiegoś skośnookiego
    kolegi, bo ja słabo nawijam w lokalnym języku). Tutaj są dostępne materiały i
    technologie praktycznie wszystkie wymyślone przez ludzkość. I to na takiej zasadzie
    że to leży na półce, a jak zamówię rano to dostanę na biurko jeszcze przed fajrantem.
    Europa przy wschodniej Azji to czarna rozpacz. Zarzuć coś, może Ci przywiozę w bagażu
    podręcznym. Śmigam do Polski 4 razy w roku.

  • 6. Data: 2018-02-20 17:09:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > jak taki:
    >
    > http://pl.farnell.com/
    >
    > Pytam, bo nie mogę nic sensownego wygooglać.

    Czasem korzystałem z ebima.pl

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2018-02-20 18:34:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 17:09, PeJot pisze:

    > Czasem korzystałem z ebima.pl

    Chyba ebmia.pl

  • 8. Data: 2018-02-21 03:35:22
    Od: 4...@g...com

    Firma ktora ma dzial badawczo rozwojowy ma rowniez dzial zaopatrzenia. Dzial
    zaopatrznia dostaje informacje ze potrzebny jest braz berylowy w formie plaskownika,
    preta okraglego, rury itp (niepotrzebne skreslic) i kupuje u swojego dostawcy metali
    kolorowych potrzebny kawalek.

  • 9. Data: 2018-02-21 11:39:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > www.fabory.com/pl

    Jap', sklep, w którym nie podają cen. To tylko w Polsce możliwe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2018-02-21 11:57:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-21 o 11:39, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > To tylko w Polsce możliwe.
    Nie generalizujesz?

    Robert