  • 11. Data: 2016-08-25 00:27:54
    Temat: Re: Sprzedaż auta - gdzie i jak?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Matli" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:57bd8895$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
    > Tak się składa, że chcę sprzedać auto.
    > Czy poza olx, gumtree, otomoto, gratka gdzieś jeszcze warto umieścić
    > ogłoszenie?
    > A może lepiej ulotka na szybę?

    Sprzedawałem w życiu trzy samochody. Pierwsze odkupił mechanik, za
    calkiem niezłą sumę (bez targowania, wziął za tyle ile podałem, od ręki,
    choć mi wydawało się drogo). Pojeździł nim rok, potem sprzedał dalej.
    Byłem drugim właścicielem, auto miało przebieg ok 120 tys. ale to było
    dość szybkie, rzadkie i problemtyczne auto, idealne dla mechanika, który
    lubi swoją robotę ;-)
    Drugie sprzedałem za pośrednictwem allegro, wystawiłem w piątek ok.
    18-tej, facet przyjechał z sąsiedniego województwa i o 10 rano w sobotę
    było po problemie. Wystawiłem za średnią cenę allegrową, ale autko było
    w bardzo dobrym stanie, ASO miało je wziąć w rozliczeniu przy zakupie
    kolejnego ale za ponad 2 kPLN taniej, niż średnia cena allegrowa.
    Utargował 200 PLN i odjechał zadowolony.
    Trzecie autko sprzedawałem przy pomocy kartki na szybie. Sprzedawało się
    ok 6. tygodni, cena była podana, trochę wygórowana (ok. 10% więcej niż
    średnia), ale wymieniłem w tym aucie wszystko, co się dało (i należało)
    wymienić. Stan b. dobry, przebieg poniżej 100 tys. Wielu dzwoniło,
    wydziwiali, że za drogo, że przebieg nieprawdziwy itp. - bez obejrzenia
    samochodu. Przyszło obejrzeć czterech, wszyscy twierdzili, że za drogo.
    I mieli rację. Obniżyłem cenę na kartce o 400 PLN i po dwóch dniach się
    sprzedało, bez drugiego kompletu kół, który pierwotnie był w komplecie,
    a potem opchnąłem na allegro za 500 PLN - w efekcie stówę zyskałem.

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2016-08-26 18:21:00
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 21:28, RadoslawF pisze:

    > Teraz jest tak samo, ale:
    > Sprzedający liczy na wysondowanie rynku i podnoszenie ceny przy
    > licznych zapytaniach.
    > Kupujący bardzo szybko się uczy i oferty bez podstawowych informacji
    > jak cena, rocznik i przebieg olewa.
    >

    > Pozdrawiam
    hehe specjalnie dzisiaj na parkingach się przyglądałem. 3 karteczki,
    ceny na żadnej nie było. Za to na wszystkich magiczna formuła "więcej
    informacji pod nr telefonu XXX XX XX"

  • 13. Data: 2016-08-27 17:35:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:

    > hehe specjalnie dzisiaj na parkingach się przyglądałem. 3
    > karteczki, ceny na żadnej nie było. Za to na wszystkich magiczna
    > formuła "więcej informacji pod nr telefonu XXX XX XX"

    I drobnym maczkiem (jakby wszyscy mieli po 30 lat i sokoli wzrok) żeby
    nie można było przeczytać z samochodu tylko zaparkować (nie wiadomo
    gdzie) i podejść.

    Jeszcze może być taki aspekt sprawy, że w rodzinach psychopatów zataja
    się cenę przed członkami rodziny i znajomymi. Każde urwane 500zł przed
    starą to gra warta świeczki.

    Bo są na świecie gównojady co ci zazdroszą nawet jak jesz
    banany i pijesz sok Tymbark.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 14. Data: 2016-08-28 21:58:00
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 24.08.2016 o 19:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Ja już 4 auto sprzedałem w ten sam sposób: podjechałem do 3,4 handlarzy
    > (komisy) typu "kupię za gotówkę".
    > Najlepsza oferta - zostawiam auto, wracam taksówką.
    > Cena 1,5k -2k mniejsza niż allegro (przy kwocie 27-30kPLN).

    Gotówka do ręki od handlarza na miejscu za minus 5-7% od ceny "z
    allegro" przy 30kzł? Ciężko mi w to uwierzyć...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 15. Data: 2016-08-28 22:53:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 28 Aug 2016 21:58:00 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Gotówka do ręki od handlarza na miejscu za minus 5-7% od ceny "z
    > allegro" przy 30kzł? Ciężko mi w to uwierzyć...

    No chyba że faktycznie był ideał...
    Handlarz akurat najszybciej doceni dobre auto, a zapłaci tyle że wie że w
    Niemczech by takiego nie kupił za te pieniądze.

    Bo istotnie ci od "kupię za gotówkę" to ceny -15% od rynkowych, tyle że
    przyjeżdża lawetą i ładuje, a nie marudzi.

  • 16. Data: 2016-08-31 18:00:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 21:58 LEPEK <g...@w...pl> pisze:

    > Gotówka do ręki od handlarza na miejscu za minus 5-7% od ceny "z
    > allegro" przy 30kzł? Ciężko mi w to uwierzyć...
    >
    > Pozdr,

    Trudno, będę musiał z tym żyć.
    Jak dobrze pójdzie to na wiosnę kolejne tak sprzedam.

    TG

  • 17. Data: 2016-08-31 19:56:51
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    > Gotówka do ręki od handlarza na miejscu za minus 5-7% od ceny "z

    > Trudno, będę musiał z tym żyć.
    > Jak dobrze pójdzie to na wiosnę kolejne tak sprzedam.
    >
    > TG

    C4GP?
    Ile lat go masz? Citroen kusi niską ceną ale miałem kiedyś i
    powiedziałem sobie nigdy więcej:) Teraz koreaniec, ale jednak Citroen
    jest lepiej wyposażony i baaaaardziej komfortowy:)
    pzdr
    Adam

  • 18. Data: 2016-08-31 22:03:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 19:56 adam <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > powiedziałem sobie nigdy więcej:) Teraz koreaniec, ale jednak Citroen
    > jest lepiej wyposażony i baaaaardziej komfortowy:)

    Odebrany z salonu 2010.12.31
    Teraz mam 240kkm nalatane (nówka sztuka, Niemiec płakał jak sprzedawał :-)
    )
    2.0 HDI165, AM6, Exclusive

    TG

  • 19. Data: 2016-09-01 12:57:49
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 14:35, masti pisze:

    > najlepsze są kartki "Sprzedam nr telefonu"
    > ani ceny, ani rocznika nic.

    Pewnie chciał sprzedać numer telefonu. :)

  • 20. Data: 2016-09-12 10:01:56
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-08-27 o 17:35, PiteR pisze:

    > I drobnym maczkiem (jakby wszyscy mieli po 30 lat i sokoli wzrok) żeby
    > nie można było przeczytać z samochodu tylko zaparkować (nie wiadomo
    > gdzie) i podejść.

    Podobna logika (chodź nie wiem jaka) spotykana jest też w innych branżach.

    Wczoraj jeździłem trochę na rowerze i mi się przypomniał ten wątek, jak
    zobaczyłem na płocie żółty baner, na oko 1mx1,5 z czarnym napisem:
    "wynajmę nieruchomość, tel XXX XX XX". Nic więcej, ani gdzie, ani jaki
    rodzaj, czy działka, czy dom, czy mieszkanie. Nosz ku@#$, po co się
    trudzić i produkować takie ogłoszenie? A może to ja jestem dziwny...