  • 1. Data: 2011-01-19 16:12:47
    Temat: Sony Alpha A390 - testowe zdjęcie - aż takie duże szumy?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Witajcie,
    byłem w sklepie aby obejrzeć sobie 2-3 aparaty: Sony A390, 450 i 500.
    Na razie udało mi się obejrzeć A390. Zrobiłem kilka testowych szybkich
    zdjęć. Po przyjściu do domu nieco się załamałem. Zdjęcia robione na
    szybko (baz ustawień czegokolwiek - jedynie ISO 400) - niemniej jak dla
    mnie szumy paskudne (Szczególnie na ciemnych elementach zdjęcia - np.
    czarnych głośnikach, ekranach tv i innego sprzętu)) - szumy prawie jak z
    kompaktu. Oglądałem kilka przykładowych zdjęć z Internetu tego aparatu i
    wyglądały wg mnie znacznie lepiej.
    Czy to normalne? Może kwestia innych ustawień?

    Dla chętnych do komentarza podaję linka do zdjęcia w oryginalnym rozmiarze:
    http://zapodaj.net/0041dec2dcef.jpg.html

  • 2. Data: 2011-01-19 16:42:45
    Od: mbut <m...@w...pl>

    W dniu 11-01-19 17:12, Przemolo pisze:
> [...]
    > Czy to normalne? Może kwestia innych ustawień?
    >
    > Dla chętnych do komentarza podaję linka do zdjęcia w oryginalnym rozmiarze:
    ISO400 to chyba za dużo ja robię zawsze na ISO100, ale pentaxem i
    zdjęcia są OK

  • 3. Data: 2011-01-19 17:11:02
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 19 Sty, 17:42, mbut <m...@w...pl> wrote:

    > ISO400 to chyba za dużo ja robię zawsze na ISO100, ale pentaxem i
    > zdjęcia są OK
    W JPG 400 ISO, w takich rozmiarach. Niech zmniejszy o polowe, to da
    sie ogladac:)
    StaM

  • 4. Data: 2011-01-19 17:37:06
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:11, Stan.Matyska pisze:

    > W JPG 400 ISO, w takich rozmiarach. Niech zmniejszy o polowe, to da
    > sie ogladac:)
    > StaM

    Pamiętajcie, że to jest lustrzanka, a nie komapkt. W testach wszyscy
    piszą o szumach od ISO 1600, itd.

  • 5. Data: 2011-01-19 17:48:42
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętajcie, że to jest lustrzanka, a nie komapkt. W testach wszyscy
    > piszą o szumach od ISO 1600, itd.

    Przwrotnie napisze - pamietaj jesto to Sony, lustrzanka Sony i zgodnie z
    tym co mozna w necie wyczytac (badz samemu zaobaczyc), to jotpegi z puszek
    tego producenta nigdy nie byly... dobre..

    Thomas

  • 6. Data: 2011-01-19 18:20:35
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    jotpeg z puszki może być "pomyty", ale takie szumy...
    Mam wrażenie, że G11 ma mniejsze.

  • 7. Data: 2011-01-19 18:30:20
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jotpeg z puszki może być "pomyty", ale takie szumy...
    > Mam wrażenie, że G11 ma mniejsze.

    Aaa.. tam byl link do zdjecia. Fakt.
    Dziwnie to wyglada - straszne placki. Haha - gorzej niz w Olympusach :P
    Moze cos byl egzemplarz uszkodzony?

    T.

  • 8. Data: 2011-01-19 18:43:05
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2011-01-19 19:30, Thomas pisze:

    > Aaa.. tam byl link do zdjecia. Fakt.
    > Dziwnie to wyglada - straszne placki. Haha - gorzej niz w Olympusach :P
    > Moze cos byl egzemplarz uszkodzony?

    Zrobilem 4 foty - na kazdej podobnie.
    Przykladowe testowe zdjecia - chocby te tutaj (wprawdzie dla A330 ale to
    podobny model) - znacznie lepsze:
    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/sony/d
    slr-a330/sample-photos-4.html

  • 9. Data: 2011-01-19 18:51:02
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 17:12:47 +0100, Przemolo napisał(a):

    > Czy to normalne? Może kwestia innych ustawień?
    > Dla chętnych do komentarza podaję linka do zdjęcia w oryginalnym rozmiarze:
    > http://zapodaj.net/0041dec2dcef.jpg.html

    Masz gdzieś RAWa czy zrobiłeś tylko jpg? Chętnie bym zobaczył plik prosto z
    matrycy. Kiepsko to wygląda. Ja bym tam lustrzanki Sony nigdy nie kupił,
    ale to tylko takie moje osobiste zdanie ;)

    --
    Krasnal...

  • 10. Data: 2011-01-19 19:01:49
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Zrobilem 4 foty - na kazdej podobnie.
    > Przykladowe testowe zdjecia - chocby te tutaj (wprawdzie dla A330 ale to
> [...]

    No na ISO400 zdecydowanie lepiej niz to co pokazales. Fakt.
    Pytanie - te ze steves-digicams moze z RAWA wolane? :)

    T.