  • 11. Data: 2018-02-21 13:58:27
    Temat: Re: Sklepy z detalami dla mechaników
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-21, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Nie generalizujesz?

    I to jak.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-02-22 14:23:17
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie generalizujesz?

    Jak coś jest sklepem, to powinny być ceny. To tak, jakbyś wszedł do
    Auchana, czy innego marketu, a tu zamiast cen kontakt do handlowca.
    W linkowanym sklepie to co, ten handlowiec sprzeda śrubkę taniej, jak
    ktos będzie miał miły głos? Wiadomo,że jak ktoś kupuje wagon śrubek, to
    rozmawia z handlowcem nawet, jak są ceny podane.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2018-02-23 21:19:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4...@g...com wrote:

    > Firma ktora ma dzial badawczo rozwojowy ma rowniez dzial zaopatrzenia. Dzial
    zaopatrznia dostaje informacje ze potrzebny jest braz berylowy w formie plaskownika,
    preta okraglego, rury itp (niepotrzebne skreslic) i kupuje u swojego dostawcy metali
    kolorowych potrzebny kawalek.

    W ilości jeden metr?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2018-02-23 21:28:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > W ilości jeden metr?

    Od tego są zaopatrzeniowcami.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2018-02-23 21:36:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PeJot pisze:

    > Od tego są zaopatrzeniowcami.

    W sumie racja. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2018-02-24 01:36:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-23, Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > W ilości jeden metr?

    Dział zaopatrzenia jest od zaopatrzenia produkcji, czyli utrzymania
    ruchu. W zależności od firmy i organizacji moze pomóc zidentyfikować
    dostawcę, ale może tez jedynie finalizować zakup. Tam gdzie pracowałem
    był R&D składający się z grup chemicznych i mechanicznych, w sumie
    jakieś 50 osób. Tyle osób z R&D jest spokojnie w stanie sparaliżować
    normalny dział zaopatrzenia :)

    Co się zwykle robi, to korzysta się właśnie z takich firm jak wymieniłeś
    Farnell/Element14, RS-online i wielu innych. Za granicą jest wybór. A
    jak nie ma czego się szuka, to kazdy R&D ma swoich lokalnych
    podwykonawców i oni znają, mniejsze, lokalne składnice. Z czasem sam
    zaycznasz znać, bo oczywiście są firmy, które sprzedają to detalicznie.

    Zdarzało mi się też nie raz kupować z Ebaya lub kupować coś na części.

    Nie wiem, może w Polsce jest jakoś drastycznie inaczej, ale jest też
    przecież kupa małych firm/wykonawców, którzy nie zaopatrują się na tony,
    więc muszą być gdzieś i sprzedawcy bardziej detaliczni. Kwestia dotarcia
    do nich lub zapłacenia podwykonawcy za usługę zdobycie 1m płaskownika.

    A w hurtowniach, warto też wspomnieć, że chetnie zakupisz mniej ale
    drożej, bo taki koncept niektórym jest obcy i sami na to niekoniecznie
    wpadną. Drożej = 2-5x drożej, nie jakieś 10%.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-02-24 02:25:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-23, Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

> [...]

    normalny dział zaopatrzenia :)

    Co się zwykle robi, to korzysta się właśnie z takich firm jak wymieniłeś
    Farnell/Element14, RS-components i wielu innych. Za granicą jest wybór.

  • 18. Data: 2018-02-24 04:31:39
    Od: 4...@g...com

    To jak wytlumaczysz takie zdarzenie. Potrzebowalem kawalek preta z weglika.
    Produkowane w Polsce byly za miekkie. Przedstawiciel szwajcarskiej firmy bez zadnego
    problemu przyjal zamowienie na 30 cm preta z weglika o srednicy 5mm. Ilosc typowo
    detaliczna. Za jakies 10 dni przyszla przesylka. Teraz potrzebuje metr plaskownika z
    NC11LV grubosci 10mm i szerokosci 45mm. Typowo detaliczny zakup. Zadnych problemow
    tam gdzie dzwonilem nie mieli. W poniedzialek albo we wtorek sle zamowienie i za
    cztery dni bede mial. Wiecej bujania bede mial z hartowaniem niz kupieniem. Z
    hartrowaniem msci sie nie pierwszy raz to ze moglem za psie pieniadze kupic bardzo
    maly piec do hartowania i pozalowalem kasy. Nic drozej z jednym pretem z weglika nie
    bylo niz jak bym wagon kupowal. Ze stala tez drozej nie bedzie bo licza kilo x cena +
    za odciecie z plyty.

  • 19. Data: 2018-02-24 04:49:15
    Temat: Sklepy z detalami dla mechaników
    Od: 4...@g...com

    Pytanie czy ktos produkuje braz berylowy w formie ceownika. Braz berylowy to na
    sprezyny jest i do zaworow stozkowych. Ceownik z brazu berylowego to z czapy pomysl.
    Wlasciwa forma sa tasmy, walki i druty. A co do Twojego pytania. Jak rozbierzesz
    kazde urzadzenie to ono zbudowane jest z typowych czesci typu lozyska, sruby,
    podkladki kola pasowe i zebate czyli normaliow i do tego dochodza elementy ktorych
    kupic nie mozna i sa robione do konkretnego urzadzenia. Wszystkie normalia sa do
    kupienia czesto w sklepie za rogiem. Nie jestem sobie w stanie wyobrazic sklepu z
    tym o co pytasz.

  • 20. Data: 2018-02-24 12:29:31
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4...@g...com wrote:

    > To jak wytlumaczysz takie zdarzenie.

    Nie zamierzam go tłumaczyć. Ja opisaną sytuację nazywam "normalność" i
    cieszę się, że jej doświadczyłeś.

    Pozdrawiam, Piotr