  • 11. Data: 2012-06-09 14:09:44
    Temat: Re: Spell-checker dla formatek HTML
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 9 Cze, 00:28, "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Ale nie ma dla tej funkcji standardu i jedne przegl darki maj sprawdzanie
    > wbudowane a inne nie.

    I bardzo dobrze - dzięki temu konkurują ze sobą. Byłoby bez sensu,
    gdyby wszystkie przeglądarki miały te same ficzery.
    Mówimy tu o sytuacji gdy sprawdzanie pisowni nie ma konsekwencji
    biznesowych (hm...) - z punktu widzenia serwera nie ma znaczenia,
    jakiej przeglądarki ktoś używa i czy ma tam spell-checker, czy po
    prostu nie robi błędów a może ma papierowy słownik na stole albo mama
    mu to sprawdza, itd.
    Użytkownik ma po prostu wypełnić formatkę.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 12. Data: 2012-06-11 18:27:46
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 8.06.2012 r. 0:45, Maciej Sobczak pisze:
    > Taki temat mnie zaintrygował.
    >
    > Z projektowego punktu widzenia, proces wpisywania tekstu do pola
    > tekstowego formatki HTML to robota dla przeglądarki i tam też (czyli
    > po stronie klienta) jest miejsce na uprzyjemniacze w rodzaju spell-
    > checkera. Zdaje się, że takiego Forefoksa można nawet skonfigurować,
    > żeby tak się właśnie zachowywał.
    LOL.
    Spellcheck jest w: Firefoxie, Operze, Chromium, Konquerorze, pewnie
    nawet w IE. Nie ma w Lynxie OOTB, za to w Emacsie (w3m) jest.
    Nie odpowiem, czy mają ten sam słownik (np. FF na pewno ma swój, zapewne
    na licencji MPL).

    > Z drugiej strony latają po sieci gotowe rozwiązania, które przez
    > jakieś piramidalne konstrukcje JavaScriptowe angażują w ten proces
    > również serwer. Wydaje się to być bez sensu, zwłaszcza, że sprawdzanie
    > pisowni nie wymaga dostępu do danych biznesowych znajdujących się na
    > serwerze - mimo to takie gotowe rozwiązania istnieją i chyba nawet są
    > używane.
    Zważ na zagrożenia prywatności obecne w takim rozwiązaniu. Nie każdy
    chce submitować AJAXem w tle tekst, nad którym pracuje. Np. u mnie
    NoScript zablokowałby działanie takiego rozwiązania.

    Istnieją wszakże wyjątki: Google Translate, całkowicie serverside.

    > Czy grupowicze mają jakieś przemyślenia na ten temat? Gdzie jest
    > właściwe miejsce na spell-checker? A jeśli właściwe rozwiązanie ma być
    Twierdzę, że w przeglądarce. Współczesne komputery obsługują bez
    problemu taką funkcjonalność. Jeśli ktoś ma życzenie mieć
    spell-checker, który dajmy na to, sprawdza gramatyczność lub styl,
    powinien zainstalować odpowiedni dodatek (tudzież użyć procesora
    tekstu), zaś rozwiązanie po stronie serwera jest drugiego wyboru.

    > gdzieś pomiędzy klientem a serwerem, to jakie konkretne rozwiązania
    Na w3proxy? To wyzwanie, choć wykonalne.

    > sprawdziły się w Waszych systemach?
    Piszę w oderwaniu.