  • 1. Data: 2012-08-02 01:27:30
    Temat: Sony DSC R1 - prośba
    Od: noway <n...@c...com>

    Witam,

    dostałem do dyspozycji Sony DSC R1.
    Ogólnie w fotografii jestem raczej lamerem, tzn. znam trochę pojęcia,
    ale nigdy nie praktykowałem. Ad rem - jadę na wakacje w góry i proszę
    o pomoc w wyjaśnienu mi krok po kroku jak w/w aparatem zrobic zdjęcie
    osobie na tle gór, by i osoba wyszła ostro i tło też.

    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-08-02 07:17:03
    Temat: Re: Sony DSC R1 - pro?ba
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "noway" <n...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > o pomoc w wyjaśnienu mi krok po kroku jak w/w aparatem zrobic zdjęcie
    > osobie na tle gór, by i osoba wyszła ostro i tło też.

    Wszystko zależy jak blisko stoi postać. Ogólnie przysłona powinna być duża
    ale powyżej f11 obiektyw zacznie tracić ostrość ale za to równo na osobie
    jak i na tle :)

  • 3. Data: 2012-08-03 12:41:31
    Temat: Re: Sony DSC R1 - proœba
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/08/2012 00:27, noway wrote:
> [...]
    > o pomoc w wyjaśnienu mi krok po kroku jak w/w aparatem zrobic zdjęcie
    > osobie na tle gór, by i osoba wyszła ostro i tło też.

    Znajomy pożyczył mi samochód, nie mam nawet prawa jazdy, więc proszę o
    poradę z jaką prędkością i na jakim biegu mam wjechać w zakręt.

    http://www.fotogutekpasja.pl.tl/Podstawy-fotografii-
    -d-.htm
    http://www.horazy.republika.pl/
    http://www.fotografia.kopernet.org/

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2012-08-03 12:45:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/08/2012 11:41, kamil wrote:

    > Znajomy pożyczył mi samochód, nie mam nawet prawa jazdy, więc proszę o
    > poradę z jaką prędkością i na jakim biegu mam wjechać w zakręt.

> [...]

    Tylko nie zaglądaj do galerii w tym trzecim linku, bo po autorze
    kilkudziesięciu stron tekstu na temat prawidłowej kompozycji można by
    się spodziewać choćby trzymania horyzontu w poziomie. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-08-03 14:52:19
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-08-02 01:27, noway pisze:
> [...]
    > o pomoc w wyjaśnienu mi krok po kroku jak w/w aparatem zrobic zdjęcie
    > osobie na tle gór, by i osoba wyszła ostro i tło też.

    Kup jakąkolwiek książkę "Fotografia w łykend" czy coś podobnego,
    a jak jesteś za leniwy by czytać, to ustaw program tematyczny,
    oznaczony obrazkiem "osoba na tle góry"

    Tylko please, nie pytaj jak to się ustawia.

    JD

  • 6. Data: 2012-08-03 18:48:31
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-03 14:52, JD pisze:

    > Kup jakąkolwiek książkę "Fotografia w łykend" czy coś podobnego,
    > a jak jesteś za leniwy by czytać, to ustaw program tematyczny,
    > oznaczony obrazkiem "osoba na tle góry"

    R1 nie ma takich "kompaktowych" trybów. Żadnego.

    p!
    Keyser

  • 7. Data: 2012-08-03 18:51:25
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-03 18:48, Keyser Soze pisze:

    > R1 nie ma takich "kompaktowych" trybów. Żadnego.

    Ups - źle zapamiętałem. Cofam i przepraszam.

    p!
    Keyser

  • 8. Data: 2012-08-07 10:33:42
    Od: TOMLOT <t...@w...pl>

    Jeśli aparat ma tryb priorytetu przysłony (pokrętło na A) to nastaw dużą
    przysłnę , np.8 lub więcej jak jest słonecznie. Wysoka przysłona zwiększa
    głębię ostrości czyli to o co pytasz ;)

    tomtom

  • 9. Data: 2012-08-12 10:04:00
    Od: noway <n...@c...com>

    On Fri, 03 Aug 2012 14:52:19 +0200, JD <j...@g...com> wrote:

    >Kup jakąkolwiek książkę "Fotografia w łykend" czy coś podobnego,
    >a jak jesteś za leniwy by czytać, to ustaw program tematyczny,
    >oznaczony obrazkiem "osoba na tle góry"

    Ten aparat nie ma takiej opcji ;)

    >Tylko please, nie pytaj jak to się ustawia.

    Dobrze. Zapytam żonę :-)))

    A tak na marginesie - poprawiłeś sobie samopoczucie?

    Pozdr.

  • 10. Data: 2012-08-12 10:08:52
    Od: noway <n...@c...com>

    On Tue, 07 Aug 2012 10:33:42 +0200, TOMLOT <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    >przysłnę , np.8 lub więcej jak jest słonecznie. Wysoka przysłona zwiększa

    Dziękuję za odpowiedź. Tak, ma ten tryb i używałem go na wyjeździe.
    Robiłem równolegle zdjęcia na automacie i z priorytetem przysłony (i
    tu jeszcze dla różnych wartości tejże). Nie widziałem specjalnej
    różnicy na zdjęciach między automatem a ręcznym nastawianiem.
    Pewnie dobrze nastawiałem ręcznie ;-)