  • 11. Data: 2023-06-09 14:24:14
    Temat: Re: "Słynny aktor o autach elektrycznych. Czuje się oszukany" ;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2023 o 08:09, Cavallino pisze:

    > Tak jak przypuszczałem - kłamstwo się szybko rozpowszechnia, ale jego
    > wyprostowanie słabo:
    > https://www.theguardian.com/environment/2023/jun/08/
    fact-check-why-rowan-atkinson-is-wrong-about-electri
    c-vehicles

    Aż przeczytałem z ciekwosci. W tym "fuckczekersie" nie ma ani jednego
    odniesienia do jakiegokolwiek faktu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-06-19 22:20:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Jun 2023 12:31:38 +0200, J.F

    > A londynski smog ... przeszedl do historii?

    A co, nadal codziennie ginie kilka tysięcy londyńczyków
    jak wtedy gdy powstał ten termin? Ty te swoje pytania
    zawsze z tyłka wyciągałeś?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2023-06-19 22:29:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Jun 2023 18:03:55 +0200, nadir

    > Nie wiem czy Volvo, ale niektóre firmy tak.
    > https://www.pap.pl/mediaroom/1206751%2Cdiesel-tak-sa
    mo-ekologiczny-jak-samochod-z-napedem-elektrycznym.h
    tml

    Niezmiennie łżesz jak bura suka. To badanie wypadło tak tylko dlatego, że
    miłościwy Green NCAP siedzący w kieszeniach koncernów paliwowych, policzył
    produkcję baterii DWUKROTNIE. Oczywiście sprostowali to tydzień później,
    ale ruskie trolle nadal powielają bzdury.

    W litrze paliwa jest 9.5kWh energii, a do wydobycia, rafinacji i transportu
    tobie pod nos, potrzeba 7kWh PRĄDU (nie uwzględniając olejów smarnych,
    wydobycia kobaltu przez małe afrykańśkie dzieci na rzecz rafinacji itd.).
    Co oznacza że samochody spalinowe w 70% jeżdżą... głównie na węglu. hehe

    W związku z powyższym samochody elektryczne (a w zasadzie to baterie),
    zwracają się ENERGETYCZNIE po 20-25 tys. km, czyli niecałe 2-3 lata nawet
    przy wyjątkowo mizernych przebiegach polskich kierowców i równie wyjątkowo
    mizernym procencie sprawności elektrowni węglowych i baterii. Przy czym
    nie trują ludzi niską emisją tak jak gruzy spalinowe, nie wymagają serwisów
    olejowych, generalnie w ogóle nie wymagają serwisów przez 5 lat (do momentu
    konieczności wymiany płynu hamulcowego).

    W Polsce 95% prądu z węgla to POLSKI węgiel (te pozostałe 5% to
    bezużyteczny odpad z sortu węgla importowanego pod strzechy) -- a nie
    turbańsko-ruskie paliwa za które sobie wyspy z piasku sypią, budują
    klimatyzowane stadiony, kupują jachty ze złotymi sedesami i wojny pędzą
    (także o ropę). Z tego 30% to OZE nawet w zapyziałej pod tym kątem (a tak
    mało dzięki 8 lat nierządów pisdzielców) Polsce. Ergo, tTrzeba być
    skończonym tępakiem, albo ruskim trollem, aby tak usilnie bronić smrodów
    spalinowych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2023-06-19 23:10:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 22:29, Myjk pisze:
> [...]
    > produkcję baterii DWUKROTNIE. Oczywiście sprostowali to tydzień później,
    > ale ruskie trolle nadal powielają bzdury.

    Szukałem na ich stronie, ale nie znalazłem sprostowania.
    Ale tu jest zestawienie.
    https://www.greenncap.com/european-lca-results/

    Robert

  • 15. Data: 2023-06-20 06:48:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Szukałem na ich stronie, ale nie znalazłem sprostowania.

    I na tym to polega.
    Skłamać, a potem odszczekać, ale tak, żeby nadal tylko kłamstwo dało się
    powielać.

  • 16. Data: 2023-06-20 15:01:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Jun 2023 23:10:28 +0200, Robert Wańkowski

    > Szukałem na ich stronie, ale nie znalazłem sprostowania.

    I co, bardzo zdziwiony jesteś? Przecież, jak pisałem, to jest "organizacja"
    która siedzi w kieszeni koncernów paliwowych i motoryzacyjnych (które dla
    odmiany też siedzą w kieszeni koncernów paliwowych). Sprostowanie
    zatytuowali tak, aby nie można było tego znaleźć. Masz:

    https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sus
    tainable-is-your-car/

    Oczywiście skwitowane że nie miało to wpływu na końcowe wyniki -- tylko że
    jednak miało, no bo jak, elelement który jest najbardziej emisyjny,
    policzony dwukrotnie, miałby nie mieć wpływu.

    --
    Pozdor
    Myjk