  • 1. Data: 2022-01-09 21:04:08
    Temat: Sprężony gaz w puszcze
    Od: netx <n...@g...pl>

    Mam prośbę o polecenie jakiegoś gazu w puszce z rurką do przedmuchania
    slotu dysku SATA w serwerze NAS. Jeden slot robi błędy CRC niezależnie
    jaki dysk włożę.
    Chodzi mi o coś do przedmuchania tego slotu - może jakiś gaz w spray-u
    tylko żeby się nie skraplał... Na Allegro od groma jest tego np
    Esperanza, AAB Coooling itd. nie wiem co się nada bo nie chcę aby w
    slocie SATA została jakaś skroplona pozostałość po dmuchaniu.

  • 2. Data: 2022-01-09 21:57:19
    Temat: Re: Sprężony gaz w puszcze
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 09.01.2022 o 21:04, netx pisze:
> [...]
    > Esperanza, AAB Coooling itd. nie wiem co się nada bo nie chcę aby w
    > slocie SATA została jakaś skroplona pozostałość po dmuchaniu.

    Odpuść, dmuchanie nic nie da.
    Problem jest gdzieś indziej.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2022-01-10 07:42:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-09 o 21:04, netx pisze:

> [...]
    > Esperanza, AAB Coooling itd. nie wiem co się nada bo nie chcę aby w
    > slocie SATA została jakaś skroplona pozostałość po dmuchaniu.

    Na wszelki wypadek wymień kabel sygnałowy.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2022-01-10 10:27:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2022 07:42:26 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Na wszelki wypadek wymień kabel sygnałowy.

    Kolega pisał o serwerze i slotach, więc istnieje prawdopodobieństwo, że tam
    nie ma kabli, tylko dyski wskakują bezpośrednio do backplane.

    Ja bym spróbował psiknąć najpierw izopropanolem lub którymś z Kontaktów do
    czyszczenia styków a później mocniejszym "powietrzem", np. Tracer,
    Platinet.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-01-10 11:58:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-10 o 10:27, Adam pisze:

    > Kolega pisał o serwerze i slotach, więc istnieje prawdopodobieństwo, że tam
    > nie ma kabli, tylko dyski wskakują bezpośrednio do backplane.

    Prawdopodobieństwo to nie pewność.

    > Ja bym spróbował psiknąć najpierw izopropanolem lub którymś z Kontaktów do
    > czyszczenia styków a później mocniejszym "powietrzem", np. Tracer,
    > Platinet.

    Jak najpierw spryskasz to brudy jakie tam będą to pewnie przykleją się.
    Ja bym jednak najpierw przedmuchał.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2022-01-10 13:17:25
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 10 Jan 2022 11:58:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <61dc11e8$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    od RadoslawF <r...@g...com> :

    >Prawdopodobieństwo to nie pewność.

    >Jak najpierw spryskasz to brudy jakie tam będą to pewnie przykleją się.
    >Ja bym jednak najpierw przedmuchał.

    Najlepiej przedmuchiwać paląc jednocześnie peta lub w obecności innego
    ognia(kominek):
    https://nowaalchemia.blogspot.com/2016/03/wybuch-pow
    ietrza.html

    --