  • 1. Data: 2010-05-12 20:31:51
    Temat: Skuteczne kodowanie znaków
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Witam,

    Mam beze danych i aplikacje w iso-8859-2, siłą rzeczy aplikacja również i
    mam problem bo przeglądarka wysyła formularz w iso, no chyba że user wcisnie
    tam jakiś znaczek z poza iso :) wtedy mimo że strona i ajaxy mają zawsze
    ustawione iso to śle utf. I teraz pytanie:
    lepiej: jak skutecznie zmusić przeglądarkę, aby zawsze kodowała w iso,
    od biedy: jak odczytać po stronie usługi (w php) czy przegladarce się
    chciało w iso czy w utf.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 2. Data: 2010-05-12 21:26:33
    Temat: Re: Skuteczne kodowanie znaków
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia 12 May 2010 20:31:51 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Mam beze danych i aplikacje w iso-8859-2,

    O rany... najlepiej oddać do skansenu tą aplikację :-)

> [...]
    > tam jakiś znaczek z poza iso :) wtedy mimo że strona i ajaxy mają zawsze

    j/w
    A tak na serio - przeglądarka samoczynnie kodowanie zmienia w takich
    przypadkach?? Co prawda wilele lat temu ostatni raz z ISO miałem do
    czynienia lecz nigdy wtedy przynajmniej nie powstał ten problem.

    > I teraz pytanie:
    > lepiej: jak skutecznie zmusić przeglądarkę, aby zawsze kodowała w iso,
    > od biedy: jak odczytać po stronie usługi (w php) czy przegladarce się
    > chciało w iso czy w utf.

    Jest taka mozliwość jednakże będzie ona zawodna.

    http://pl2.php.net/manual/en/function.mb-convert-enc
    oding.php

    trzeci parametr "auto"

  • 3. Data: 2010-05-12 21:32:14
    Od: Marek <b...@e...com>

    P.S.
    http://pl2.php.net/manual/en/function.mb-detect-enco
    ding.php

    Zerknij sobie w listę parametrów tej i wcześniejszej funkcji. Możesz
    zadeklarować, że detekcja będzie dotyczyła tylko wyboru pomiędzu ISO i UTF.
    Jakby co - pytaj.

  • 4. Data: 2010-05-12 22:30:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.05.2010 Marek <b...@e...com> napisał/a:

    > O rany... najlepiej oddać do skansenu tą aplikację :-)

    Wiesz, baza ma 12 lat :) i nadal jest potrzebna.

> [...]
    > przypadkach?? Co prawda wilele lat temu ostatni raz z ISO miałem do
    > czynienia lecz nigdy wtedy przynajmniej nie powstał ten problem.

    Może to konsekwencja tego że buduję w JS link z getelement...value
    z pól formularza i zmiennych JS aplikacji. Sam program jest nowy ale wymaga
    współpracy z całą bazą, nie przekoduję jej bo wiele innych elementów z
    niej kozysta i muszę działac na ograniczonym zestawie znaków.

    Wystarczy że jedno pole z liku zawiera coś z poza iso i cały link idzie
    w utf. Nawet gdy wyślę w główce accept-encoding tylko iso! :)

    > Jest taka mozliwość jednakże będzie ona zawodna.
    >
    > http://pl2.php.net/manual/en/function.mb-convert-enc
    oding.php

    > trzeci parametr "auto"

    Wypróbuję, jest to jakiś ratunek, a browser w requeście nie śle kodowania?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 5. Data: 2010-05-14 09:07:11
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia 12 May 2010 22:30:17 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Wiesz, baza ma 12 lat :) i nadal jest potrzebna.

    > Może to konsekwencja tego że buduję w JS link z getelement...value
    > Wypróbuję, jest to jakiś ratunek, a browser w requeście nie śle kodowania?

    Browser w requeście śle jakie kodowanie może zaakceptować. Dzieje się to w
    nagłówkach zapytania, konkretnie Accept-Charset. No i masz tam zazwyczaj
    ISO oraz UTF więc nie będzie to pomocne. Jest to ta sama sekcja zapytania,
    w której browser się przedstawia, przesyła informacje, że akceptuje html,
    xml itd...
    Potem lecą zmienne POST w/g wcześniejszego opisu, więc też nie dowiesz się
    niczego. Zastanawiam się czy przypadkiem ukryte pole dodane do formularza,
    wypełnione jakimś polskim znakiem nie byłoby rozwiązaniem. Jeśli po stronie
    PHP otrzymasz 2 bajty z tego pola to oznacza, że formularz poszedł w UTF.
    Sprawdź - może zadziała.