  • 1. Data: 2010-03-23 14:04:12
    Temat: Srodek uszczelniający silnik do oleju
    Od: Kluczboq <c...@g...com>

    Witam
    Samochod stara astra z kapiącym olejem z dolnej czesci silnika (gdzies
    miedzy skrzynią a silnikiem). Naprawa - min 500zl bo trzeba wyjac
    skrzynie co wiąze sie z rozmontowaniem calego spodu auta. Ktos
    poradzil mi że mozna kupic srodek ktory dosypuje sie/dolewa do oleju i
    on powoduje puchniecie czesci gumowych uszczelek uszczelniając silnik.
    Czy to ma sens? MA negatywny plyw na prace silnika ? Jesli nie to
    jakie srodek warto kupic?

  • 2. Data: 2010-03-23 14:09:41
    Temat: Re: Srodek uszczelniający silnik do oleju
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-23 14:04, Kluczboq wrote:

    > Czy to ma sens? MA negatywny plyw na prace silnika ? Jesli nie to
    > jakie srodek warto kupic?

    IMHO naprawiać, wlejesz coś takiego do silnika to będziesz naprawiał
    cały silnik...

  • 3. Data: 2010-03-23 14:11:44
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-03-23 14:09, Olek pisze:

    > IMHO naprawiać, wlejesz coś takiego do silnika to będziesz naprawiał
    > cały silnik...

    Dokłądnie, nie baw się w żadne motor doktory, odłóż kasę i zrób.
    Teoretycznie podejrzewam, że dałbys radę samemu, no ale trzeba mieć kanał.

  • 4. Data: 2010-03-23 14:12:59
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Kluczboq pisze:
> [...]
    > on powoduje puchniecie czesci gumowych uszczelek uszczelniając silnik.
    > Czy to ma sens? MA negatywny plyw na prace silnika ? Jesli nie to

    poszukaj innego warsztatu, wyjęcie i włożenie skrzyni to max 200zł
    powyżej tego to zdzierstwo, skąd jesteś? żadnych śmieci do oleju się nie
    wlewa, jeśli jest usterka to się ją usuwa, nie masz pewnie nawet
    pewności czy cieknie na uszczelniaczu wału korbowego czy np nie z
    uszczelki pod głowicą lub przy wałku rozrządu. To trzeba sprawdzić, umyć
    silnik i obserwować co chwile gdzie wyciek się pojawia.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-03-23 14:14:31
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-23 14:12, krzysiek82 wrote:

> [...]
    > uszczelki pod głowicą lub przy wałku rozrządu. To trzeba sprawdzić, umyć
    > silnik i obserwować co chwile gdzie wyciek się pojawia.

    pewnie tak jak piszesz - poszedł uszczelniacz - koszt niewielki, a
    zwalenie skrzyni faktycznie max 200-250 zł...

  • 6. Data: 2010-03-23 14:28:25
    Od: Kluczboq <c...@g...com>

    > pewnie tak jak piszesz - poszedł uszczelniacz - koszt niewielki, a
    > zwalenie skrzyni faktycznie max 200-250 zł...

    Ten uszczelniacz to najprawdopodobniejsza przyczyna. Wymylem silnik od
    spodu i po zapaleniu oelj powoli skapuje dokladnie na łaczeniu skrzyni
    i silnika gdzies ze srodka. Jednak wyjecie skrzyni i wymiana tego to
    wyższy koszt. Pytałem trzech mechanikow telefonicznie - dla Astry z
    silinikiem 1.4 ecotec to 300zl za samo wyjecie (to najnisza kwota z
    tej trójki) plus częsci plus ewentualnie wymiana olejow. Srednio licze
    kolo 500zl.Podobno trzeba odpinac czesc zawieszenia i wydechu i duzo
    roboty z tym :/
    Pogooglowalem troche i na paru forach piszą że te uszczelniacze w
    płynie czasem działają. Moze sprobować? koszt niewielki (30zl) a jak
    nie pomoże to i tak oleje wymienie.

  • 7. Data: 2010-03-23 15:10:10
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Kluczboq pisze:
    > Pogooglowalem troche i na paru forach piszą że te uszczelniacze w
    > płynie czasem działają. Moze sprobować? koszt niewielki (30zl) a jak
    > nie pomoże to i tak oleje wymienie.

    szkoda kasy, jeśli jesteś z okolic łowicza zapraszam do mnie, w sobotę w
    ramach relaksu wymienię ten uszczelniacz na wale :) A może przy okazji
    najdzie Cię ochota na swapa na coś większego ;D

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-03-23 15:14:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie baw sie z tymi badziewiami - zrozum ze to oszczednosc na bardzo krotka
    mete i w finalnym rozrachunku bedziesz naprawde w plecy.
    albo jezdzij z tym olejem do padu sprzegla i razem ze sprzeflem to wywal
    albo zwal sam skrzynie (nigdy tego nie robilem ale nie wierze zeby to byla
    jakas wieksza filozofia - tylze ze ze 30-40kg trzeba uniesc w lapach pod
    samochodem - kanal wysoce wskazany

  • 9. Data: 2010-03-23 15:35:39
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-23 14:28, Kluczboq wrote:
    > tej trójki) plus częsci plus ewentualnie wymiana olejow. Srednio licze
    > kolo 500zl.Podobno trzeba odpinac czesc zawieszenia i wydechu i duzo
    > roboty z tym :/

    uszczelniacz jest tani (50-60zł?), nie ma tam żadnej filozofii, więc

    > Pogooglowalem troche i na paru forach piszą że te uszczelniacze w
    > płynie czasem działają. Moze sprobować? koszt niewielki (30zl) a jak
    > nie pomoże to i tak oleje wymienie.

    uszczelni (zasyfi) przy okazji to czego nie powinien i za remont silnika
    zapłacisz 2500 zł zamiast te <300 , ale rób jak chcesz...

  • 10. Data: 2010-03-23 16:00:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 06:28:25 -0700 (PDT), Kluczboq napisał(a):

    > Pogooglowalem troche i na paru forach piszą że te uszczelniacze w
    > płynie czasem działają. Moze sprobować? koszt niewielki (30zl) a jak
    > nie pomoże to i tak oleje wymienie.

    Jeśli Ci ten syf przy okazji uszczelni kanały olejowe w bloku silnika albo
    podobne miejsca, to dopiero będziesz miał koszty...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl