  • 21. Data: 2016-03-21 11:30:46
    Temat: Re: Sól zmiękczająca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-03-18 o 10:35, J.F. pisze:

    >2 kg sól do zmywarki kosztuje 5 zł.

    A 2kg soli do gardla kosztuje 1.30 :-)

    Ale jakies g* bedziesz do drogiej zmywarki sypal ?
    Kup potrojnego dzialania, tylko 6 zl/kg
    http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductD
    etail/2003006052019

    :-)

    P.S. Tak prawde mowiac - zmywarka tyle tej soli zuzywa, ze z trudem
    sie na piwo uzbiera.
    Ale ja jakos tak mam, ze jesli nie widac roznicy, to nie lubie
    przeplacac :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-03-22 11:04:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 18 marca 2016 10:35:54 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >Szkodzi finansom producentów tej cudownej soli,
    >od 10 lat sypię zwykłą sól spożywczą i to mocno zleżałą
    >(bo kupuję w promocjach i potem kiszę pod zlewem), zmywarka hula
    >i nic jej nie jest, a wodę mam kamienistą dość mocno.

    Tu jest troche informacji
    http://www.cargill.com/salt/about/faqs/water-conditi
    oning/index.jsp

    Wychodziloby, ze to nie o jod chodzi, tylko o inne, nie/slabo
    rozpuszczalne skladniki.
    Ktore osadzaja sie w zbiorniku solanki.

    J.

  • 23. Data: 2016-03-22 11:59:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 marca 2016 11:04:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Wychodziloby, ze to nie o jod chodzi, tylko o inne, nie/slabo
    > rozpuszczalne skladniki.
    > Ktore osadzaja sie w zbiorniku solanki.

    Ostatnio mojego bosza rozkręcałem i serwisowałem, bo coś
    kapało, zawór zwrotny niedomagał i takie tam. Zdjąłem również
    cały panel boczny z przezroczystego tworzywa (swoją drogą to
    super zabawa dla dużych chłopców, patrzeć z boku jak tymi kanalikami
    i przelewami woda ciurka tu i tam), sól jest sypana od środka zmywarki
    i wpada do sporego pojemnika, z którego jest potem wylot do innego
    pojemnika z żywicą. Zmywarka rok produkcji 1997, kupiona używana
    od Niemca, na dnie zbiornika na sól było parę garści drobnego
    piaseczku (zakładam, że to te nierozpuszczalne związki).
    Czyli wychodzi na to, że ta sól spożywcza nie jest aż tak strasznie
    zanieczyszczona, osadu było może na jakieś 5% pojemności zbiornika.

    L.